אירוע גיבורות היופי הראשון התקיים לראשונה ביום העצמאות ה-70 למדינה, והשנה, לכבוד יום העצמאות 75 בסימן אחדות מתקיימים שני אירועים שבכל אחד מהם 75 שורדי שואה, הראשון שבהם נערך אתמול (יום ג').
4 צפייה בגלריה
אירוע גיבורי וגיבורות היופי
אירוע גיבורי וגיבורות היופי
אתמול במגדל העמק
4 צפייה בגלריה
אירוע גיבורי וגיבורות היופי
אירוע גיבורי וגיבורות היופי
עושים כבוד
אירוע גיבורות וגיבורי היופי כולל יום שלם שתכליתו לשמח ולהגשים חלום למספר גדול של שורדים, לתת להם את מלוא תשומת הלב - מפינוקים של טיפוח, סדנאות יצירה ועד לטקס מרכזי שבו כל אחת ואחד מהם עולה לבמה ומקבל סרט של גיבורה/גיבור.
האירוע שם דגש גם על הקשר הבין דורי, ולכן משתתפים בו לוחמים ולוחמות מצה"ל שמלווים את השורדים לאורך כל היום.
האירוע הראשון עבור שורדים מהמרכז והצפון התקיים אמש במגדל העמק (שחוגגת 70 להיווסדה) - הופיעו בו שרהל'ה שרון, להקת חיל האוויר ולהקת פסקול המורכבת משורדי שואה
מיזם "סיסמה לכל תלמיד" יחד עם תלמידי כיתת מופת בשכבה ח' מבי"ס "יערת העמק" שותפים לאירוע. הם חקרו על אודות השורדים ויצרו תלקיט דיגיטלי שמוצג ברחבת המתנ"ס. כל התוצרים אוגדו לספר דיגיטלי שבו ניתן לצפות על ידי סריקת ברקוד.
בנוסף התלמידים הכירו באופן אישי את השורדים בעיר שבה הם מתגוררים ואף חילקו להם זרי פרחים וחגגו יום הולדת עם אחד השורדים. במהלך היום ליוו התלמידים את השורדים והגשימו להם חלום קטן - להצטלם בקיר המשאלות.
לפרויקט הם קראו "מנהיגים את הדרך, מעבירים את זה הלאה" כי התלמידים ימשיכו להעביר את סיפורי השורדים בשאר בתי הספר בעיר.
האירוע השני, עבור שורדי מרכז-דרום, יתקיים ביום שלישי בשבוע הבא (9 במאי) באיירפורט סיטי.
4 צפייה בגלריה
אירוע גיבורי וגיבורות היופי
אירוע גיבורי וגיבורות היופי
יום שלם של תשומת לב ופינוקים
יוזמת האירוע היא אל"מ (מיל') רונית לב, מפקדת יקל״ר ת״א ויו״ר עמותת פיקוד העורף זה שנה וחצי.
לאחר המסע לפולין במסגרת ״עדים במדים״ לב החליטה להקים את המיזם: ״מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים" שעיקרו הגשמת חלומות ועשיית טוב לשורדי השואה.
השנה אחת המשתתפות הראשונות של גיבורות היופי, טובה גוטשטיין, זכתה להשיא משואה בטקס יום השואה המרכזי ביד ושם בנוכחות נשיא המדינה וראש ממשלת ישראל.
לבקשתה של טובה, רונית זכתה לכבוד הגדול ללוות את טובה בזמן הטקס ולהגיש לה את האבוקה.
מעבר לאירועי גיבורי וגיבורות היופי, המיזם החברתי "מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים" מעניק סיוע לשורדי שואה במהלך כל השנה. במסגרת הסיוע שופצו מספר דירות בשיתוף פעולה של יחידות צה"ל, חולקו סלי מזון לפני החגים, מתקיימים ביקורים שבהם נותנים אוזן קשבת ותשומת לב לאורך השנה ולא רק סביב אירועי יום השואה.