במהלך סוף השבוע האחרון פעלו ב'פתחון-לב' מסביב לשעון, במטרה לספק ארוחות חמות וסלי מזון לקראת השבת. מתנדבים רבים הגיעו ליישובי מועצה אזורית חוף אשקלון, עם ארגזים עמוסי כל טוב למען המשפחות והלוחמים, בהם סרן שרון מזור, אב לשלושה ילדים שהגיע עם יחידתו לשירות מילואים בתקופה הזו. שרון ויתר חיילי היחידה, המכונסים כעת יחד, מוכנים לפעילות המבצעית הבאה, התרגשו מאוד לנוכח חבילות המזון והסיוע הרבות שקיבלו.
5 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
פתחון לב
(צילום: יוסי אלתרמן)
״אנחנו כאן ועומדים עם ישראל״
במרחק 50 קילומטרים משם, בראשון לציון, החלו ב'פתחון-לב' בהקמת מרלו"ג החירום שלהם, מרכז לוגיסטי חדש המוקם נוכח המלחמה בעזה, לתגבור הסיוע למשפחות הדרום והתמיכה בעורף ובלוחמים בחזית. המרלו"ג החדש, שהוקם בסיוע החברות ס.א.ל, 1REIT ו-ORZIV, יושב על שטח של כ-2800 מ"ר ולאחר עבודות ההקמה בסוף השבוע, החל הבוקר להתמלא באלפי מוצרי מזון, ציוד לתינוקות, ציוד סיוע לחיילים ואפילו ציוד רפואי, שבימים הקרובים יועבר במשאיות למשפחות ולחיילי היחידות הצבאיות.
(עובדי בנק דיסקונט ונציגי הכנסייה האוונגליסטית למען ישראל. צילום: פוני מסיקה)
מהפועל באהבה
הבוקר, לצד שרשרת האספקה הקבועה שפתחון-לב מוביל לחזיתות הצפון והדרום, נרשם רגע מרגש במיוחד, כאשר הארגון יצר את החיבור והפתיע את אלון שוהם בן ה-16, תושב נתיב העשרה, כשהביא לביתו שחקנים מקבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב אותה הוא אוהד מילדות.
שוקי שוהם (52), אביו, סיפר כי "המשפחה גרה בנתיב העשרה מזה שנים רבות ביחד עם כל האחים והמשפחה המורחבת. כולם מאוחדים ומיוחדים פה, שכנים שהם חברים, בני משפחה אחת". ביום שבת, כשהחלה חדירת המחבלים לישראל, שוקי עוד שהה באירלנד והיה אמור לחזור לישראל ביום ראשון. "אני מתעורר בבוקר באירלנד ורואה שיש אזעקות בישראל וצבע אדום, התקשרתי לעינת אשתי והיא לא ענתה. ואז קיבלתי הודעה מהבת שלי, שהם מתחבאים בארון מתחת לגרם המדרגות ויש מחבלים במושב״.
5 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
פתחון לב
(פתחון לב)
עינת, תומר ואלון התחבאו במשך שלוש שעות בארון, כשבזמן הזה המחבלים עברו בין בתי השכנים ורצחו את כולם. לאחר זמן מה גם נכנסו לביתה של המשפחה וניסו לראות בדפיקות עם כת הנשק אם מישהו מתחבא בבית. "הם התחילו לפתוח דלתות כדי לראות שיש מישהו שאפשר לרצוח. כולם שתקו, אפילו הכלב לא נבח. למזלנו דלת הממ"ד הייתה פתוחה אז חשבו שאין אף אחד בבית והם עזבו״.
שוקי מספר כי הם מנסים לדבר על הדברים כמה שאפשר כדי שלא לאגור דברים בבטן, במטרה להתמודד עם המציאות הקשה בצורה הטובה ביותר עד כמה שניתן.
הבוקר כאמור הפתיעו ב'פתחון-לב' את שוהם כשהביאו לביתו את שחקני הפועל תל אביב בכדורגל, דן איינבינדר ואור בלוריאן, ועוזר מאמן הקבוצה, שחקן העבר סלים טועמה, שהעניקו לאלון חולצה וישבו לדבר עם המשפחה. אלון התרגש מאוד ואביו שוקי מספר שהוא לא מוכן אפילו להוריד את החולצה מעתה.
ציוד ללוחמים בשטח
מתנדבים נוספים של הארגון טיפלו בסיוע לחיילים בגזרה הדרומית והגיעו עם ארגזי ציוד עמוסים כל טוב ללוחמים במספר נקודות המועצה האזורית חוף אשקלון ובעיר עצמה. בארגזים קיבלו הלוחמים ביגוד תחתון ולבנים, מוצרי היגיינה, מקלחת וגילוח, ציוד סלולרי, סוללות ופנסים, לצד מוצרי מזון, חטיפים ופינוקים.

(מתנדבי ״פתחון לב״ מעבירים מארזים לתושבים ולחיילי צה״ל)

5 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
מזון, חטיפים ופינוקים ללוחמים
(באדיבות פתחון לב)
כאן בשבילכם
זקוקים למידע וסיוע? לפתחון לב קיים שירות "זכות בקלות" אשר מפעיל מוקד טלפוני ארצי למתן מידע וסיוע לתושבי ישראל בנוגע לכלל הזכויות המגיעות להם ע״פ חוק. בימים אלה המוקד יפעל רק בנושאים הקשורים למצב הביטחוני כגון: נושאי תעסוקה, זכויות אנשי מילואים, כל סוג של סיוע נדרש, פגיעות פיזיות, נפשיות, רכוש ועוד. ניתן לפנות באתר או בטלפון - 5922*.
5 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
ממוצרי היגיינה ועד לחטיפים ופינוקים
(צילום: יוסי אלטרמן)
5 צפייה בגלריה
פתחון לב
פתחון לב
ארגזים עמוסים בכל טוב
(צילום: יוסי אלטרמן)

מעוניינים גם לעזור ולסייע במאמץ המלחמתי בשביל החיילים שלנו ותושבי הדרום?

לתרומה לחצו כאן או חייגו לטלפון 5068*

פורסם לראשונה: 19:35, 12.10.23