בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
"טעימא – מטעמים מבית אמא" – זהו שמו של פרויקט שהחל לפני כשנתיים בהובלת מערך המתנדבים של חיל הלוגיסטיקה, במסגרתו מגיעים עשרות מתנדבים לבשל לחיילים במוצבי הקצה ברחבי הארץ.
אחד מהם הוא גיא אלעזרי (‭42‬) המגיע יחד עם אשתו ליאת למחנה "קלע נ.מ" ברמת-הגולן, שם הם מפנקים את החיילים בבישולים טעימים. אלעזרי, המרותק לכיסא גלגלים כתוצאה מתאונת דרכים קשה שעבר בגיל 29, הגיע לפרויקט דרך מודעה בפייסבוק. "כשליאת ואני ראינו את המודעה, לא היססנו וישר ביקשנו להתנדב למען הלוחמים", הוא מספר, "הבקשה היחידה שלנו הייתה שהמטבח במוצב יהיה נגיש לכיסא גלגלים, וכך מצאו עבורנו את המוצב הזה, שהוא ישן יחסית ולכן המטבח שלו רחב ידיים".
1 צפייה בגלריה
השף היושב גיא אלעזרי עם אשתו ליאת ועם החיילים
השף היושב גיא אלעזרי עם אשתו ליאת ועם החיילים
השף היושב גיא אלעזרי עם אשתו ליאת ועם החיילים
(צילום: דובר צה"ל)
יש לך רקע בבישול?
"אני בא מעולם המסעדנות וחיי הלילה ואשתי קונדיטורית בהכשרתה. אחרי התאונה שעברתי עברנו לגור ביישוב קלע אלון שברמת-הגולן, שם אנחנו מארחים קבוצות לארוחות רבות משתתפים וכן מעבירים סדנאות אוכל תחת השם 'השף היושב'. אני אחראי על הבישולים וליאת מנצחת על הקינוחים. מאז שהתחלנו בהתנדבות במוצב לפני כחודשיים סגרנו את ימי שלישי, כי בהם אנחנו נוסעים מהבוקר למוצב ומבשלים ארוחת צהריים יחד עם החיילים המדהימים. זה ממש כיף, אני שמח כשהחיילים אומרים שהאוכל טעים, וגם מזה שאני יכול ללמד את הטבחים הצעירים להיות יותר יצירתיים עם חומרי הגלם במטבח. אנחנו גם משתדלים להגיע לבסיס בימי שישי אחת לחודש ולבשל את ארוחת השבת עבור החיילים".
מפקדת מערך המתנדבים של חיל הלוגיסטיקה, רס"ן עינב, אומרת ש"מרגש לראות כיצד מתנדבים כמו גיא ואחרים בוחרים לתת מעצמם עבור המשרתים בצה"ל. מערך המתנדבים כולל את החברה הישראלית על כל גווניה, ואנו נמשיך לתת בית ואפשרות לכל אדם שירצה לתרום לצבא".
קצין המזון של אוגדה 210, רנ"ג אייל אסייג, מוסיף: "המפגש בין הלוחמים בשטח לבין המתנדבים שמעניקים להם את התחושה הביתית בזכות האוכל מחמם את הלב. זה חיבור שנותן משמעות גדולה ורווח לשני הצדדים".

רוצים גם אתם לעשות טוב?

מעשים טובים קורים בכל מקום וזמן ויום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון