כ-80 שורדות ושורדי שואה הגיעו בעת האחרונה לימי בדיקות ראייה מרוכזים בתל אביב ובחולון, לשם התאמת משקפיים איכותיים חדשים בשווי של אלפי שקלים – ללא עלות. ככלל, הבדיקות מבוצעות ללא תשלום עבור שורדי השואה, על ידי אופטומטריסטים מכל רחבי הארץ, שתורמים את זמנם לביצוע בדיקות ראייה. החברות סגם ושמיר תורמות את ייצור העדשות וחברת אופטימקס תורמת המסגרות ותפעול המערך.
1 צפייה בגלריה
יום מרוכז של התאמת משקפיים לשורדי שואה
יום מרוכז של התאמת משקפיים לשורדי שואה
יום מרוכז של התאמת משקפיים לשורדי שואה
(צילום: אלי אלפנד)
גאל קימרשלק, מייסדת ומנהלת מיזם משקפיים ורודות: "עיקר הפעילות שלנו הוא סיוע בשיפור איכות החיים מהפן הבריאותי של שורדי השואה. עד כה עזרנו לכ-2,500 מהם ללא עלות להקדים תורים לרפואה הציבורית, להתמודד עם בירוקרטיה רפואית ולהגיע למיצוי זכויות, ובאמצעות מתנדבי מג"ב הסענו וליווינו לבדיקות ולטיפולים. בחודשים האחרונים ביוזמת החברות אופטימקס וסגם, התחלנו בפרויקט מהפכני, הכולל בדיקות ראייה, התאמת מסגרות משקפיים ושליחתם הביתה לשורדי השואה. חייבים לזכור, כי מדובר באוכלוסייה מבוגרת, גילם הממוצע 85.5, רבע מהם עניים, מקבלי השלמת הכנסה. חובתנו כחברה לסייע להם".
בין השורדים שהגיעו הייתה לורנס בן גל, בת 88 מחולון: "שמעתי על זה מהרשות לזכויות ניצולי שואה, והופתעתי לטובה, שמציעים לי משהו שהוא חיוני, כמו משקפיים. יש לי גלוקומה וזה ממש מרגש אותי. אני מאוד מרוצה מהטיפול, זה דבר מאוד יפה". בטי לביא, בת 82 מתל אביב, במקור מרומניה, שמחה לשמוע על השירותים הנוספים של משקפיים ורודות וסיכמה: "אתם נהדרים". קלרה ויבר, בת 81 המתגוררת בבני ברק, ביקשה להודות למיזם: "יפה מאוד שאתם דואגים לנו".
אלדד רוטמן, מייסד אופטימקס: "בחודשים האחרונים מאז אופטימקס וסגם נרתמו יחד על מנת להביא את יכולותיהן למען אוכלוסיית שורדי השואה בישראל, התאמנו ומסרנו מאות משקפי ראייה אופטיות ללא עלות. אנחנו נרגשים ושמחים על כך, שביכולתנו לקחת חלק בהכרח המשמעותי הזה, לשיפור איכות חייהם".
דגן אבישי, סמנכ"ל בכיר שמיר תעשיית אופטיקה: "במסגרת פעילותנו השוטפת להנגשת תיקון ראייה לשכבות מוחלשות באוכלוסייה, נפלה בחלקנו ההזדמנות לעבוד בשיתוף פעולה עם מיזם "משקפיים ורודות". הגענו עם אופטומטריסטים וציוד מלא ליומיים מרוכזים של בדיקות, ואנו מברכים על האפשרות להגיע לעוד אנשים, אשר זקוקים לתיקון ראייה, אך לא בהכרח זוכים לו".
שורדים הזקוקים לעזרה בהקדמת תורים במערכת הבריאות הציבורית, להסעות ולליווי או ישמחו למשקפי ראייה חדשים – הכל ללא עלות עבורם – מוזמנים ליצור קשר עם המוקד הטלפוני במספר: 077-5669468. לפרטים נוספים – אתר האינטרנט של משקפיים ורודות: https://mvrudot.co.il