מורים יהודים מארצות-הברית וממדינות דוברות אנגלית אחרות, מתגייסים לעזור לילדי העוטף בצמצום פערים לימודיים. מדובר במורים שהגיעו לארץ בשנים האחרונות לתקופות קצרות, לימדו אנגלית בהתנדבות תלמידים מאוכלוסיות שונות ושבו לארצותיהם.
המורים המתנדבים לימדו בעבר בארץ, כאמור, במסגרת תלמ"א (התוכנית הלאומית למצוינות באנגלית), שם יזמו פלטפורמה דיגיטלית חדשה שמחברת תלמידים מהעוטף ומהצפון ל-100 מורים מתנדבים ברחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
המורה ג'נה (מימין) עם התלמידה מאיה בוכריס במהלך שיעור בזום
המורה ג'נה (מימין) עם התלמידה מאיה בוכריס במהלך שיעור בזום
המורה ג'נה (מימין) עם התלמידה מאיה בוכריס במהלך שיעור בזום
(צילום: באדיבות תלמ"א)
"הגעתי לישראל בקיץ האחרון כדי להתנדב בבתי ספר באשקלון", מספרת ג'נה בריקלו מבוסטון. "כשהתחילה המלחמה הרגשתי שאני חייבת לסייע גם מרחוק, שזאת החובה שלי. אני שמחה שנפלה בחלקי ההזדמנות לעזור למפונים. מדהים לראות כמה הילדים חזקים מול המצב וחיוביים למרות הכול. כיף ללמד אותם ולהרגיש שאני עוזרת להם לשמור על שגרה מסוימת".
מאיה בוכריס, תלמידת כיתה ב' שפונתה עם משפחתה מהצפון, לומדת עם בריקלו בזום. "כיף לי ללמוד עם ג'נה, היא מלמדת אותי מילים, משפטים וצבעים", מספרת הילדה ואביה גולן מוסיף: "השיעורים יוצרים יציבות אצל מאיה, אנחנו עוברים ממקום למקום ותלמ"א נתנו את ההזדמנות, למרות הקושי, להעשיר את הידע באנגלית וליצור שגרה קטנה במהלך השבוע. זה מדהים".
2 צפייה בגלריה
בריקלו ותלמידותיה מאשקלון
בריקלו ותלמידותיה מאשקלון
ג'נה בריקלו ותלמידותיה מאשקלון, בזמן שהותה בארץ
(צילום: באדיבות תלמ"א)
עומרי גורן, תלמיד כיתה ח' שפונה ממושב תלמי יוסף לאילת, מספר: "זה עוזר לי להתמקד, וזה בין השיעורים היחידים שאני מתמיד בהם. אין לי כל כך שגרה, אבל פעם בשבוע אני נהנה לעלות לזום".
מדריך נוסף בפלטפורמה הוא סטו נובאק מטורנטו, קנדה, שלימד בישראל ב-2018. "לאור המצב בישראל, היה לי חשוב להיות נוכח, רציתי לעזור לילדים המפונים בשיעורי האנגלית. זה המעט שאני יכול לעשות. התמיכה באזרחי ישראל חשובה לי מאוד, כמי שיש לו משפחה וחברים בארץ".
סטו נובאק מטורנטו: "היה לי חשוב להיות נוכח, ורציתי לעזור לילדים המפונים בשיעורי האנגלית. זה המעט שאני יכול לעשות. התמיכה באזרחי ישראל חשובה לי מאוד, כמי שיש לו משפחה וחברים בארץ"
עידו מהצרי, מנכ"ל תלמ"א, מסכם: "אנו שמחים להיות חלק מהתמיכה ביישובי העוטף והצפון. למרות המרחק, מצאנו דרך לגשר על פערים עם פלטפורמה ייעודית. מחמם את הלב לדעת שאנחנו עוזרים לתלמידים מפונים לא ליצור פער לימודי".