שיחה עם רותם שרעבי, אחיינתם של יוסי שרעבי ז"ל שנרצח בשבי ואלי שרעבי שחטוף בעזה
( צילום: ירון ברנר, עידו ארז)

כבר שנה שלמה שאלי שרעבי מוחזק בשבי חמאס. הוא לא יודע שאחיו יוסי נחטף גם כן, ונהרג בזמן שהוחזק בשבי. הוא גם לא יודע שאשתו ליאן ושתי בנותיו יהל ונויה, נרצחו באותה שבת ארורה בביתם שבקיבוץ בארי.
אחיהם הצעיר של יוסי ואלי, שרון שרעבי, נלחם בניסיון להחזיר את אחיו הביתה - מי לקבורה ומי לחיים, ויחד עמו גם בתו, רותם, שמשתמשת בכישרון המוזיקלי שלה כדי לספר את הסיפור הטרגי של משפחתה, שרכבת ההרים שמובילה אותה בשנה האחרונה - מסרבת לעצור.
3 צפייה בגלריה
משפחת שרעבי בהרכב מלא
משפחת שרעבי בהרכב מלא
משפחת שרעבי בהרכב מלא, לפני השבת הארורה. "האסון פקד אותנו מהמון כיוונים"
(צילום: באדיבות המשפחה)
"בשנה האחרונה לא ישבנו בשקט. הפכנו כל אבן, יצאנו לזעוק - בקור ובחום. נפגשנו עם בחירים, טסנו למשלחות בחו"ל ועשינו כל מה שרק אפשר כדי להחזיר את יוסי ואלי ואת כל שאר החטופים והחטופות הביתה", משתפת רותם. "ברמה האישית, חשבתי כל הזמן איך אני יכולה להשתמש בכלים וביכולות שלי כדי להשפיע על המצב. בחרתי להשתמש במוזיקה, ומאז 7 באוקטובר לא הפסקתי להופיע על במות בחו"ל ובארץ, במטרה להשמיע קול צלול, נקי, מחבר, ובעיקר - לא פוליטי".
מחר (8 באוקטובר), יעלה מופע חדש שלה שמורכב משירים מקוריים אותם היא התחילה לכתוב ב-7 באוקטובר. כל ההכנסות מהמופע ייתרמו למען חיילים בודדים.
3 צפייה בגלריה
רותם (מימין) עם נויה ז"ל. "היא חסרה לי בכל רגע ביום"
רותם (מימין) עם נויה ז"ל. "היא חסרה לי בכל רגע ביום"
רותם (מימין) עם נויה ז"ל. "היא חסרה לי בכל רגע ביום"
(צילום: באדיבות המשפחה)
"דרך השירים אני מפיצה את הסיפור שלנו ומשאירה את בני משפחתי על סדר היום ולא נותנת להם להישכח", היא מסבירה. "כל השירים קשורים למלחמה הנוכחית, ולמופע יגיעו אורחים מיוחדים, ביניהם יהודה עדר ומיקי קם, דפנה דקל ועוד לא מעט אנשים יקרים שזכיתי להכיר במהלך השנה המטלטלת הזאת. זו זכות גדולה עבורי להצליח לספר את הסיפור של משפחתי דרך המוזיקה".
איך עברה עלייך השנה האחרונה? "לא האמנתי שאי פעם אני אצטרך לענות על השאלה הזאת מהזווית שבה אנחנו נמצאים היום. זו הייתה שנה מטורללת' חסרת כל פרופורציה ושפיות. הקרובים אליי איחלו לי בחג שתהיה לי שנה שפויה, זה אומר לא מעט על השנה שהייתה".

"נויה חסרה לי בכל רגע ביום"

לצד העובדה שרותם איבדה רבים מבני משפחתה ב-7 באוקטובר, היא גם איבדה את חברתה הטובה ביותר - נויה שרעבי ז"ל, בתו של אלי. "נויה ואני היינו קרובות מאוד והיא חסרה לי מאוד. לפני כמה ימים ציינו את יום הולדתה. לא אשכח את הדיסוננס המטורף בשנה שעברה, שבשבוע שבו היא חגגה יום הולדת - היא גם נרצחה באכזריות", משחזרת רותם. "האסון הזה פקד את משפחת שרעבי מכיוונים רבים כל-כך. לאלי, שחטוף בעזה, למעשה לא נשארה משפחה".
3 צפייה בגלריה
   משפחת שרעבי
   משפחת שרעבי
אלי שרעבי עם משפחתו: ליאן, יהל ונויה ז"ל. "איבד את כל משפחתו הגרעינית"
זה בלתי נתפס, אלי חטוף בעזה כבר 367 ימים, והמשפחה הגרעינית שלו - אשתו ושתי בנותיו, נרצחו ב-7 באוקטובר. אחיו נחטף גם הוא, ונרצח בשבי באחד מהאירועים הקשים שהתרחשו בשנה האחרונה. יש בך משהו שמקווה שהוא לא מודע לכל הזוועות הללו? "כל תשובה שלי תהיה גרועה, כי אם הוא לא יודע - אז עם אילו דברים הוא יצטרך להתמודד כשהוא יחזור מהשבי? ואם הוא יודע, אז מה מחזיק אותו בחיים בשבי? הכול כל-כך קשה ונורא, ואני מרגישה שאני קטנה מכדי להבין מה עדיף במקרה כזה. אני יודעת רק דבר אחד - כל התשובות לא נכונות".
חלק ממילות השיר שרותם כתבה לזכרה של נויה שרעבי ז"ל:
"כי האדמה רועדת והלב רועד איתה
אין לי ארץ אחרת לא מוצאת בי נחמה
אולי סתם לילה שחור
אז תדליקי את האור
והבטן מסמנת לי להתאחד איתך
התקווה היא נזכרת - כלום כבר לא יחזיר אותך
זכרונות קופאים בקור
נויה שמש
נויה אור"
המופע של רותם שרעבי יתקיים ב-8 באוקטובר בתיאטרון "תמונה", תל אביב. לכרטיסים ופרטים נוספים - היכנסו לאתר