אה עמדות טעינה למען החיילים בקו הלחימה. הרכב של צבי שובל
(צבי שובל)

הגל העצום של פעילות אזרחית לסיוע למפוני היישובים בדרום ובצפון ולמען אנשי המילואים בקו הלחימה מציף מעת לעת גם יוזמות גאוניות - שהן כה פשוטות אך כה חיוניות, כמו יוזמת ניידת הטעינה הסלולרית של צבי שובל מראש פינה.
כבר בשעות הראשונות ללחימה בדרום הצטרף שובל, בן 42, לוחם בגולני בעברו ואב לארבעה, לחמ"ל הסיוע שהקימו אזרחים בראש פינה וסייע בשינוע ציוד ואוכל ללוחמים בשטח. בכל מקום אליו הגיע ביקש לשמוע מה הם הצרכים של החיילים, שוחח עם המפקדים והרס"פים, וחשב כל העת כיצד יוכל לענות על הביקוש הבא שיווצר בשטח. הוא שם לב שהתורמים מכל הארץ שיגרו כמויות של מטענים חדשים לחיילים, אולם בפועל, בשטח לא היה למה לחבר את המטענים עצמם.
שובל, איש מעשי שבימים כתיקונם עובד כקבלן שיפוצים, שב הביתה והחליט להסב את רכבו לניידת לאספקת חשמל, לטובת טעינת הסלולרים של החיילים בשטח. הוא התקין ברכב גנרטור, ומסביבו העמיד מאה שקעי חשמל, כעמדות טעינה למכשירים סלולריים.
כך הוא יצא לשטח, לחפש את היחידות והאנשים שזקוקים לחשמל ומרוחקים מעמדות טעינה תקינות, וכך גם גילה שאי אפשר לספק שירות בעל ערך אם מגיעים למקומות אקראיים ללא תיאום מראש. הוא רתם את הרשתות החברתיות כדי לנסות לאתר מפקדים ואנשי קשר שירצו להזמין אותו. אחד הגולשים, אינסטלטור חביב בשם אמיר סבן, יצר מהפוסטים שלו סרטון קצרצר בטיקטוק - שבתוך שעות נצפה בידי 150 אלף איש.
2 צפייה בגלריה
צבי שובל יצר ניידת להטענת טלפונים סלולריים למען הלוחמים
צבי שובל יצר ניידת להטענת טלפונים סלולריים למען הלוחמים
יוזמת סיוע פרטית, פשוטה וכה חיונית. צבי שובל
(פרטי)
מרגע זה התחילו מפקדים להתקשר אליו ישירות ולהזמין אותו לטעון את המכשירים של הלוחמים ואנשי המילואים. בימים האחרונים הגיע לנקודות שונות באזורי ההיערכות ללחימה בצפון, והתקבל בהתלהבות רבה. "אנשים אומרים לי כמה מטורף ומגניב, ושסידרתי להם את החיים, כי האישה דואגת בבית. וזה מבחינתי גם היעד שלי - לתת לאנשים חשמל כדי להבטיח שיעמדו בקשר עם הבית. זה מרגיע גם אותם וגם את המשפחה".
שובל מבטיח להגיע לכל קריאה שיקבל. בהיותו אזרח הוא מתקשה להיכנס לשטחים שנחשבים אזור לחימה או שטח צבאי סגור, ולא אחת הוא נחסם בידי הצבא ונאסר עליו להתקדם אל הכוחות עצמם. הוא מבקש שהצבא יחייל אותו, או יספק לו אישור נקודתי לנוע בצירים על מנת שיוכל להמשיך ולהביא חשמל להטענה למען החיילים בקו הקדמי.
מפקדים וקבוצות שמעוניינים בשירות של שובל מוזמנים להתקשר אליו ישירות ב-052-3256600.
2 צפייה בגלריה
הגנרטור ועמדות החשמל להטענת טלפונים סלולריים למען הלוחמים - צבי שובל
הגנרטור ועמדות החשמל להטענת טלפונים סלולריים למען הלוחמים - צבי שובל
הגנרטור ועמדות החשמל להטענת סלולריים ברכבו של צבי שובל
(פרטי)
פורסם לראשונה: 14:23, 16.10.23