1 צפייה בגלריה
סרגיי וייסבורג וארטיום דולגופיאט
סרגיי וייסבורג וארטיום דולגופיאט
סרגיי וייסבורג וארטיום דולגופיאט
(צילום: שאול גולן)
סרגיי וייסבורג, המאמן של מדליסט הזהב מטוקיו ארטיום דולגופיאט, יזכה בשבוע הבא להוקרה מהמדינה כשיקבל את את פרס העלייה שמוענק על הישג שיש בו תרומה לחברה ולמדינה.
בשבוע העלייה שיחול בשבוע הבא, יעניקו משרד העלייה והקליטה והשרה פנינה תמנו שטה את פרס העלייה - מפעל שקיים משנת 2010. הפרס בסך 15 אלף שקל מוענק לעולים על הישגים שיש בהם תרומה ייחודית לחברה ולמדינה בתחומי התרבות, החברה, המדע, הספורט ועוד. השנה יזכה בתחום הספורט מאמן ההתעמלות וייסבורג.
"זה מרגש אותי מאוד", אמר אתמול (רביעי) וייסבורג, "כל השנים עבדתי כל כך קשה ולפעמים אתה לא בטוח שמישהו רואה את ההשקעה. הרבה מהמתאמנים בתחום התעמלות הקרקע הם עולים חדשים, והתמיכה של משרד העלייה והקליטה מסייעת לנו הרבה. הפרס הזה הוא עוד סימן דרך עבורי". וייסבורג עלה לישראל מאוקראינה ב-2002 ועובד כמאמן ההתעמלות האולימפי של נבחרת ישראל כבר 15 שנה. הוא אחראי להצלחות של אלכס שטילוב וארטיום דולגופיאט.
השרה תמנו שטה: "וייסבורג הוא דוגמה ומופת למצוינות, נחישות והתמדה בכלל ובתחום הספורט בפרט. תרומתו לספורט הישראלי היא יוצאת דופן. אני מאחלת לו שימשיך להצמיח תחת ידיו עוד דורות רבים של ספורטאים וספורטאיות מצטיינים שיביאו לישראל הישגים רבים וגאווה. יותר מ-30% מחברי נבחרת ישראל לאולימפיאדה הם עולים ותיקים וחדשים, ואנו מצדיעים להם".
ביום שני הקרוב תיערך ועידת העלייה והקליטה של "ידיעות אחרונות", ynet ו"וסטי" בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. בוועידה, שתועבר בשידור חי ב-ynet ובאתר וסטי, ישתתפו נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרת העלייה והקליטה ואנשי תרבות ורוח.