ביבי מרכיב ממשלה שאף מפלגה אחראית לא חוברת אליה. וכשאני אומרת מפלגה אחראית אני מתכוונת למפלגה שמוכנה לקחת אחריות על כלל החברה הישראלית וצרכיה. מפלגה שמוכנה לקחת אחריות על זכויות חווה ואדם.
במסגרת מכירת החיסול של זכויות הפרט נכנס לממשלה גם אבי מעוז, נציג מפלגת "נעם", מפלגה שמנהיגיה הרוחניים ידועים באמירות פוגעניות בנשים ובקהילה הגאה כגון: "בחורילות", "הגאים הם סוטים שמטריפים את המדינה". בראש ההנהגה הרוחנית של מפלגת "נעם" עומד הרב טאו, ראש ישיבת הר המור, שלאחרונה כמה נשים התלוננו נגדו על פגיעות מיניות.
נציג המפלגה ההומופובית והמיזוגנית, קיבל אחריות על "התקציב הגמיש" במשרד החינוך, התקציב שמיועד להתקשרויות של בתי הספר עם גופים חיצוניים. מדובר בתקציב של שני מיליארד שקלים, בעזרתו נוצרות התקשרויות עם ספקים של שירותי חינוך, השכלה ותרבות. מדובר בתקציב רגיש מבחינה אידאולוגית וכשהוא נמצא בידיים של אבי מעוז ומפלגת "נעם", מפלגה שלתורתה הרוחנית שלוחות וגופים מבצעים רבים, קל להבין לאן יזרמו הכספים וקל להבין את הבהלה.
2 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
"הגאים הם סוטים שמטריפים את המדינה". אבי מעוז
(צילום: עמית שאבי)

לא נשב עוד בבית

גל המחאה שהחל להתעורר בכל זאת הפתיע אותי. מינויו של אבי מעוז מצדיק מחאה עצומה, אלא שההפתעה היא שהקולות הליברליים בישראל מתחילים להתעורר ולהתפכח. מאוחר חלה ההתעוררות הזו והעוצמה עדיין לא מספיקה, אבל גם על מה שקורה עכשיו יש לברך ובוודאי לתמוך.
מינויו של בן גביר, האיש שהחזיק את סמל המכונית של רבין ותלה בסלון ביתו תמונה של גולדשטיין רוצח ההמונים, לשר המשטרה (ובשפה החדשה שמציפה את משרדי הממשלה: השר לביטחון לאומי) לא עוררה תגובה מסוג זה. גם האחריות שניתנת לסמוטריץ', האיש שאחראי על "מצעד הבהמות", לא הקפיצה אותנו. אבל אבי מעוז והחינוך – כאן קפצנו. אולי טוב שהזעקה הליברלית מגיעה כשנוגעים לנו בחינוך הבנות והבנים, בכל מקרה כך קרה, הצליחו לנער אותנו מכורסאות בתי הקפה ואנחנו כאן.
"ובאו המים וכיבו את האש"? במסגרת החד-גדיא, בחר נתניהו להתמודד עם גל המחאה בהבטחה ש"אני אשגיח על פעילות היחידה של מעוז". רגע, אז מי יהיה הממונה על היחידה? האם אנחנו ניצבות בפני סכנת חינוך מיזוגני והומופובי או בפני מונרכיה ואולי בסוף, כמו בחג גדיא המקורי, נקבל את כל הצרות בקערה אחת?
זה מבהיל כמו חד-גדיא; שרשרת פעולות איומות שכל אחת מהן תתוקן על ידי פעולה חדשה, איומה מקודמתה. לאחר שביבי הבטיח שהוא יפקח על אבי מעוז, היה עליו לשוב ולרצות את החוגים השמרניים, ואת זה הוא עושה בהענקת מתנה נוספת מעוגת "משרד החינוך": האגף לתרבות יהודית יעבור ממשרד החינוך ל"משרד למשימות לאומיות" (שהרי הכול לאומי בממשלה הזאת) בראשות ח"כ אורית סטרוק.
2 צפייה בגלריה
אורית סטרוק
אורית סטרוק
"האגף לתרבות יהודית יעבור ממשרד החינוך ל'משרד למשימות לאומיות' בראשות ח"כ אורית סטרוק". אורית סטרוק
(צילום: ברוך גרינברד)

הפרחים לביבי ולמפלגת "נעם"–"הציונות הדתית", ניערתם אותנו. אנחנו לא נשב עוד בבית, אנחנו יוצאות ויוצאים לקרב על מערכת החינוך. על הזכות והחובה להעניק לדור הצעיר בישראל אפשרות לחשוב בצורה חופשית, להכיר דעות ומקורות, לנתח באופן עצמאי ולבחור דרך בחיים. לא, אני וגם חברי וחברותיי, לא רוצות שהנוער ינהה אחרינו. אנחנו לא מפלגת "נעם", אין לנו רועים רוחניים ואין לנו דעה אחת.
פוסט קצר שהעליתי בדף הפייסבוק שלי, קיבץ עשרות מומחיות ומומחים מתחומי ידע רלוונטיים (מדעי הרוח, יהדות והתחדשות יהודית, אזרחות, אמנות ועוד). כנגד הסכנה שח"כ אבי מעוז יחנוק את תקציבי ההתקשרות של בתי ספר עם גופים ליברליים, אנחנו מציעות ומציעים את שירותינו חינם אין כסף. נשמח ללמד בכיתות, להנחות מורות ומורים באופן פרטי או כקבוצה, לייעץ לצוותי כתיבת תוכניות לימודים, ללוות מנהלות ומנהלי בתי ספר, לחנוך תלמידות ותלמידים. בזום או במפגשים פיזיים, בכתה או בחדר מורים. רק תפנו אלינו, תתאמו ואנחנו נגיע.
התקציבים שאותם קיבלו אבי מעוז ואורית סטרוק, אמורים לפרנס מרצות ומרצים רבים והלב נחמץ מהידיעה שפרנסתם נעשקת. לא באנו חלילה לשתף פעולה עם העושק הזה ואנחנו נפנה את משבצת ההתנדבות ברגע שהתקציבים יחזרו למקומם. כרגע אין ברירה, החינוך בישראל הופקר ותקציב חלופי אין. אנחנו נרתמנו למשימה.
הנה חלק קטן מרשימת המתנדבות והמתנדבים: המשורר אליעז כהן, הסופרת תמר ורטה זהבי, הסופר פרופ' יורם עשת. הרב פרופ' מיכאל מרמור הציירת והסופרת טלי נאמן סאבו, יוכי רפפורט – מנכ"לית נשות הכותל, שגית ריזיז. אילת נתן, שגית מור, תמי אביחיל, עו"ד ציפי דוד-גולדברג, הרב החילוני מני גל, רוני יבין, עופר הורביץ זק, נרי אריאלי, הרבה נועה מזור, לימור רובין, הרבה מירה חובב, אירית חפץ, הרבה נטלי לסטרג'ר, הרבה אורית רוזנבליט, הרב מורי לידר, הרב דן פרת וכמובן שגם אני. הרשימה שלנו עוד ארוכה ומגוונת ומדי יום נוספים שמות חדשים ומרגשים.
אני מקווה שביום השבעת הממשלה נעלה את הרשימה המלאה, נבנה צורת התקשרות קלה ונוחה ונזמין את נשות ואנשי החינוך, מנהלות ומנהלי בתי הספר ליצור איתנו קשר.
למה אני זקוקה בדחיפות? לגוף חינוכי - תרבותי שיעזור בבניית הפרויקט והובלתו. אני מבטיחה להישאר בתמונה ולפעול כל עוד יהיה בנו צורך, אבל אני אישה אחת, פרטית והצרכים רבים. אז אני זקוקה לגוף מוביל.
ובינתיים, מתנדבות ומתנדבים וגם גופים שרוצים לחבור ולהוביל את הפרויקט, זה האימייל שלי פנו אלי.
שנזכה תמיד לעשות מצוות.