הכירו את ליעוז אסא
ליעוז אסא, בן 35 מקיבוץ גת שבדרום, הוא יזם פיננסי טכנולוגי ובעל תואר ראשון בהנדסת תוכנה. הוא ואשתו מיטל מנסים ליצור שינוי בחינוך הפיננסי בישראל - "ולכן הקמנו את העסק שלנו, 'תרבות כלכלית'", הוא אומר, "שבו אנחנו מייצרים מוצרים ללימוד פיננסי חווייתי לילדים מגיל שבע. מוצר הדגל שלנו הוא 'עולמו הפיננסי של פיג', ערכות לימוד שנשלחות בדואר לילדים וגורמות להם עושר ואושר".
בני הזוג מאמינים שהשינוי צריך לבוא כבר בגיל צעיר. "צריך לצייד ילדים בידע ובכלים כדי שיוכלו לקבל החלטות פיננסיות נבונות ומושכלות בעתיד", הם אומרים.
אסא הוא מ"פ בדרגת רס"ן בגדוד תקשוב לוחם של פיקוד דרום (7483). ב־7 באוקטובר היה עם משפחתו בקמפינג בגן הלאומי הבשור, וב־9:30 הם הצליחו להיחלץ מהמקום והתחילו בנסיעה מסוכנת הביתה. "מיטל והילדים נשארו אצל חברים עם ממ"ד, ואני טסתי לבית שלנו, להכין תיק למילואים, כי הגדוד שלי הוא הראשון שמגיע כשיש משהו בדרום", הוא מספר.
2 צפייה בגלריה
ליעוז אסא
ליעוז אסא
ליעוז אסא במילואים. "הגדוד שלי הוא הראשון שמגיע כשיש משהו בדרום"
2 צפייה בגלריה
ליעוז אסא
ליעוז אסא
ועם אשתו מיטל. "רצינו לשמח את הילדים שעברו חוויה נוראית"
במשך ארבעת החודשים שבהם היה במילואים, העסק שלהם היה מושבת. "השיווק נעצר כי לא היה זמן ורצון לשווק בתקופה כזאת", אומר אסא. "המכירות ירדו ונוצר ואקום שקשה לצאת ממנו". אבל גם בתוך המצוקה האישית לא שכחו בני הזוג את החזון המשותף. "מיטל ואני רצינו לשמח ילדים שעברו חוויה נוראית באותה השבת", אומר אסא. "חיפשנו אנשי חינוך מיישובי העוטף וארגנו תרומה של הערכות שלנו לילדים".
אחרי 118 יום במילואים הוא שוחרר, ועכשיו יש לו כוונה לחזור לעסק בכוחות מחודשים. "אנחנו מאוד מאמינים במוצרים שלנו ומקבלים המון פידבקים חיוביים מהילדים ומההורים. כולם מוזמנים לבקר באתר שלנו ולהתרשם".
טלפון: 050-8114396
פייסבוק: financialCulture