עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? עמותת צ'יימס ישראל הפועלת לשיפור איכות חייהם של ילדים ובוגרים עם מוגבלות, באמצעות פיתוח תכניות ושירותים מקצועיים ומתקדמים, בכ-25 מסגרות. איפה? בכל הארץ. מה מחפשים? למעונות היום השיקומיים של העמותה לפעוטות בגילאי שלושה חודשים עד ארבע שנים, דרושים מתנדבים לסיוע לצוות המעון. ההתנדבות כוללת: הצטרפות לסדר יום הנהוג במעון, קריאת סיפור, משחק, יציאה לחצר וכדומה.
מתי? בימים ראשון-חמישי בין 7:30-15:30 ובימי שישי בין השעות 7:30-12:00, פעם בשבוע לתקופה של חודש ומעלה. ההתנדבות מתאימה גם לקבוצות של עד 20 משתתפים ולילדים מגיל 7 בליווי הוריהם בלבד. למי לפנות? למעיין במייל: maayan.maor@chimesisrael.org.il.

התנדבות באזור הצפון:

מי? ארגון נכי צה"ל איפה? טבריה מה מחפשים? מתנדבים להעברת חוג מלאכת יד לנכי צה"ל. ההתנדבות כוללת הגעה למועדון, העברת ההפעלה וסיוע למשתתפים (חומרים יינתנו במקום). מתי? בימי א'-ה', בין השעות 8:30 - 12:00. בהתחייבות לשלושה חודשים. למי לפנות? לאורלי במייל: sorliyarden@gmail.com.

התנדבות באזור השרון

מי? הוסטל הארז המהווה בית ל-30 מתמודדי נפש הזקוקים למסגרת מכילה ולהשגחה של 24 שעות ביממה. איפה? נתניה. מה מחפשים? מתנדבים להעברת הפעלות ספורטיביות, קידום בריאות ופעילויות פנאי שונות לדיירים. ההתנדבות כוללת הגעה למקום וקיום פעילות משותפת עם הדיירים סביב ספורט, פנאי, עבודה בגינת ירק, מוסיקה, בישול בריא ועוד. בנוסף, ניתן לצאת לבילוי משותף מחוץ להוסטל כמו יציאה לבית קפה, קולנוע, פארק וכו', ולסייע לצוות המקום בארגון אירועי מסיבות, ארגון ימי כיף משותפים עם מתנדבים וליווי בשיחה אישית עם דיירים. מתי? בימים ושעות גמישים באופן חד-פעמי או קבוע. למי לפנות? למיכל במייל: michal@rammot.co.il.
התנדבות באזור המרכז:
מי? עמותת 'נט"ל' הפועלת להעלאת המודעות ל"פציעה השקופה" ולתחושת ההזדהות ולקיחת האחריות שלנו כחברה כלפי אותם האזרחים המתמודדים עם ההשלכות הנפשיות של מציאות החיים הביטחונית בארץ. איפה? תל אביב. מה מחפשים? מתנדבים לקוי הסיוע לנפגעי טראומה. ההתנדבות כוללת הגעה לבית נט"ל, איוש קו הסיוע, הענקת סיוע תמיכתי-ריגשי למתמודדים עם פוסט טראומה על רקע לאומי, ולבני משפחותיהם. מתי? אחת לשבוע במשרד העמותה בת"א, למשמרת של 4 שעות בימי א'-ה' בין השעות 8:00-24:00 ובימי שישי בין השעות 8:00-16:00. יש לעבור תהליכי מיון ולאחר מכן קורס הכשרה ייעודי. בהתחייבות לשנה. למי לפנות? ללנה במייל: lenap@natal.org.il.

התנדבות באזור ירושלים:

מי? "הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות" מפעיל מרכז קהילתי, חינוכי וטיפולי רב תחומי עבור הקהילה הגאה. איפה? ירושלים. מה מחפשים? המתנדבים במרפאה משובצים כמנהל.ת משמרת, שאמונ.ה על ניהול התורים, מילוי שאלונים, וחוויה שירותית לנבדקים, יועצ.ת, המקיימת שיחות פרטניות עם הנבדקים והנבדקות, כדי להנגיש מידע אמין ומבוסס על התנהלות מינית בריאה ובטוחה, ולוקח.ת דמים (נדרש רישיון לקיחת דמים של משרד הבריאות). בנוסף, ניתן להשתלב במרפאה לתפקידים תומכים כגון קידום ושיווק של המרפאה ברשתות החברתיות, תרגום והנגשה של מידע בנוגע למזהמים המועברים במגע מיני ו/או טיפול רפואי באוכלוסיות להט"ביות, בנייה והעברה של הכשרות לצוותים רפואיים, או ביצוע מיפוי צרכים בקרב אוכלוסיות יעד מובחנות. מתי? בימי ראשון בשעות אחה"צ בהתחייבות לשנה. למי לפנות? לתומר במייל: openclinic@joh.org.il.

התנדבות באזור הדרום:

מי? הוסטל "יפה נוף" המסייע בשיקום מתמודדים עם מחלות נפשיות ומעניק ליווי אינטנסיבי בכול הקשור להתמודדות עם בעיות גופניות חמורות. איפה? אשקלון. מה מחפשים? מתנדבים לחונכות אישית וליווי נפגעי נפש בני 50+. ההתנדבות כוללת הגעה להוסטל וקיום שיחות עם אחד הדיירים, מתן אוזן קשבת, יציאה לטיולים או לבתי קפה בסביבה וכו'. מתי? בימי א'-ה' בין 10:00-13:00 או 14:00-18:00, לשעה באופן חד פעמי או מתמשך. למי לפנות? לרחל במייל: y.nof@marpeh.co.il.