בשיתוף רשת אורט
אוטובוס הפרגונים אורט
כתבת: מור גורן | צלם: חגי דקל | עורך: עידן לוי | הפקה: רעות רימרמן
כחלק ממיזם "יום המילה הטובה" שמובילה רשת אורט הצטרפנו ל"אוטובוס הפרגונים" של תלמידי תיכון אורט גבעת רם בירושלים שהלכו להגיד מילה טובה ולשמח את אלו שזקוקים לכך – במיוחד בימים אלה. התחנה הראשונה שבה עברו הייתה אצל המאושפזים בבית החולים שערי צדק בירושלים להם הביאו ברכות ודברים מתוקים, אחר כך עברו למלון בעיר בו משתכנים מפונים מהדרום והצפון ושם שיחקו עם הילדים ותלו ברכות מעצימות על כל דלת ולבסוף הגיעו לשמח ולעשות טוב לקשישים בבית אבות בעיר.
3 צפייה בגלריה
אוטובוס הפרגונים - רשת אורט - 2024
אוטובוס הפרגונים - רשת אורט - 2024
אוטובוס הפרגונים - רשת אורט - 2024
(צילום: ירון שרון)
"אנחנו רוצים לראות חברה שרואה את האחר", אומרת אורית כהן, מחנכת כיתה י'4 מבית הספר אורט בגבעת רם, "ב-7 באוקטובר ובימים כאלה התמונה נהיית חדה וברורה יותר וכולנו עסוקים בטוב ולתת לאחרים ולצי שצריך. יש בזה בעיני ערך יותר חשוב מללמוד ומעוד שיעור. לי חשוב שהתלמידים יחזרו עם הערך של ראיית האחר".
התלמידים שיתפו בתחושות שלהם תוך כדי המסע המיוחד. "זה דבר מדהים שבית הספר שלנו מאוד תומך בו, למידה חוץ כיתית, חוויתית, מרגשת וערכית בעיקר בתקופה שאנחנו נמצאים בה עכשיו", משתפת לירון נקי, תלמידה בכיתה י'4 ומספרת על הפעילות: "הגענו לשמח אנשים מבוגרים בבית אבות. לשמוע אותם קצת, לדבר איתם, לראות מה הם מרגישים ואיך הם מעבירים פה את הזמן. הכנו מראש ברכות והקראנו להם בשביל להראות להם שהם חשובים ולתת להם מילה טובה. ההרגשה שלי מדהימה, זה מרגש אותי ואני יוצאת עם חוויה וזיכרונות. וגם עשיתי משהו טוב על הדרך".
3 צפייה בגלריה
אוטובוס הפרגונים 2024 יום המילה הטובה
אוטובוס הפרגונים 2024 יום המילה הטובה
אוטובוס הפרגונים 2024 יום המילה הטובה
(ירון שרון)
שליו אוחנה, גם הוא תלמיד בכיתה, מספר על החוויה שלו בביה"ח: "הגענו לאנשים חולים לעשות להם טוב על הלב, להביא להם קצת מתוקים ומכתבים. זה עושה להם טוב על הלב וגם לנו טוב על הלב. אני חושב שאחדות זה הדבר הכי חשוב בימים האלה, כי רק ככה נוכל לעבור את זה, רק ביחד".
הילדים הצעירים שפונו מבתיהם ונמצאים כבר חודשים בבית המלון שמחו מאוד מהביקור. "אני חושבת שזה ממש משמח את האנשים כאן. מרגש אותי לראות כמה דברים קטנים יכולים לשנות את היום של מישהו. אנשים שפגשנו אמרנו לנו תודה וכל הכבוד על הדברים שאנחנו עושים וזה פשוט מרגש", משתפת תלמידת הכיתה יעל בולר. גם ליה רוסין הצטרפה לדבריה וסיפרה שהילדים במלון לא רגילים למקום כזה והוסיפה: "לרוב אין לי זמן לעשות כאלה דברים אז אני מאוד שמחה שעשיתי כזה דבר כי זה עושה גם לי טוב בלב וגם לאנשים אחרים טוב בלב".
3 צפייה בגלריה
אוטובוס הפרגונים - רשת אורט - 2024
אוטובוס הפרגונים - רשת אורט - 2024
"ההרגשה מדהימה וגם עשיתי משהו טוב על הדרך"
(צילום: ירון שרון)
דווקא בימים כאלו – פועלים לקדם שיח מאחד ומפיצים אור
מיזם "המילה הטובה", שהגיע לשיאו בשבוע שעבר, הוא מיזם שמובילים ברשת 'אורט' זו השנה השביעית ומטרתו לשנות ולשפר את השיח הציבורי בישראל באמצעות פעילויות רבות שעוברים התלמידים בתוך בית הספר וגם מחוץ לו – בקהילה בה התלמידים נמצאים. העצירה הקטנה בשגרת היום יום המורכבת כדי להגיד תודה, לברך, לשמוע ולהיות שם עבור האחר משפרת את האחדות והסולידריות של התלמידים עצמם וגם של כל מי שהם פוגשים בדרכם. החוויות המיוחדות האלו והחיוכים הקטנים יסייעו בהטמעת ההתנהגות המקרבת למשך השנה כולה ובכלל.
"250 בתי הספר שלנו, הפרוסים בכל רחבי הארץ, מביר הדאג' שבדרום ועד קריית שמונה שבצפון, מוכיחים שאנחנו יכולים כחברה לחיות יחד, להיות יחד, לא רק ברגעי משבר וקושי אלא גם בימים של שגרה ברוכה", אומר צביקה פלג, מנכ"ל רשת אורט ישראל, "יום המילה הטובה בא להזכיר לנו בדיוק את זה. להזכיר לנו שחובה עלינו להעלות על נס את האחדות והרעות, את הגשרים שבנינו בתוכנו, בעם ומחוצה לו, את ערכי אהבת האדם וכבוד האדם, שבלעדיהם החברה שלנו לא יכולה להיות חברה מתוקנת. בכוחה של המילה הטובה לחזק את החוסן של העם כולו, היא מעמיקה את השורשים והחיבור בתוכנו, ועוזרת לנו לעמוד איתנים אל מול האתגרים המורכבים שהמלחמה מציבה לפתחנו".
בשיתוף רשת אורט
פורסם לראשונה: 13:00, 11.02.24