להקת "שווים" בביצוע מיוחד ליום השנה למלחמה
(צילום: באדיבות עמותת "אלווין ישראל")

לרגל יום השנה הראשון ל"חרבות ברזל", ביצעו חברי להקת "שווים" של עמותת "אלווין ישראל", שכל זמריה צעירים עם מוגבלות, ביצוע מרגש לשיר "שבורי לב" של היוצר והזמר חנן בן ארי.
השיר מוקדש לזכר הנרצחים, החטופים וחללי צה"ל שנפלו ב-7 באוקטובר ובמלחמה שנפתחה בעקבותיו. הוא הוקלט בכיכר החטופים ובחלקו אף נעשה שימוש בפסנתר של החטוף אלון אהל - נגן פסנתר מחונן שנחטף במסיבת הנובה, ועדיין מוחזק בשבי החמאס.
3 צפייה בגלריה
להקת "שווים" עם צרכים מיוחדים בביצוע לזכרם של הנרצחים החטופים וחללי צה"ל
להקת "שווים" עם צרכים מיוחדים בביצוע לזכרם של הנרצחים החטופים וחללי צה"ל
חברי הלהקה בביצוע לזכרן של נויה דן ורות פרץ ז"ל
(צילום: עמותת "אלווין ישראל")
3 צפייה בגלריה
להקת "שווים" עם צרכים מיוחדים בביצוע לזכרם של הנרצחים החטופים וחללי צה"ל
להקת "שווים" עם צרכים מיוחדים בביצוע לזכרם של הנרצחים החטופים וחללי צה"ל
יעקב ברבי מנגן על הפסנתר של החטוף אלון אהל
(צילום: עמותת "אלווין ישראל")
"איבדתי חברים קרובים ב-7 באוקטובר, וגם בהמשך המלחמה - חברים שמשרתים בצבא ונפלו בקרב", אומר יעקב ברבי, חבר הלהקה. "המוזיקה מאפשרת לי להביע את הרגשות שלי בדרך אחרת. מרגש אותי מאוד לבצע שיר כל-כך עצוב לזכרם של כל מי שנרצחו ב-7 באוקטובר, ולזכר כל החיילים הגיבורים שנהרגו בקרב. אני מקווה שיהיה שלום מהר ושהחטופים והחיילים יחזרו הביתה בשלום".
3 צפייה בגלריה
אלון אהל
אלון אהל
אלון אהל. עדיין חטוף בעזה
במקביל לביצוע השיר המרגש, דיירי מערך הדיור של "אלווין ישראל" בירושלים - כולם בוגרים עם מוגבלויות - הכינו 160 פרחי נצח מקרמיקה, אותם הניחו היום (6 באוקטובר) על קבריהם של 160 חללי צה"ל שנפלו ב"חרבות ברזל" ונקברו בחלקה הצבאית בהר הרצל.

"מעוניינים להיות שותפים בהנצחת הנופלים"

להקת "שווים" הוקמה ב-2023 על ידי עמותת "אלווין ישראל", וחברים בה שישה זמרים וזמרות בגילאי 25-17, כולם על הרצף האוטיסטי. הלהקה הוקמה במטרה לתת במה לצעירים עם מוגבלות, שיוכלו להשתלב בקהילה ובתעשיית המוזיקה, לחשוף את הישראלים לאנשים עם צרכים מיוחדים, ולשמש השראה לצעירים נוספים המבקשים להגשים את חלומם ולפרוץ את גבולות המגבלות.
בשנה החולפת הופיעה הלהקה על במות ברחבי הארץ וכן בבית הנשיא, עם השיר "מהמרחקים" של גלי עטרי וסגיב כהן, שהוקלט לזכרן של נויה דן ז"ל ורות פרץ ז"ל - צעירות עם מוגבלות שנרצחו בטבח 7 באוקטובר. נויה נרצחה בקיבוץ ניר עוז עם סבתה, ורות נרצחה עם אביה בפסטיבל הנובה.
צפו בביצוע המרגש ל"מהמרחקים" של גלי עטרי ולהקת "שווים", לזכרן של נויה דן ורות פרץ ז"ל:
"מהמרחקים" בביצוע גלי עטרי ולהקת "שווים"
(livny & co, הפקה: יפעת פינטו כהנא, גיל ניצן, ירון סמימי)
"המציאות הישראלית אינה פוסחת גם על עשרות אלפי אנשים עם מוגבלות החיים בתוכנו. הם כואבים את כאב המשפחות, הם חרדים, כמו כולם, מהמציאות הביטחונית ומעוניינים להיות שותפים בהנצחת הנופלים", אומרת מרגלית פילר, מנכ"לית "אלווין ישראל". "מיזמי הזיכרון החברתיים מאפשרים להם להיות שותפים בעשייה למען המשפחות השכולות, ומהווים עבורם אפיק השתתפות פעילה בחברה הישראלית בתקופה קשה זו".
מילות הפזמון "שבורי לב"/ חנן בן ארי:
"מי יודע כל כאב?
מי רופא לשבורי לב?
ומי ירפא ליבי
אל מי אני מתגעגע
כמו ים שאין לו חוף
רק תגיד לי מי, מי יחבק אותי
ויבטיח שאני לא אכנע בסוף?"