עשרות יוזמות חברתיות לקידום דו-קיום יהודי-ערבי ממשיכות להציף את הרשת ואת המרחב הציבורי. ערוץ המעורבות מדווח מדי יום על יוזמות אלה, ומזמין אתכם לעדכן אותנו בכל יוזמה חדשה - כדי שנביא אותה לידיעת כלל גולשי ynet.

גבעת חביבה: מפגש חיבור והקשבה

"המרכז היהודי-ערבי לשלום" בגבעת חביבה מזמין נשים יהודיות וערביות ל"מפגש דיאלוג להחזרת האמון בינינו". במפגש ידונו המשתתפות בדאגות, הכעסים וחוסר האונים, הפחד והיחס לאחר. המפגש יתקיים ביום רביעי, 26 במאי, בשעה 11:00.

הנוער העובד והלומד: תוכנית לשיח עם ילדים

תנועת הנוער העובד והלומד הפיקה תוכנית חינוכית לשיח עם ילדים ובני נוער על המצב החברתי. התוכנית מיועדת למדריכים ומחנכים בערים המעורבות ובכלל, ומספקת כלים חינוכיים למפגש ושיח בנושאים כמו קדושת החיים, חיזוק החוסן האישי והלאומי, ערכה של מתינות, כוחו של הנוער לשנות ועוד. החוברת מופצת גם למחנכים ואנשי חינוך ברשויות המקומיות, ולכל דורש.

ערבים זה לזה: גיבוש זהות ישראלית

עמותת "ביחד - ערבים זה לזה" מזמינה את הציבור להצטרף לפעילויותיה. העמותה הוקמה ב-2018 בידי צעירים מהמגזר הערבי שביקשו לשנות באמצעותה את הכיוון אליו הולכת החברה הערבית, ולהוביל לחיבורה למדינה ולחברה הישראלית. הפעילות מתמקדת במישור החברתי, החינוכי והאזרחי, והמטרה היא לסייע לצעירים במגזר הערבי לגבש זהות ישראלית ולהשתייך למדינה.

מדברים על סלאם: שלום עם השכנים

המיזם "מדברים על סלאם", שמופעל בידי העסק החברתי "מדברים פלוס", מפגיש בין מרצים מבחריין, איחוד האמירויות, סודן ומרוקו לבין תלמידים. המפגשים נועדו לקדם שיח חיובי, לשבור סטיגמות, ולחזק את האמונה שאפשר לחיות בשלום עם השכנים הערבים בארץ ומחוצה לה. הם עוסקים בקשת רחבה של נושאים, לרבות יחס החברה בישראל להסכמי השלום והקשר עם הקהילה היהודית.

הקרן החדשה: מימון לפרויקטים של דו-קיום

הקרן החדשה לישראל תעניק מיליון שקל לפרויקטים המקדמים חיים משותפים בין יהודים וערבים, ומזמינה יזמים להגיש לה הצעות ברוח זו. פרויקטים שיאושרו יקבלו, לצד המענק, ליווי וייעוץ מעמותת "שתיל".

עיריית ת"א-יפו: קורס ערבית חינם

עיריית תל אביב-יפו מציעה למחזיקי כרטיס דיגיתל קורס ללימוד ערבית מדוברת בעשרה מפגשים, ללא עלות. "דווקא עכשיו - חשוב שנוריד את המקף בין תל אביב ליפו", מסבירים המארגנים. הקורס יתקיים בימי שני ורביעי בשעה 19:00.

קמפיין: WE ARE ONE

אתר הסחר ONE PROJECT מצדיע לאנשי כוחות החירום מכל המגזרים, שעבדו סביב השעון בשבועות האחרונים. המשתתפים לבושים בחולצת הקמפיין We are ONE במטרה להעביר מסר של אחדות.

עוד מדריכי דו-קיום יומיים:

עדכנו אותנו

מארגנים מפגש, אירוע או מחווה לקידום דו-קיום ופיוס חברתי? כתבו לנו ל- shlomit-sh@ynet.co.il, צרפו תמונות - ונפרסם.