1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: שרון פרי, נדין אבו לבן וספיר ברמן
מימין לשמאל: שרון פרי, נדין אבו לבן וספיר ברמן
מימין לשמאל: שרון פרי, נדין אבו לבן וספיר ברמן
(צילום: טל רביב, ערוץ הספורט, שרון אלדר)
לפני שנתיים וחצי הדהימה שופטת הכדורגל ספיר ברמן את עולם הספורט הישראלי כאשר הודיעה שהיא מתכוונת לממש את חלום חייה מנעורים, ולהפוך מגבר לאישה. אם היה חשש כי החברים בכדורגל לא יפרגנו, הוא התבדה ממש מהר. ברמן ממשיכה לשפוט במיטב משחקי הכדורגל בארץ, כשהחלום עכשיו הוא לשפוט במונדיאל ובליגות גדולות באירופה. ביום שני החל מ-11:00 תתקיים ועידת "הנשים של המדינה" של קבוצת "ידיעות אחרונות" שתועבר בשידור חי באתר ynet. ברמן בת ה-28 תהיה אחת משלוש משתתפות הפאנל "זה לא רק ספורט", שבו ידברו על הקשר בין נשיות לספורט, ובעיקר על ריסוק תקרות זכוכית, מקצועית ואישית, לצד שינויי התודעה החברתיים שהובילו.
"הרבה אנשים אומרים שעשיתי היסטוריה", אומרת ברמן השבוע לקראת הוועידה, "אבל פשוט נתתי למי שאני, ביטוי בעולם. לא משנה אם אני טראנסית, שופטת כדורגל, או אשה בעולם של גברים. מה שהענקתי לעולם זה 'תהיי את, לא משנה מה אחרים אומרים'. איגוד השופטים קיבל אותי באהבה גדולה, אבל אם פרצתי תקרת זכוכית אחת, זה לא אומר שהגיע הזמן לנוח".
נדין אבו לבן, 24, פרצה לתודעה בנובמבר האחרון כפרשנית שנשלחה למונדיאל מטעם תאגיד השידור כאן 11. אלא שאבו לבן היא לא רק אישה במקצוע גברי, אלא גם ערבייה, לא בדיוק המודל הנשי הקלאסי במגזר. "כדורגל הוא עדיין תחום גברי", היא אומרת, "אבל אנחנו צריכות לקחת את המושכות ולדרוש. אנחנו מנסות לבעוט כדורים לתקרת הזכוכית, והיא נסדקת אבל עדיין לא התנפצה. כילדה לא ראיתי מספיק נשים שדומות לי בטלוויזיה, לא בתחום הפוליטי ולא בספורט. אני מקווה שהיום, ילדות בכלל, וילדות ערביות בפרט, רואות אותי ואומרות לעצמן: כן, אני יכולה להגיע לשם".
שרון פרי, 51, היא מגישת ספורט מוכרת שהגיעה להישגים מקצועיים רבים. כשפרצו לה לטלפון והגנב בחר לפרסם את תמונות העירום שלה ברבים, דווקא משום שזו היא, פרי לא היססה והובילה לתפיסתו, למרות המבוכה. לאחרונה גם שיתפה באומץ על הטרדה מינית שעברה בילדותה, כדי להעניק קול לעוד נשים.
"היום העולם הרבה יותר פתוח ממה שהיה בעבר", אומרת פרי, "המון נשים מחזיקות במשרות נחשבות בערוצי הספורט, הרבה יותר מהגברים. אנחנו בהחלט יכולות להוות השראה כי הדלתות נפתחות. אני בהחלט רואה את עצמי כמי שעבדה קשה, הייתה חלוצה ופתחה את הדלת לאחרות".
הוועידה תעסוק בנוסף במגוון רחב של נושאים. אלה חלק מהדוברות שבהן תוכלו לצפות בפאנלים ובראיונות השונים: שרת התחבורה מירי רגב, ח"כ פנינה תמנו-שטה, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק, מנהלת היחידה לצנתורי מוח במרכז הרפואי תל אביב ד"ר טלי יונש קמחי, מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ, יו"ר נעמת חגית פאר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית יעל שרר, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה איילת רזין בית-אור, מנכ"לית העמותה לקידום מקצועי וחברתי הילה קניסטר בר-דוד, מנהלת המרכז הרפואי שמיר ד"ר אסנת לבציון-קורח, מנכ"לית החברה למוסדות חינוך ותרבות בתל אביב-יפו עדי צברי, נורית גפן, המפיקה דליה גוטמן, הדוגמנית והשחקנית טיילור מלכוב, ד"ר נסרין חדאד חאג' יחיא, לימור לבנת, זהבה גלאון, נורית תירוש ושירלי פינטו.