"אחותי נהרגה בתאונה, קחו אוויר על הכביש. תהיו טובים"
(צילום: נויל האריס)

עמית גליטמן העלה רעיון פשוט, שהפך במהירות לוויראלי, במטרה לשנות את תרבות הנהיגה בארץ ולצמצם את מספר הנפגעים מתאונות הדרכים.
עמית גליטמן שלום, צריך להגיד, אתה נמצא בתחום הזה בכלל בנסיבות טרגיות - איבדת את אחותך בתאונה לפני תשע שנים. גליטמן: "נכון מאוד. אחותי הייתה בדרך לארוחה משפחתית בחג סוכות שני, שמחת תורה, עם ארבעה ילדים ברכב ובעלה, רכב שבא מולם עבר קו הפרדה רציף, הבעל, גיסי ניסה להציל אותם מהפגיעה הזאת וזה לא הצליח, הנהג פגע איפה שהיא ישבה, היא נהרגה והשאירה ארבעה ילדים ובעל, ואת כל המעגלים מסביב המומים וכאובים".
מה אתם מנסים לעשות? ספר על המיזם "תהיו טובים". גליטמן: "לפני שנה וחצי בערך, בתקופת הקורונה כשהיינו מסוגרים בבית, הוצאתי לפעול משהו שחשבתי עליו הרבה זמן וזה איך להעלות את המודעות. הפקתי סטיקרים שונים עם ייחוס מאוד מאוד ספציפי של אח, אחות, בן, אב וכו'. מדביקים על גב המכונית והרכב שנמצא מאחור, אני רואה מהתגובות, לא יכול להישאר אדיש לזה. הדבר הזה הפך לוויראלי בצורה מאוד מהירה תוך כמה ימים, כל כמה חודשים יש באזז חדש סביב זה. זה מתפשט מבן אדם לבן אדם".
4 צפייה בגלריה
אביעד גליטמן
אביעד גליטמן
(באדיבות : תהיו טובים)
נתקלתי ברכב כזה לפני כמה ימים ולא הצלחתי להסיר מזה את העיניים, אני מודה. גליטמן: "אז זאת המטרה בעצם, הרעיון כאן הוא משהו יחסית פשוט, כולה סטיקר לכאורה. אבל בעצם הוא אומר הרבה, שלאנשים לפניך יש מישהו שהוא חלק מהסטטיסטיקה שאיבד מישהו, ובוא נירגע שנייה. זה בא ממקום טוב וחיובי, לא ממקום של להטיף יותר מדי. להגיע כמה שיותר רחוק וכמה שיותר אנשים שנוכל לראות אותם כמה שיותר. לצערנו הרב 34,716 בני אדם נהרגו בארץ מקום המדינה ועד היום. זה 10,000 יותר ממספר הרוגי המלחמות והפיגועים, זה מספר לא נורמלי, בלתי נתפס ואנשים לא מבינים את זה".
ראינו שבמהלך הסופ"ש זה הפך להיות ויראלי. אילו תגובות אתה מקבל? גליטמן: "המון חיזוקים. זו לא פעם ראשונה, כבר היו לנו כמה פיקים ואני מאוד שמח על הפיק האחרון. התגובות הן שזה נוגע ללב, שסוף-סוף יש משהו שמדבר בגובה העיניים. משהו שנע על הכביש ולא נמצא שבוע-שבועיים על שלט חוצות או כפרסומת בטלוויזיה. היינו בעבר עם קמפיין חוצות שנתרם לנו והפקנו לבד צילומים. השאיפה הגדולה שלי היא שזה יהפוך לקמפיין ארצי, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות, כמה שיותר מול חברי כנסת ובעלי השפעה.
4 צפייה בגלריה
אביעד גליטמן
אביעד גליטמן
(באדיבות : תהיו טובים)
"את הסטיקר ניתן להשיג בפנייה פשוטה בפייסבוק. אנחנו שולחים לכל הארץ. אציין שאבא שלי המקסים הוא האמון על המעטפות, אני מעביר לו את כל הפרטים ומקבלים תגובות מאוד חזקות וטובות. הפרויקט מצליח בזכות לא מעט אנשים טובים שחברו אלינו, משקיעים מזמנם, תומכים ומגיבים ברשתות ומספרים את הסיפור שלהם. שווה להיכנס לראות מה קורה בעמוד שלנו, אי-אפשר להישאר אדישים לזה".
4 צפייה בגלריה
אביעד גליטמן
אביעד גליטמן
(באדיבות : תהיו טובים)

4 צפייה בגלריה
אביעד גליטמן
אביעד גליטמן
(באדיבות : תהיו טובים)

  • לפרטים והצטרפות ליוזמה "תהיו טובים" לחצו כאן.
פורסם לראשונה: 13:51, 20.02.22