בשיתוף יוחננוף ועמותת למען אחי
בראש השנה הקרוב יזכו עשרות אלפי משפחות נזקקות לחגוג את החג בשולחן מלא ושופע, תודות למיזם החברתי- ״כולנו משפחה אחת״ שהוקם ביוזמת רשת יוחננוף בשיתוף עיריית רחובות ועמותת "למען אחיי". במסגרת המיזם, מתבצעת חלוקה ארצית של אלפי סלי מזון לעמותות מגוונות ואנשים פרטיים, לפני חגי תשרי ולפני פסח.
"אני מגיע מבית בו אמא ואבא תמיד ראו גם את החלשים. כמו ההורים של כולנו, גם ההורים שלי הגיעו לכאן בלי כלום ותמיד חינכו אותנו לא לשכוח את החלש. לכן, אנחנו שגדלנו כבר ללא מחסור, צריכים לזכור לעזור למי שקשה לו יותר", אומר איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלים של רשת הקמעונאות יוחננוף על הפעילות החברתית הענפה שהרשת לוקחת בה חלק שעיקרה הוא מיזם "כולנו משפחה אחת".
3 צפייה בגלריה
מבצע "כולנו משפחה אחת"
מבצע "כולנו משפחה אחת"
פרזנטור הרשת, איציק כהן, קורא לכם לתרום למיזם "כולנו משפחה אחת".
(צילום: לאון רביץ)

מה שהתחיל ברחובות התפשט לכל הארץ

הכל החל כשעמותת "למען אחיי" הוקמה והחלה לפעול מקומית בשכונת קריית משה ברחובות, אחת השכונות המאתגרות חברתית בישראל כולה. "המטרה הייתה להביא גרעין קהילתי של משפחות צעירות, שיעזרו לעשות שינוי דמוגרפי של האוכלוסייה בשכונה", מספר לנו שלומי תורג'מן, מנכ"ל חברת אטלס- סטארט אפ שממפה את עולם הפילנתרופיה המקומי והעולמי ומשמש גם כיו"ר העמותה בהתנדבות זו השנה השמינית.
איתן יוחננוףאיתן יוחננוףצילום: גבע טלמור
כך, הקימה עמותת "למען אחיי" גרעין משימתי לשכונה, שעד כה הביא לשכונה קרוב ל-100 משפחות, שיצרו קהילה מעורבת בתוך הקהילה המקומית. "לאורך השנים הקהילה הזו יצרה אדוות – הוקמה מכינה קדם צבאית בשכונה, הוקם בית ספר יסודי וכפר סטודנטים בשיתוף מכון ויצמן המתגמל סטודנטים הלומדים במוסדות העיר במלגות, ובשנה האחרונה הסתיים המחזור הראשון של הישיבה התיכונית "מצפה רחובות", שהוקמה גם היא על ידי "למען אחיי".
בפועל, העמותה הביאה לשכונה כוחות חזקים ואידיאליסטים. "הפכנו את השכונה לקהילה ובוגרים של הקהילה, גם כאלה שיצאו ממנה, חזרו אליה והשכונה קלטה אליה אנשים שלא היו מגיעים אליה לולא הקהילה הזו. הכול נעשה בשיתוף עם העירייה וחייבים לתת קרדיט לה ולעומדים בראשה על שיתוף הפעולה המלא שלהם; ראש העיר- רחמים מלול, מ״מ ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך- זוהר בלום ואמיתי כהן- סגן ראש העיר ויו"ר "חוויות", רשת המתנסים העירונית", אומר תורג'מן.
3 צפייה בגלריה
חלוקת מארזי מזון למי שצריכים לפני חגי תשרי ולפני פסח.
חלוקת מארזי מזון למי שצריכים לפני חגי תשרי ולפני פסח.
רכב יוחננוף בדרכו לחלק סלי מזון.
(צילום: הדס גולדמן)
פרויקט החסד של סלי המזון לחג החל בעמותה כמיזם של חלוקת סלי מזון לחג בשכונה, לפני ראש השנה ופסח. מאז הוא התרחב לכל רחבי העיר וכבר מספר שנים מחלק סלי מזון ותווי קניה בפריסה ארצית - מבאר שבע עד לקריית שמונה. את המבצע הדו שנתי מתפעלים אנשי הגרעין בשכונה ברחובות אבל תקציבית והפקתית אחראית עליו רשת הקמעונאות יוחננוף, שמאז הקורונה גם אורזת את מוצרי המזון ומשנעת אותם למשפחות נזקקות, לחיילים המשרתים בבסיסים, חיילים בודדים, ניצולי שואה, ילדים ונוער בסיכון, נשים במעגל האלימות, ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, תלמידי ישיבות וכו׳.

חברה עסקית עם אימפקט חברתי

תרומה לקהילה היא חלק מהמהות של רשת יוחננוף, המלווה ומסייעת בשגרה לגורמים שונים בקהילה החברתית הישראלית.
"כחברה קמעונאית שפוגשת פיזית את הצרכנים בחנויות, הקשר עם הקהילות הישראליות במרחב שבין קריית שמונה לבאר שבע, הוא מעבר לאספקת מזון טוב וטרי במחירים נוחים. אנחנו רוצים להיות חלק מהקהילה וחשוב לנו להיות מעורבים בה", אומר איתן יוחננוף.
3 צפייה בגלריה
עשרות אלפי מארזי מזון. מבצע "כולנו משפחה אחת"
עשרות אלפי מארזי מזון. מבצע "כולנו משפחה אחת"
דגנית שוורץ, מרדכי יוחננוף, אמיתי כהן, איתן יוחננוף ואיציק כהן.
(צילום: מרום סיני)
החברה, כאמור, משתפת פעולה בפעילויות חברתיות רבות. "כחברה מסחרית וכרשת קמעונאית שהיא חלק מהקהילה חשוב לנו להטמיע ערכים חברתיים בשלל פעילויות מול הצרכן, ", מסביר יוחננוף, "ב"כולנו משפחה אחת", אנחנו מתחברים לנושא שלנו- מצרכי יסוד ומזון. אנחנו גם מכירים את המספרים האמיתיים של המחסור ושנים רבות אנחנו עושים פעילויות למען אוכלוסיות כאלו אבל כשעושים את זה בצורה מאורגנת אנחנו מרגישים שאנחנו מנצלים את הכוח שלנו נכון".
בזמנו, התגייסה הרשת לעזרה במבצע "שובו אחים" לזכר הנערים החטופים ובעקבות זה נוצר קשר עם צעירים רבים, שהיוו כוח התנדבות משמעותי. "הצטרף אלינו כוח פיזי שרתמנו לפעילויות שונות של הרשת", מספר יוחננוף, "ואז התחברנו עם עמותת "למען אחיי" וגם עם מד"א, שמתנדביה עוזרים לנו בחלק מהשינוע האישי עד הבתים. יחד, הדבר היפה הזה נשמר כבר שנים ולמרות שהיינו שמחים שלא יהיה בו עוד צורך, אנחנו שמחים שיש לנו הזדמנות לעשות אותו", הוא אומר.
לקראת השנה החדשה, בתחילת השבוע החל מבצע התרמה ארצי בקופות סניפי רשת יוחננוף למען המיזם ״כולנו משפחה אחת״. במסגרת המבצע, תכפיל הרשת את התרומה, ועל כל שקל שייתרם על ידי הלקוחות, תוסיף היא שקל נוסף. בעבר, הרשת אף שילשה את סכום תרומות לקוחותיה. "אנחנו חברה חזקה ויש לנו איך לעזור ולרתום את הצרכנים לתרום בעצמם. כל אחד צריך לעשות את המצווה שלו, בעזרה לחלש וכל אחד מוזמן לעשות אותה דרכנו ואצלנו".
בשיתוף יוחננוף ועמותת למען אחי
פורסם לראשונה: 07:39, 16.08.23