מדובר במהלך משותף של קרן ReGrow Israel, שנוצרה כיוזמה של העמותה הישראלית הוותיקה Volcani International Partnerships התומכת בחקלאות הישראלית מאז 1983, ושל "משקי הנגב" - תאגיד בבעלות 52 קיבוצים באזור הנגב והערבה, שפועל לקדם ולפתח את הפעילות הכלכלית של חבריה, ומאפשר קיום ושגשוג ל-52 קהילות המתגוררות בעוטף עזה ובערבה.
הקרן ממומנת בעזרת תרומה נדיבה של 12.5 מיליון דולר מהפדרציה היהודית של צפון-אמריקה, ומציעה מענקים לרכישת מיכון וציוד חקלאי להחלפת הציוד שנשרף, הושמד ו/או נגנב בשבת הארורה.
"הפדרציות היהודיות מכירות בחשיבות החיונית של השבת החקלאות לנגב המערבי לאחר התקפות החמאס ואנחנו גאים לקחת חלק משמעותי בזה", אומרת בקי כספי, מנכ"לית ארגון הפדרציות בישראל, וסגנית נשיא בכירה של הפדרציות היהודיות של צפון-אמריקה.
1 צפייה בגלריה
אחד מהטרקטורים החדשים שנתרמו עבור חקלאי העוטף
אחד מהטרקטורים החדשים שנתרמו עבור חקלאי העוטף
אחד מהטרקטורים החדשים שנתרמו עבור חקלאי העוטף
במסגרת מענקים אלו, ניתן לרכוש ציוד הכולל בין היתר טרקטורים, מלגזות, דיסקים, מרססים, מערכות השקיה, מחשבי השקיה, סלף, קומביין, מתחחות, משאבות ועוד. הקרן פתוחה לבדיקת זכאות גם לציוד שאינו ברשימה זו, ובלבד שהוכרה זכאותו על ידי מס רכוש כניזוק.
ארבל לוין, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב"משקי הנגב": "החקלאות הישראלית היא בסיס כלכלי וערכי עבור מדינת ישראל. הפגיעה האנושה בחקלאות הישראלית, שברובה נמצאת בחבל תקומה עם הקרקעות המתאימות לחקלאות והתשתית תומכת המים, היא הכוח המניע חזרה למערב הנגב.
"התמיכה בחקלאים היא אינטרס לאומי שיבטיח את בטחון המזון של המדינה ועצמאותה. המיזם המשותף מאפשר לחקלאים לרכוש את כל הציוד שנגנב, נשרף והושחת במתקפה של השבת הארורה, ואנחנו קוראים לחקלאים לפנות אלינו ולקבל את הסיוע שמגיע להם".
דניאל אברהם, מנכלי"ת VIP ו-ReGrow: "הפדרציות היהודיות עשו משהו מדהים. לא רק שהמענק יניח את הבסיס לשיקום, הוא שולח מסר מרגש ביותר לכל החקלאים שלנו - שהם לא לבד".
  • שימו לב: הגשת בקשה למענק ניתן להגיש עד 20 באוגוסט 2024.
  • לפרטים נוספים ולפתיחת "תיק הגשה" - היכנסו ללינק, בקרו באתר או פנו ישירות באימייל - regrowfund@vipartnerships.org