אירוע "התנדבות ממבט ראשון", התקיים השנה בשיתוף עם עמותת "חזית הבית" בקיבוץ עין החורש, שהוקמה לאחר 7 באוקטובר ומסייעת למשפחות מפונות לרהט את ביתם החדש באמצעות תרומות של ריהוט ואביזרים לבית.
ההאנגר של "חזית הבית" מכיל אביזרים, ריהוט ומוצרי חשמל ביתיים, שנתרמו על ידי הקהל הרחב או על ידי חברות ריהוט שונות. בכל שבוע מגיעות אל ההאנגר משפחות מפונות ובוחרות ריהוט לביתם החדש. את המשפחות מלוות מעצבות פנים הפועלות במקום בהתנדבות מלאה.
4 צפייה בגלריה
המתנדבים עומרי ומאיה
המתנדבים עומרי ומאיה
עומרי ומאיה. מתנדבים ועל הדרך מוצאים אהבה
(צילום: ליאור קישון)
במסגרת "התנדבות ממבט ראשון", הגיעו הפנויים והפנויות אל ההאנגר של "חזית הבית" ולאחר פעילות קצרה שכללה היכרות ושלוק מקפה קר, הם לקחו חלק בפעולות השונות המתבצעות מדי יום במקום: מיון, ארגון, סידור וכל מה שנדרש על מנת להבטיח שהמקום יהיה מזמין ומסודר עבור המשפחות.
שירי בר טל בן עזרא, רכזת התנדבות לקבוצות, מיזמים ופרויקטים בעמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון, משתפת: "כשרצינו להוציא את המיזם לדרך ידענו שיהיה לו ביקוש גבוה, ואכן כמות המתנדבים והמתנדבות, הפנויים והפנויות, שהגיעה אלינו הייתה עצומה. חשוב לציין כי כולם ביקשו קודם כל להתנדב ולעשות טוב ורק אחר כך, אם יתאפשר, לנסות למצוא זוגיות. זה יהיה הערך המוסף שלהם מאותו יום, הם אמרו".
היא אף הוסיפה כי "זו השנה השלישית שבה המיזם יוצא לפועל ומשנה לשנה כמות הנרשמים עולה, מה שמעיד על כל-כך הרבה טוב שאנשים רוצים לעשות - וזה מרגש מאוד".
4 צפייה בגלריה
שירי בר טל בן עזרא
שירי בר טל בן עזרא
שירי בר טל בן עזרא (בחולצה הלבנה באמצע). "משנה לשנה כמות הנרשמים עולה"
(צילום: ליאור קישון)
עומרי ומאיה, שהגיעו להתנדב במסגרת המיזם ועל הדרך גם לנסות את מזלם ולמצוא זוגיות, שיתפו כי קודם כל הם כאן בשביל לעזור לאחרים. "מדובר ביוזמה מבורכת וברעיון נהדר, אבל קודם כל חשוב להתנדב ולעשות טוב - ואז הלב גם יהיה פנוי לזוגיות".
אורלי רובינזון, מייסדת "חזית הבית" שהוציאה לאור 40 ספרים בתחום עיצוב הבית, משתפת: "חזית הבית הוא מיזם חברתי שקם במטרה להלביש את בתי המשפחות שנפגעו בעקבות אירועי 7 באוקטובר. אנחנו מברכים על כל שיתוף פעולה המציע לנו מתנדבים או עשייה שמקדמת טוב".
4 צפייה בגלריה
מתנדבים סוחבים ומרכיבים את חזית הבית
מתנדבים סוחבים ומרכיבים את חזית הבית
במהלך ההתנדבות
(צילום: ליאור קישון)
4 צפייה בגלריה
מתנדבים סוחבים ומרכיבים את חזית הבית
מתנדבים סוחבים ומרכיבים את חזית הבית
סוחבים, מרכיבים ומתאהבים
(צילום: באדיבות "רוח טובה" מקבוצת אריסון)
מיזם "התנדבות ממבט ראשון" נולד על ידי עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון לפני כשלוש שנים, בעקבות פניות שהתקבלו בארגון מצד מתנדבים ומתנדבות שביקשו להתנדב ותוך כדי גם להכיר מתנדבים נוספים.
"המיזם מהווה הזדמנות נפלאה לשלב בין עשייה חברתית משמעותית, לבין האפשרות להכיר אנשים חדשים, בעלי ערכים דומים, ואולי גם למצוא אהבה", מסרו מהעמותה, "ובימים אלה, כשהחברה הישראלית מתמודדת עם אתגרים מורכבים, חשוב מתמיד לחזק את הקשרים הבין-אישיים ואת תחושת הערבות ההדדית. אנו מאמינים שהשילוב בין התנדבות לבין היכרויות חדשות, יכול ליצור חוויה משמעותית ומעצימה עבור המשתתפים".