בשיתוף המרכזים לצדק חברתי
בחמישי האחרון (19.9) התקיים במכללת אחוה הכנס השנתי של המרכזים לצדק חברתי, תחת הכותרת "כנס שיקום ישראל". הכנס, המתקיים כמעט שנה לאחר אירועי 7 באוקטובר, עוסק באתגרים העומדים בפני החברה הישראלית בתהליך השיקום המורכב. ynet העביר חלקים מהכנס בשידור חי.
הכנס נפתח הבוקר עם סיורים באזור הנגב המערבי. המשתתפים התחלקו לשלושה מסלולים שונים, המציגים את האתגרים והפתרונות בשטח. הסיורים כללו ביקורים ביישובים שנפגעו, מפגשים עם תושבים ופעילים מקומיים, והיכרות עם יוזמות שיקום שונות.
3 צפייה בגלריה
 יזהר כרמון, מייסד ומנכ"ל המרכזים לצדק חברתי.
 יזהר כרמון, מייסד ומנכ"ל המרכזים לצדק חברתי.
יזהר כרמון, מייסד ומנכ"ל המרכזים לצדק חברתי.
(צילום: המרכזים לצדק חברתי)
לאחר הסיורים, התכנסו המשתתפים לוועידה הציבורית המרכזית. את הוועידה פתח יזהר כרמון, מייסד ומנכ"ל המרכזים לצדק חברתי, בסקירה על האתגרים העומדים בפני החברה הישראלית בתהליך השיקום. כרמון הדגיש את הצורך בשיקום מקיף הכולל את היישובים שנחרבו, חיזוק השירותים הציבוריים, ובניית אמון מחודש בין האזרחים למדינה.
הוועידה כללה מספר פאנלים מרכזיים. הפאנל הראשון עסק בשלטון המקומי בקו העימות. משתתפי הפאנל, ביניהם ראשי ערים מהדרום ומומחים לשלטון מקומי, דנו באתגרים הייחודיים של הרשויות המקומיות באזורי הסכסוך ובדרכים לחיזוק עמידותן.
פאנל נוסף התמקד בשותפות יהודית-ערבית כמפתח לחוסן חברתי. בפאנל זה השתתפו חברת הכנסת נעמה לזימי, יחד עם מומחים ופעילים בתחום. הדיון עסק בחשיבות השותפות בין כל מגזרי החברה הישראלית ובדרכים ליצירת שיתופי פעולה אפקטיביים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: המרכזים לצדק חברתי)
פאנל מיוחד הוקדש לעלייה דוברת הרוסית ותפקידה בשינוי החברתי. הפאנל דן באתגרים הייחודיים של קהילה זו, כולל סוגיות של נגישות לשירותים בשפה הרוסית, ובתרומתה הפוטנציאלית לתהליך השיקום הלאומי.
במהלך השידור קיימנו גם ראיונות אישיים עם דמויות מפתח. איציק שמולי, השר לשעבר ונציג בישראל של הפדרציה היהודית של ניו יורק, על תפקיד יהדות התפוצות בתהליך השיקום. היזם העסקי-חברתי צור דבוש ישתף תובנות על החיבור בין יזמות עסקית לפתרונות חברתיים בעת משבר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: המרכזים לצדק חברתי)
לקראת סוף הכנס התקיים טקס הענקת אות הצדק החברתי על שם אילן גילאון, המוענק לאישיות או ארגון שתרמו באופן משמעותי לקידום הצדק החברתי בישראל.
את הכנס חתם נאום מיוחד של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שעסק בחשיבות האחדות והשיקום הלאומי בעקבות אירועי 7 באוקטובר. צפו בשידור החי בראש העמוד.
לאורך כל היום, המשתתפים בכנס הדגישו את הצורך בשיתוף פעולה בין כל חלקי החברה הישראלית בתהליך השיקום. הדיונים התמקדו בפתרונות מעשיים ובדרכים ליישום התובנות שעולות בכנס.
בשיתוף המרכזים לצדק חברתי