עם תחילת המלחמה הותאם המאגר הענק לחיפוש משימות התנדבות של עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון למתכונת חירום, והוא מרכז ומתעדף כעת משימות חירום, שזקוקות לכוח אדם מתנדב.
כבר עתה מציג המאגר יותר מ-130 פרויקטים ומשימות של סיוע לכוחות בקווי הלחימה ותמיכה בתושבי הדרום והצפון שפונו מביתם. מאז הותאם לחירום עשו בו שימוש כבר יותר מ-50 אלף אזרחים שחיפשו משימות להתנדבות, ומאות רבות כבר הצטרפו והחלו להתנדב בפרויקטים השונים.
האתר מציע לאזרחים שורה ארוכה של אפשרויות לתרום מזמנם ורצונם הטוב בימי המלחמה. בין היתר: שינוע ציוד שנתרם לחיילים, אריזה של ציוד ללוחמים, שיחות טלפוניות עם קשישים להרגעה והפגת הבדידות, הפעלות לקשישים והפעלות לאנשים עם צרכים מיוחדים שנותרו בימים אלה ללא מסגרת בוקר, סיוע והכוונה לעיוורים סביב המצב, סיוע בניטור תכנים אנטישמים ברשת, חלוקת סל מזון למשפחות, ועוד.
עידו לוטן, מנכ"ל עמותת רוח טובה מקבוצת אריסוןעידו לוטןרוח טובה
עידו לוטן, מנכ"ל רוח טובה, ציין כי ארגונים רבים מעדכנים את העמותה כי הצליחו לממש במלואם את כל הצרכים בכוח אדם מתנדב, "אבל אנחנו ממשיכים לעדכן את הפרויקטים והצרכים של החירום על בסיס יומי, וקוראים למתנדבים ולעמותות וארגונים להמשיך ולהירשם באתר".
משימת הקבע של עמותת רוח טובה היא לחבר לאורך כל השנה בין אזרחים שמעוניינים להשקיע מזמנם במשימות התנדבות לבין עמותות וארגונים שפועלים לטובת החברה. מאגר ההתנדבות שלה הוא הגדול והעדכני בארץ.
  • לחפש ולמצוא משימות התנדבות בחירום לחצו כאן.
  • עמותות וארגונים המעוניינים להוסיף פרויקט למאגר רוח טובה, לחצו כאן.
גם פרויקט מהותי ותחנת הרדיו הדיגיטלי מהות החיים, שמפעילה עמותת רוח טובה, התגייסו בימים אלה, כל אחד בתחומו, לסיוע חירום.
1 צפייה בגלריה
מתנדבים שצוותו בידי רוח טובה מסייעים לצוות המדריכים בבית עיר שמש של אקים
מתנדבים שצוותו בידי רוח טובה מסייעים לצוות המדריכים בבית עיר שמש של אקים
מתנדבי רוח טובה מסייעים לצוות המדריכים בבית "עיר שמש", של אקי"ם בת"א. בשגרה, הדיירים נמצאים במסגרות תעסוקה בשעות היום. במצב החירום המסגרות נסגרו והם שוהים בבית כל היממה, על כן נדרשת היערכות מיוחדת.
(מערך דיור אקים ת"א)

מימון ציוד חירום וסיוע נפשי לתושבי העוטף

שרי אריסון, אשת עסקים ופילנתרופיתשרי אריסון
הפילנתרופית ואשת העסקים שרי אריסון והקרן המשפחתית על שם תד אריסון פועלים בימים אלה בכל דרך להגיש סיוע לציבור ולכוחות צה"ל. אריסון והקרן עוקבים אחר המצב וקשובים לצרכים שמתקבלים מהשטח, כדי להמשיך ולסייע ככל שיוכלו.
כך, למשל, פעלו אריסון והקרן, ביחד עם משרד החוץ, לממן את החזרתם לארץ של חיילים שרצו להתגייס, רופאים, קרובי משפחה של הרוגים, וחיילים שגויסו. בתיאום עם משרד הביטחון התחייבה הקרן לתרום אפודים וקסדות; לארגון מד"א תרמה הקרן כספים לרכישת ערכות מיגון למתנדבים וציוד להחייאה ולעצירת דימומים בשטח, ולארגון איחוד הצלה, תרמה לשם רכישת ציוד חירום ומימון דלק לרכבים ולמסוקים.
הקרן פועלת למימון סיוע נפשי לאזרחים שזקוקים לו, ובמסגרת זו תרמה כספים לארגון נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי), ולמוקד ער״ן (עזרה ראשונה נפשית) לשם גיוס והפעלה של מתנדבים לסיוע נפשי. לבית החולים אסף הרופא תרמה הקרן להקמת מרכז לטיפול בטראומה, באמצעות טיפול בחמצן וצוות טיפול מומחה.
ליישובים שנפגעו באזור העוטף תרמה הקרן ציוד רב, ו'אריסון השקעות' תרמה במקביל ציוד רב לחיילים.
פורסם לראשונה: 16:49, 17.10.23