עמותת "שם ונר" (OUR6MILLION) בשיתוף משרד החוץ מקיימת הדלקת נרות זיכרון אישיים בעשרות שגרירויות ברחבי העולם לציון יום השואה הבינלאומי החל היום. עשרות דיפלומטים בישראל וברחבי העולם נרתמו ויוצאים יחד ליוזמה משותפת במסגרתה מדליקים את הנר ויוצרים טקס זיכרון אישי לקורבנות השואה.
7 צפייה בגלריה
שם ונר
שם ונר
אירוע זיכרון וירטואלי של 'שם ונר' במסגרתו 90 שגרירים של מדינות זרות בישראל הדליקו נר זיכרון אישי.
הדיפלומטים הישראלים ברחבי העולם, שר החוץ גבי אשכנזי וגם השגרירים הזרים בישראל, מצטלמים עם נר זיכרון מיוחד שהכינה עמותת "שם ונר" הנושא תווית עם שם של אדם שנספה בשואה ופרטים על חייו של האדם: היכן נולד, מצבו המשפחתי, מקצועו ועוד.
7 צפייה בגלריה
שם ונר
שם ונר
דן אורין, שגריר ישראל לרפובליקה של צפון מקדוניה עם נר זיכרון
השנה הטקס הממלכתי באו"ם ביום השואה הבינלאומי התקיים באופן ווירטואלי ובמסגרתו הדליק גלעד ארדן שגריר ישראל באו"ם, נר זיכרון אישי הנושא תווית עם סיפורו האישי של האדם הנספה ובמקביל אליו, ניצולת שואה הדליקה נר זיכרון לזכר בני משפחתה שנספו.
בנוסף מקיימת העמותה יחד עם משרד החוץ פעילויות נוספות במטרה להנציח את זיכרון השואה ולכבד את חיי הנספים. מטרת היוזמה של "שם ונר" היא ליצור מסורת לאומית להנצחת זיכרון השואה על-ידי הדלקת נר נשמה אישי, בכל בית, בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
7 צפייה בגלריה
שם ונר
שם ונר
ליאת וקסלמן, שגרירת ישראל בקזחסטן, ושגריר הונגריה בקזחסטן מדליקים ביחד נר זיכרון
"יצירת מסורת הדלקת הנר חשובה השנה יותר מתמיד נוכח העובדה שלצערנו הרב, מספר ניצולי השואה בארץ ובעולם הולך ומתמעט, ולא רחוק היום בו לא יהיו עוד ניצולים שיוכלו לספר את סיפורם ומולם גדלים מכחישי השואה בעולם", מספרים אנשי העמותה. "עקב מחלת הקורונה שעדיין משתוללת בעולם וביטול טקסי זיכרון המוניים יש צורך יותר מתמיד לייצר טקס זיכרון אינטימי שכל אדם יכול לייצר בפרטיות בביתו".
7 צפייה בגלריה
שם ונר
שם ונר
אילן מר, שגריר ישראל בקרואטיה
"עמותת שם ונר פועלת להנחלת זיכרון השואה לדורות הבאים" מסבירה מנכ"לית העמותה, נורה סיפרמן. "העמותה מייחסת חשיבות רבה לחייהם של הנספים, עוד לפני פרוץ המלחמה, ולסיפוריהם האישיים של הנספים, מתוך רצון ליצור היכרות והזדהות וכן לאפשר את הנצחת הפרט בקרב הציבור כולו.
7 צפייה בגלריה
שם ונר
שם ונר
גלעד ארדן, שגריר ישראל לארה"ב ובאו"ם, מדליק נר
שאיפת העמותה היא ליצור מסורת לאומית שבה כל בית יהודי באשר הוא ידליק נר נשמה בערב יום השואה, לזכרו של אדם שנספה בשואה, ממש כמו בימים אחרים אותם מציינים במסורת היהודית. מאחר ויש נספים שלא נותרו בני משפחה שינציחו את זכרם, אנו בפעולה הזאת מנציחים אותם".
7 צפייה בגלריה
שם ונר
שם ונר
יואל ליאון, שגריר ישראל באוקראינה מדליק נר לזכרו של סבא רבא שלו
מנהלת המחלקה למאבק באנטישמיות ושימור זיכרון במשרד החוץ, רות כהן-דאר, מוסיפה: "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט של 'שם ונר' ומודים לעשרות השגרירים שמשתפים איתנו פעולה השנה כדי להבטיח שזכר הנספים ימשיך להדהד ברחבי העולם וכדי להבטיח שזיכרון השואה לא ייעלם מהתודעה הציבורית העולמית. זאת חובה ואחריות מוסרית המוטלות על כתפי כולנו".
7 צפייה בגלריה
שם ונר
שם ונר
ציפי חוטובלי, שגרירת ישראל בלונדון
משנת 2013 שבה החלה 'שם ונר' החלה את פעילותה, הודלקו כ-4.5 מיליון נרות זיכרון אישיים בבתים, בתי ספר, רשויות ציבוריות, יחידות צה"ל, בכנסת ישראל, בבית הנשיא ובמגוון ארגונים, חברות ומוסדות ציבוריים.
מאגר השמות של העמותה מכיל למעלה מ-300,000 שמות שהוזנו על ידי הציבור: ניצולים, בני משפחה, מכרים של הקורבנות, תלמידי בית ספר, קהילות וממקורות אינטרנט מכובדים. העמותה מזמינה את הציבור להמשיך להוסיף שמות למאגר וכך יותר נספים יזכו להדלקת נר לזכרם.
מטרת העמותה היא שימור זיכרון השואה בחיים לכל הדורות הבאים, בדגש על שימור ועיסוק בחיים של האנשים לפני שהפכו להיות קורבנות, לזכור את שמותיהם, פניהם ואת זהותם שאותם ניסו למחוק.
  • להוספת שמות למאגר ולאתר עמותת שם ונר לחצו כאן.