"אחרי שהלב שלנו, שעבר טלטלה קשה בחודשיים האחרונים, חזר לפעום רגיל עם העברתה של עדן לשיקום, החלטנו לפעול כדי להקל עלייה את היציאה מבית החולים", מספרים החברים של עדן גבאי (23) שהחליטו להקים עבורה קמפיין גיוס המונים בשם "מחזירים את עדן הביתה".
צפו בריאיון באולפן ynet עם דפנה זיתון, אמא של עדן גבאי:
מחזירים את עדן הבייתה
(צילום: שמוליק דודפור)

חייה של עדן גבאי (23), אשתו האהובה של עמית ואמא ליהלי בן השלוש וגאיה בת החמישה חודשים, השתנו ביום קיץ אחד. בריאיון באולפן ynet , דפנה זיתון אמא של עדן סיפרה: "עדן חיה, הבת שלי, בחורה צעירה, בריאה, נורמטיבית, בת 23. אמא ליהלי בן השלוש, וגאיה בת החמישה חודשים. עדן שלנו ילדה, כעבור שלושה חודשים, ביום רגיל ישבנו על שפת הבריכה עם גאיה התינוקת שלה לידנו. כדורגל פגע לה בגב בחוזקה. לא התייחסנו בתחילה לעניין".
3 צפייה בגלריה
עדן גבאי ומשפחתה
עדן גבאי ומשפחתה
עדן גבאי "בחורה צעירה, בריאה, נורמטיבית, בת 23"
(צילום: ארכיון המשפחה)
"כעבור יום-יומיים, עדן התחילה להרגיש לא טוב, וסבלה מקוצר נשימה. לקחנו אותה למיון, לביקורת, לא ראו משהו מיוחד. פעם, פעמיים, שלוש. אחרי שלוש פעמים, עדן קרסה. הגענו למצב של קריסת מערכות, של תסחיף ריאתי. בת'כלס, איבדנו אותה. היא הייתה במצב של החייאה ממושכת. בדרך נס הרופאים החזירו אותה, אחרי שעה ורבע החייאה. התפללנו בחוץ שתחזור אלינו. הרופאים יצאו ואמרו לנו 'אנחנו לא יודעים מה קרה, מה אתם עושים, אבל פשוט תמשיכו לעשות'. ובזכות התפילות של כל הציבור הרחב, עדן ממשיכה להילחם והיא שרדה והיא איתנו. אנחנו היום בדיוק חודשיים אחרי. זה קרה ב-25 לאוגוסט ביום קיץ בהיר, ואנחנו היום ב-26 לאוקטובר.
3 צפייה בגלריה
עדן גבאי ומשפחתה
עדן גבאי ומשפחתה
עדן גבאי ומשפחתה במסיבת הולדת התינוקת גאיה
(צילום: ארכיון המשפחה)
חודשיים בטיפול נמרץ עדן נאבקה על החיים שלה, אבל בתור גיבורה ולביאה היא הוכיחה לנו ולכל הקהל הרחב – ופה המקום להודות, באמת לברך ולהודות לכל הציבור, לכל הילדים, לכל האנשים, לכל ההורים, לכל האימהות שהתפללו. לכל ההפרשות חלה שנאספו פה, לכל הסליחות שנאספו פה בביה"ח, וכולם שעדן נגעה בהם, היא ילדה מיוחדת, ועטפו אותה באהבה. אבל זהו, היא עכשיו ברגע זה – תודה לאל – היא יצאה מהטיפול נמרץ והעבירו אותנו לשיקום".
צפו במשפחה וחברים של עדן גבאי מלווים אותה ממחלקת טיפול נמרץ בסורוקה למחלקת השיקום:

"איך אני חוזרת הביתה?"

אז תגידי, מה אתם צריכים עכשיו. למה אתם מגייסים כסף, מה צריך כדי שעדן תחזור לעצמה? "בדקות הראשונות, בזמן הראשון שעדן פקחה את עיניה וסוף סוף זכינו לראות אותה איתנו פה, כמובן שהיא שאלה על הילדים, שאלה עלינו, שאלה על בעלה מה קורה. בין השאלות הראשונות הייתה השאלה 'איך אני חוזרת הביתה'?'. עדן גרה בקומה שלישית, בדירה ללא מעלית. יש פה מיזם גדול שהחברות שלה הרימו כי באמת היא לא תוכל להגיע לדירה שהיא נמצאת בה, היא לא תוכל לחזור למציאות שהיא גרה בה. מדובר בזוג צעיר שעד לאחרונה עבד, נורמטיבי, זוג צעיר כמו כל זוג צעיר שמתפקד ופעיל וחי ועובד, עם שני ילדים קטנים. אבל כרגע, בנקודת הזמן הזו, עדן לא תוכל לחזור למציאות שהיא הייתה גרה בה – היא לא תוכל לעלות שלוש קומות, מכיוון שיש לה עוד דרך ארוכה, עוד ניתוחים ארוכים לפנינו, היא מרותקת למיטה, היא זקוקה לעזרה בשיקום, ייעוץ והנגשה".
3 צפייה בגלריה
עדן גבאי ומשפחתה
עדן גבאי ומשפחתה
עדן גבאי ומשפחתה - במפגש ראשון אחרי חודשיים בטיפול נמרץ
(צילום: ארכיון המשפחה)
אז בעצם אתם מגייסים עכשיו כסף, איפה אפשר לתרום למי שרוצה? "יש לנו עמוד תרומות שהחברות הקימו באתר giveback בשם 'מחזירים את עדן הביתה', אנחנו פונים לציבור ולכל הקהל – עזרתם לנו מאוד, עודדתם אותנו, דחפתם אותנו בתפילות ובחיזוקים – זה זמן לעזור לנו, לעזור לזוג הצעיר הזה להמשיך להתקדם. יש לנו עוד שיקום ארוך לפנינו, יש עוד דרך ארוכה, יש לגדל את הילדים האלה בדרך הכי טובה והכי בטוחה. יש כאן אימא שאנחנו לא יודעים בדיוק איך היא ממשיכה להתקדם. אז אנחנו מודים לכל הציבור ומבקשים, תעזרו לזוג הזה להתקדם, אנחנו צריכים את כל העזרה שלכם. תודה רבה, אנחנו מודים לכולם, באמת, זה לא מובן מאליו. אוהבים אתכם. תודה רבה".