ב-20 בספטמבר 2022: ועידת הגיל השלישי של קבוצת "ידיעות אחרונות" - בשידור חי. בעידן המודרני, כאשר תוחלת החיים מתארכת, האוכלוסייה המבוגרת זוכה ליהנות יותר ויותר מיתרונותיו הרבים של הגיל השלישי. הסבים והסבתות של היום הם לא מה שהכרנו בעבר: הם פעילים ברשתות החברתיות, טסים לחופשות בחו"ל, יוצאים לבלות עם חברים, רוכשים באינטרנט ומוכיחים פעם אחר פעם שהגיל הוא רק מספר.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה ועידת הגיל השלישי
אילוסטרציה ועידת הגיל השלישי
כבר לא הסבים והסבתות שהכרנו בעבר. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יחד עם זאת, אי אפשר שלא להתייחס גם לקשיים שהגיל מביא עימו. לאתגרים הבריאותיים אך גם להזנחה הממשלתית שנעשית כבר לאורך שנים ומביאה לכך שרבים מבני ובנות גיל הזהב לא מצליחים להזדקן בכבוד.
בוועידת הגיל השלישי של קבוצות "ידיעות אחרונות" נעסוק בחגיגת החיים החדשים של האוכלוסייה המבוגרת בישראל לצד הקשיים והאתגרים שעמם הם מתמודדים בחיי היום-יום שלהם.

אלו רק חלק מהפאנלים המרתקים שבהם נדון בוועידה:

• להזדקן בכבוד: כשקצבאות הזקנה לא עולות בהתאם ליוקר המחייה ומבוגרים רבים חיים ללא קצבאות פנסיה נוצר מצב עגום שבו מאות אלפי קשישים בישראל חיים מתחת לקו העוני. בפאנל זה נדון במשמעות של להזדקן בעוני וכיצד ניתן להפחית את התופעה המטרידה.
• תעסוקה בגיל השלישי: המבוגרים שממציאים את עצמם מחדש, הקשישים שבוחרים לעבוד משיקולים נפשיים ובריאותיים וכאלה שהעבודה המסודרת פשוט עוזרת להם לשמור על אורח חיים פעיל. בפאנל זה נדון במגוון אפשרויות התעסוקה בגיל השלישי, הסיבות שבגינם מוצאים עצמם מבוגרים רבים בעולם העבודה, האם כדאי להמשיך לעבוד גם לאחר גיל הפנסיה ועוד.
• מחיר הקורונה: בשנתיים האחרונות מצאו עצמם בני הגיל השלישי מתבודדים בבתיהם, הרחק מחוגים חברתיים. בפאנל זה נדון כיצד ניתן לשפר את איכות חייהם של הקשישים לאחר תקופה קשה זו ואיך אפשר להפוך את הקורונה להזדמנות לשינוי.
• טכנולוגיה משפרת חיים: הפיתוח הבא שישפר את איכות חייהם של בני הגיל השלישי, התרופה שתסייע בהרגשה קלילה יותר והטכנולוגיה שתעזור לאדם מבוגר לקבוע תור או לראות רופא גם ללא המאמץ של הגעה לסניף ועמידה בתור.
• מי יטפל בקשישים שלנו? מגפת הקורונה הובילה להסלמה חמורה המחסור בעובדים זרים בתחום הסיעוד. בפאנל זה נדון באתגרים של המוסדות הגריאטריים בארץ, בתקציב הזעום שמקבלים מוסדות אלו וכיצד אפשר לצאת מהפלונטר.
• סבא וסבתא דור 5: הקשישים שחוגגים את החירות שמביא עימו הגיל השלישי. דיור מוגן ללא דאגות, חוגים והרצאות, בילויים וטיולים חובקי עולם ואורח חיים שמקדש ומעלה על נס את גיל הזהב.
• תרבות רבותיי, תרבות: הזמרים, השחקנים והיוצרים שחצו את ה-70 ומוכיחים לכולנו שהם רק משתבחים עם השנים.
בוועידה ישתתפו מגוון רחב של דוברים: בכירי משרד הרווחה והבריאות, מומחים ומובילי דעה בתחום הגיל השלישי, רופאים, ידוענים ועוד.
הוועידה תתקיים ב-20 בספטמבר 2022, תועבר בשידור חי ב-ynet ותסוקר בהרחבה בעיתון "ידיעות אחרונות". לפרטים נוספים: conference@ynet.co.il.