כיתות א' יקבלו ערכה ללמידת ציור ביד החלשה, כיתות ב' יציירו בעיניים עצומות, כיתות ג' ילמדו את אותיות השם בשפת הסימנים, כיתות ד' יציירו ללא ידיים, כיתות ה' ילמדו את כתב הברייל וכיתות ו' ידפיסו במכונת כתיבה את השם שלהם בברייל. לצד כל זאת, ילמדו כל תלמידי ביה"ס לומר בשפת הסימנים את המשפט - לכל אדם יכולת שונה.
כל אלו הם חלק מסדרת מטלות המצויות בקופסא נודדת שעוצבה על ידי סטודנטים מהמכללה האקדמית נתניה בשיתוף עם עמותת עדי נגב - נחלת ערן וגורמת לתלמידים הצעירים ללמוד כיצד אדם המתמודד עם מגבלה מרגיש.
ישנם לא מעט סוגים של מוגבלויות ובקרב ילדים צעירים רבים החשיפה לאדם המתמודד עם מגבלה היא מזערית אם בכלל, דבר היוצר רתיעה וחוסר ידע. הקופסא נוצרה במטרה לשתף את הילדים בעולם התוכן השונה ולגרום לשילוב ולהכלה כבר בגיל צעיר.
בקופסא מצויים למשל מכונת כתיבת ברייל, דפי עבודה ללמידת שפת הסימנים, מידבקות לכתיבת השם בברייל וכיסוי עיניים שיסייעו ליצור פעילות חווייתית בבתי הספר באמצעות אלמנטים שונים הקשורים לעולם המוגבלויות.
הפרויקט נוסה על ידי סטודנטים למנהל עסקים במכללה האקדמית נתניה שהם גם שגרירי התוכנית שיובילו את הפרויקט כל אחד באזור המגורים שלו. הקופסא החלה לנדוד בין בתי הספר השונים בהרצליה ולאחרונה 420 תלמידי בית ספר בן צבי בהרצליה חוו את כל סדרת הפעילויות. ההתרגשות והמשימות המחישו לכולם בצורה קלה וחדשנית, את הקושי והאתגר שיש לילדים ובוגרים עם מוגבלות. בהמשך החודש תיערך פעילות בבתי ספר נוספים רמת השרון, חולון וחדרה בשאיפה להגיע למקומות נוספים בארץ.
"המטרה שלנו היא לחשוף כמה שיותר ילדים לעולם המוגבלויות ולילדים שעשויים להיות שונים מהם וזאת במטרה שהחברה שלנו תהיה יותר מכילה ושוויונית, שילדים צעירים יכירו את השונה", מסביר אורי אוברוצקי, יוצר התכנית, מרצה ליזמות בביה"ס למנהל עסקים ותקשורת במכללה האקדמית נתניה.
"אני מאד מאמין שזה מתחיל בחינוך מגיל צעיר וזה גם לחלוטין משהו שחשוב להנחיל גם לסטודנטים באקדמיה ומכאן המחשבה להטמיע את התוכנית בקרב סטודנטים למנהל עסקים. אחת הבעיות בניהול עסקים היא יצירתיות ויזמות, מטרתנו היא לשלב יזמות בלימודים במטרה לפתוח את הראש לכיוונים נוספים, ליצירתיות ולשוויון הזדמנויות לכולם", סיכם אוברוצקי.