משפחתו של חן לנגר, המתנדב שנפצע במתקפת הירי בבר-נוער והלך לעולמו לפני מספר שבועות, בעקבות הפציעה, השאיר אחריו מורשת חברתית מרשימה.
להנצחתו והמשך דרכו, משפחתו של לנגר, בהובלת אחיו עופר, הקימה בשיתוף במאי הסרטים התיעודיים תומר היימן וחברת 888, מלגה ליצירת סרטי תעודה שיקדמו נושאים של מאבק לצדק חברתי כלפי קהילת הלהט"ב.
"אף פסיכופט לא יחזיר אותי לארון" - צפו בחן לנגר בנאום בכיכר רבין:

המלגה תוענק כל שנה במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה ליוצרים מקהילת הלהט"ב שיבחרו לביים סרטים שעוסקים בנושאים של צדק חברתי, מאבק באי-שוויון כלפי חברי הקהילה והגברת המודעות לפשעי שנאה על רקע מגדרי - נושאים שלנגר קידם לאורך כל חייו. כל זאת נעשה באמצעות קמפיין מימון המונים.
המלגה תוענק כאמור, על שם חן לנגר ז"ל, שהיה לאקטיביסט הצעיר ביותר בעמותת "עלם" והדובר הצעיר ביותר של האגודה ללהט"ב, הוא הוביל פתיחת סניף של עמותת איגי בנתניה, נלחם עבור טרנסג'נדרים בכנסת ואף הגיע עד הנשיא ריבלין, שסייע לו בקבלת פיצויים מהביטוח הלאומי.
6 צפייה בגלריה
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
(באדיבות משפחת לנגר)
את פעילותו החברתית החל לנגר בתיכון כשהתנדב בעלם וב"הפוך על הפוך" למען נוער בסיכון, ולקח חלק ב-2011 במחאה החברתית למען החלשים בחברה. כחלק מהמאבק החברתי תרם וקידם את מטרותיהם של רופאים מתמחים.
החלק העיקרי בפעילותו היה למען זכויות הקהילה הגאה: לנגר, התנדב במשך שנים רבות בחוש"ן (ארגון החינוך וההסברה של הקהילה), בבית-דרור (בית מקלט לנוער הומו-לסבי) ובבר-נוער.
בעקבות הפציעה בפיגוע בבר-נוער הוא הפך לפגוע נפש וסבל מפוסט-טראומה במשך 11 שנה.

נתן מעצמו כל חייו לזולת

שולי לנגר אביו של חן, מספר: "רק בשבעה נפל לנו האסימון כשהבנו כמה חן נתן מעצמו כל חייו לזולת. הדהים אותנו הכוח שלו שבנוסף לכל הפעילויות השונות נלחם חן להשאיר בארץ את בן זוגו של ניר כ"ץ שנרצח בפיגוע.
6 צפייה בגלריה
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
(באדיבות משפחת לנגר)

נאומו המפורסם בכיכר רבין, היווה מקור השראה לרבים מהקהילה, וסייע להם לצאת מהארון בפני משפחתם הקרובה. חן הגיע עד לנשיא רובי ריבלין, שפנה לעיריית תל אביב ודרש את המכתב שיכיר בו כמתנדב שנשלח מטעם עיריית ת"א. המכתב זיכה את חן בפיצוי המיוחל אחרי שנים של מאבק בביטוח לאומי.
"בנוסף, פעל חן לזכויות הטרנסג'נדרים, ואף הוזמן לדיון בוועדה בכנסת, ותמיד היה לו חשוב לספר את סיפורו האישי לתלמידים במצוקה, כדי להראות להם שהם לא לבד."
הוסיף האב וסיכם: "עבודתו האחרונה הייתה עם אוטיסטים ב'בית אייל' בכפר-סבא, חן עבד מעבר לשעות העבודה והיה זמין עבורם בכל שעות היממה - מה שגרם להם להיקשר אליו כל-כך. גם בימיו האחרונים, כשכבר לא יכל לעזור לעצמו, הוא סייע לצעיר מהקהילה, והדריך אותו כיצד לנהוג ולמי לפנות".
6 צפייה בגלריה
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
(באדיבות משפחת לנגר)
הרעיון: יצירת מלגה לסרטי תעודה המקדמים את הקהילה
את הרעיון למלגה על שמו יזם ומוביל עופר לנגר, (36), אחיו של חן: "חן הלך מאתנו ממש בחודש בו ציינו את אירועי הגאווה. באותו זמן התקיים ב-888, החברה בה אני עובד, מפגש עם במאי הסרטים הדוקומנטריים תומר היימן, שסיפר על תרומתו של אחי לקהילה והציע את הרעיון של הקמת מלגה ע"ש חן לנגר ליצירת סרטי תעודה המקדמים מאבקים חברתיים של הקהילה.
6 צפייה בגלריה
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל ואחיו עופר
(צילום: אילן ספירא)
888 מיד נרתמה לרעיון, תרמה סכום של 15,000 שקלים והקימה צוות שסייע למטרה החברתית החשובה. אני מיד לקחתי את המושכות וניהלתי את פרויקט גיוס ההמונים באתר Giveback, וביחד עם תומר וחברת 888 יצאנו לדרך.
חן תמיד ראה במדיה הקולנועית כשופר להשמעת קולם של קבוצות שנדחקו לשוליים. ואני, ראיתי בפרויקט גיוס ההמונים כלי להתמודדות האישית שלי - לקחת משבר ולהופכו למשהו שיגרום לי להיות עסוק בעשייה חיובית: גם להנציח את אחי בדרך יפה וגם להמשיך את דרכו על-ידי תרומה לקהילה". הוסיף עופר לנגר.

6 צפייה בגלריה
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
(צילום: אילן ספירא)

"אני מתרגש מאוד לקחת חלק בפרויקט החשוב להנצחת שמו של חן ובקידום של יצירה קולנועית להט"בקית שתאיר פינות בחברה הגאה בפרט ובחברה הישראלית בכלל שאנחנו כצופים וגם כיוצרים נוטים להעלים מהם עין", אמר יאיר הוכנר, מייסד הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה. "בזכות הגיוס נוכל להתחיל להעניק ליוצרים דוקומנטריים כל שנה, סכום שיממן בימוי והפקת סרט תעודה קצר".
6 צפייה בגלריה
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
חן לנגר ז"ל
(באדיבות משפחת לנגר)

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, שיציין בנובמבר הקרוב 15 שנה להיווסדו, הוא מפגש תרבותי ייחודי הנערך מידי שנה בשבוע הגאווה בסינמטק תל אביב. השנה בעקבות מגפת הקורונה, הפסטיבל נדחה לחודש נובמבר. גם השנה ישולבו בו הקרנות של מגוון סרטים שרובם אינם מגיעים להפצה מסחרית בישראל.
עופר לנגר סיכם: "אני רוצה להזמין אתכם להמשיך לסייע לנו בגיוס - למרות שעברנו את ה- 100%, עכשיו אנחנו מעוניינים לסייע גם במימון לימודים אקדמאים של חברי קהילת הלהט"ב במכללת רופין בה למד חן".