ביום שישי הקרוב (21 ביוני) ארבל יהוד, שנחטפה מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר יחד עם אריאל קוניו, בן-זוגה בחמש השנים האחרונות שאף הוא מוחזק ברצועה, תציין את יום הולדתה ה-29 כשהיא עדיין מוחזקת בשבי חמאס.
את יום הולדתה, יציינו בני משפחתה וחבריה של ארבל, חובבת חלל ידועה שאף הפכה את התחביב למקצוע, ובשנים האחרונות עבדה ב"גרובטק" - מרכז טכנולוגיה, מדע וחלל במועצה האזורית אשכול, במיזם חברתי במסגרתו ייערכו, לאורך כל סוף השבוע הקרוב, תצפיות במקומות שונים בארץ. המיזם מתקיים בשיתוף קהילת סוכנות החלל הישראלית, בה חברה גם ארבל.
2 צפייה בגלריה
אריאל קוניו ארבל יהוד נעדרים
אריאל קוניו ארבל יהוד נעדרים
ארבל יהוד ואריאל קוניו. עדיין מוחזקים בשבי החמאס
"התשוקה של ארבל לחלל החלה בגיל 22, לאחר שצפתה בסרט 'מסע בין כוכבים'", מספרת אמה, יעל יהוד. "היא הצליחה ל'הדביק' בתשוקה שלה חברים רבים מהקיבוץ, ביניהם גם את אריאל בן זוגה, שגם הוא עדיין חטוף בעזה.
"ארבל נולדה ביום הארוך בשנה, וזו כנראה גם הסיבה שיש לה אנרגיה בלתי נגמרת", מוסיפה האם. "היא נשמה טובה ומתוקה, רגישה ומלאת חיים, ואהובה על כל הסובבים אותה. ארבל היא גם דודה נפלאה שמרעיפה על אחייניה סבלנות ואהבה אינסופית".
את יום הולדתה של ארבל, יציינו גם בעצרת המרכזית בכיכר החטופים בתל-אביב (שבת, 22 ביוני) עם הופעה של הזמרת רונה קינן, צפייה בכוכבים ו"הרבה אהבה וכוחות שנשלח כולנו לארבל, לאריאל ולכל אהובינו המוחזקים עדיין בשבי", אומרת יעל. "נשמח שהציבור כולו יגיע לכיכר וייקח חלק".
בנוסף, בראשון (30 ביוני) במסגרת יום האסטרואיד, יתקיימו הרצאה ותצפית במרכז הדרוזי לחלל ע"ש אילן רמון, בכפר ירכא.
2 צפייה בגלריה
 דולב יהוד ז״ל
 דולב יהוד ז״ל
דולב יהוד ז"ל. יצא להציל חיים ונרצח
(צילום: דוברות מטה משפחות החטופים)
אחיה של ארבל, דולב יהוד ז"ל, הוגדר אף הוא כחטוף במשך שמונה חודשים, עד שלפני כשבועיים נמצאו ממצאים המעידים כי הוא נרצח בניר עוז באותה שבת ארורה. באותו בוקר דולב, מתנדב במד"א ואיחוד הצלה, מיהר לצאת מביתו ולהגיש עזרה לפצועים ולהציל חיים. בממ"ד נותרו אישתו סיגי, שהייתה בחודש התשיעי להריונה, ושלושת ילדיהם הקטנים - רז (8) יותם (7) ורון (4). תשעה ימים לאחר אותה שבת, נולדה בתם הרביעית, דור. דולב הותיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת, חברים רבים וטובים, ועולם שלם שחסר אותו.
רשימת התצפיות במסגרת מיזם "מסתכלים לשמיים למען ארבל":
חמישי (היום):
  • רמת-גן, הפארק הלאומי, סמוך למפל, בין 22:30-20:00
  • ירוחם, רחבת המתנ"ס, בין 22:00-20:30
שישי (21 ביוני):
אשקלון, חוף דלילה, החל מ-21:30
שבת (22 ביוני):
  • תל-אביב, כיכר החטופים, שאול המלך, החל מ-22:00
  • הרצליה, גן היובל, החל מ-20:00
  • הוד-השרון, פארק האגם, פסגת ההר, בין 22:30-20:30
ראשון (23 ביוני):
נתניה, הפלנתניה, החל מ-20:30
צלמו את הפעילות, העלו לרשתות ותייגו: #מסתכלים_לשמים_למען_ארבל או באנגלית: #stargazing_for_arbel
לעידכונים על נקודות תצפית נוספות - כנסו לעמוד האינסטגרם