מגזין "טיים" (Time) פרסם אמש (שישי) את רשימת ה"טיים 100 נקסט" השנתית שמציגה את משפיעני העתיד שלו, ולצד סברינה קרפנטר, ג'יילן בראון ולארה טראמפ, נמצאים השנה ברשימה היוקרתית גם אסף רפפורט מחברת "וויז" (Wiz), רולא דאוד ואלון לי גרין מנהלי תנועת "עומדים ביחד", ובלוגר אוכל מעזה, חמאדה שאקורה, שמכין מתכונים ויראליים ממרכיבי הסיוע שמגיעים לרצועה.
בגזרת המנמקים לצד סם אלטמן, כריסטינה אגילרה, ג'סטין טרודו, לורן פאוול ג'ובס ואנדרסון קופר, גם היזם הישראלי-אמריקני, אלעד גיל.
את הנימוק לבחירתו של רפפורט, שעשה השנה כותרות כמי שהעז לסרב להצעת רכישת הענק של 23 מיליארד דולר מ"גוגל", נימק הווארד שולץ - יו"ר היהודי לשעבר של חברת "סטארבקס". רפפורט שובץ בקטגוריית "החדשנים" של השנה, עם הגילוי הנאות שהבעלים של מגזין "טיים", מארק בניוף, הוא גם אחד המשקיעים ב"וויז" - ענקית אבטחת המידע שרפפורט ייסד.
4 צפייה בגלריה
אסף רפפורט, Wiz
אסף רפפורט, Wiz
אסף רפפורט, Wiz
(צילום: אוראל כהן)
"אסף, רק בן 41 אבל חכם מעבר לשנותיו. יש לו את השילוש הקדוש הנדיר של אינטליגנציה גבוהה, אינטליגנציה רגשית וסקרנות תמידית", כתב שולץ. "למרות זאת, תחושת הענווה העמוקה שלו היא שמייחדת אותו. עם רשימה הולכת וגדלה של שחקנים רעים שמנסים להפעיל מתקפות סייבר הרסניות על עסקים וממשלות ברחבי העולם, אנחנו זקוקים למנהיגות שלו יותר מתמיד".
עוד ברשימת "החדשנים": הצרפתי ארתור מנש, מנכ"ל חברת Mistral AI, שנחשב לרוקסטאר החדש בשוק. עם נימוק של היזם הישראלי-אמריקני אלעד גיל, שמכר את החברה שלו Mixer Labs לרשת X (אז "טוויטר") אי שם בשנת 2009. גם כאן, אגב, מופיע הגילוי הנאות שבניוף הוא אחד מהמשקיעים בחברה של מנש.
מייסד OpenAI, סם אלטמן, כתב את נימוק הבחירה באלכסנדר ואנג בן ה-27, מנכ"ל ומייסד Scale AI, שכבר בגיל 24 נחשב למיליארדר הצעיר ביותר בעולם שהשיג את הונו בעצמו. עוד בקטגוריה - מגישת CNN, קייטלן קולינס, שנכנסה לנעליו של אחד הכוכבים המרכזיים של הרשת, דון למון, לאחר שזה פוטר בעקבות הערות מיזוגניות ואיומים על עמיתיו לעבודה. הנימוק לבחירתה נכתב על ידי כוכב אחר של הרשת, אנדרסון קופר.

התנועה שפועלת לדו-קיום ובלוגר האוכל מעזה

ברשימת "הפעילים" מופיעים אלון-לי גרין ורולא דאוד, המנהלים המשותפים של תנועת "עומדים ביחד", שהמגזין מגדיר כ"תנועה העממית הערבית-יהודית הגדולה בישראל, המתנגדת לכיבוש הישראלי של שטחים פלסטינים ודוגלת בשלום, שוויון וצדק עבור כל מי שחיים בין נהר הירדן לים התיכון".
כתבת המגזין, יסמין סרחאן, כתבה בנימוקיה כי עד 7 באוקטובר "התנועה נודעה במאמציה נגד המהפכה המשפטית השנויה במחלוקת בישראל. עם זאת, מאז היא מתמקדת בסולידריות ערבית-יהודית ובהבטחה ששיירות הסיוע לרצועת עזה לא ייחסמו על ידי קיצונים ישראלים - פעולה שנתקלת בהטרדות ובאיומים".
בתנועה הגיבו לבחירה ואמרו כי "רולא ואלון-לי מייצגים מאבק נחוש, בתנאים הכי קשים, ופורצים דרך בה לכולנו יש מקום לבוא להיאבק, לדרוש ולבנות עתיד שפוי עבור כל האנשים שחיים כאן. בשבוע הבא נציין שנה למלחמת הנצח שמשתקת את כולנו, אבל חייבים להגיד שבשנה האחרונה הצטרפו אלינו גם אלפי פעילים ופעילות לתנועה. אנשים שחיפשו שביב של תקווה באמצע כל הטירוף. אנשים שהחליטו שעבודה משותפת של ערבים ויהודים ביחד היא הדרך בה מנצחים מאבקים".
4 צפייה בגלריה
הפגנה של ארגון "עומדים ביחד" בצומת להבים-רהט
הפגנה של ארגון "עומדים ביחד" בצומת להבים-רהט
הפגנה של ארגון "עומדים ביחד"
(צילום: עומדים ביחד )
כתבת המגזין סרחאן היא גם זאת שנימקה את הבחירה בבלוגר האוכל העזתי, חמאדה שאקורה, לקטגוריית "הפעילים": "לפני שנה הוא ניהל עסק שיווקי לקידום סצנת האוכל שפעם שגשגה בעזה. מלחמת ישראל-חמאס וההרס, העקירה וחוסר הביטחון התזונתי שליוו אותה - סיימו את הקריירה ההיא. בחודשים שחלפו מאז, שאקורה, בן ה-33, מצא פלטפורמה חדשה כבלוגר אוכל בזמן מלחמה, ומכין מתכונים מהמרכיבים המוגבלים שנכנסים לעזה באמצעות חבילות סיוע.
"הסרטונים של שאקורה, בהם הוא נראה כשהוא מבשל ומחלק ארוחות לתושבי הרצועה, זיכו אותו במאות אלפי עוקבים ומציעים הצצה לחיים ולחוסן תחת הפצצות. אף על פי שההבעה שלו חמורת סבר תמיד - דרך, לדבריו, להביע את מחאתו על התנאים בעזה, שבה סיוע הומניטרי לקוי מייצר סיכון מתמשך לרעב - היא מנוגדת להתרגשות של הילדים שמקבלים את יצירותיו, כולל המבורגרים וטאקו 'בסגנון עזתי'".
4 צפייה בגלריה
ג'יילן בראון
ג'יילן בראון
ג'יילן בראון
(צילום: Kevin Jairaj-USA TODAY Sports)
גם כוכב ה-NBA ג'יילן בראון, שמככב על שער המגזין, נכנס לקטגוריה כי הוא "כוח לצדק ולשינוי. לראות אותו מוביל את 'בוסטון סלטיקס' לאליפות ביוני היה מעורר השראה, אבל מה שבאמת בולט בו הוא המחויבות שלו לרומם אחרים", כתב כוכב ה-NFL לשעבר ופעיל זכויות האדם האמריקני, קולין קאפרניק.
עוד בקטגוריית "הפעילים": המתאגרפת ילידת קמרון שברחה לבריטניה בשל נטייתה המינית, סינדי נגמבה, על זכייתה במדליה הראשונה אי-פעם לנבחרת הפליטים באולימפיאדה.

נסיכת פופ, כוכבת "אמילי בפריז" ולארה טראמפ אחת

מי שעוד מככבת על השער היוקרתי היא נסיכת הפופ החדשה סברינה קרפנטר, הידועה ברשת כסברינה נגר ולאו דווקא על שם הגנים היהודים האשכנזיים שלה, בהם התגאתה לא פעם בעבר. קרפנטר נכנסה לקטגוריית "אמנים" בזכות הזמרת כריסטינה אגילרה, ותיקת הסוגה, שמודה כי: "סברינה בת 25, צעירה ממני, ובאופן מדהים גם אלבום הבכורה שלי חוגג 25 השנה. הקשר הזה הוא סמלי עבורי, וגורם לי להעריץ ויחד עם זאת גם לרצות לגונן על נסיכות הפופ שממשיכות לצוץ, כנראה בגלל שאני מכירה היטב את המסע שבפתחו הן ניצבות".
עוד בקטגוריית "האמנים": השחקן הבריטי ארון פייר, כוכב "רבל רידג'"; כוכבת סדרת הדרמה "אמילי בפריז", אשלי פארק; קאיה גרבר, הבת הדוגמנית של סינדי קרופורד; כוכבת "בנות דרי" האירית ניקולה קוכלן (בנימוק בחירה של כותבת הסדרות האגדית שונדה ריימס), ושיינה טאוב, המחזאית היהודייה שכתבה את להיט הברודווי החדש, Suffs, בהפקה משותפת של הילרי קלינטון ומלאלה יוספזאי (הערה שלנו: לחובבי ז'אנר המיוזיקל בלבד). נשיא אונר"א, פיליפו גרנדי, כתב את נימוק הבחירה בשחקנית היהודייה, כוכבת "יומני הערפד", קאתי גרהאם, בזכות המאבק שלה למען פליטים בעולם.
4 צפייה בגלריה
לארה טראמפ
לארה טראמפ
לארה טראמפ. כוכבת עולה
(צילום: AP Photo/Matt Rourke)
בקטגורית "פנומן", ראש ממשלת קנדה ג׳סטין טרודו מנמק את הבחירה בשחיינית - והגאווה הלאומית - סאמר מקינטוש ש"העניקה השראה לדור החדש של השחיינים הקנדיים לחלום בגדול". בת ה-18 היא הצעירה ביותר ברשימה. גם המוזיקאי העולה שאבוזי כאן, בזכות השעטנז המוזר-אך-משובח שלו בין היפ הופ לרוק לקאנטרי. כוכבת "שוגון", היפנית-ניו זילנדית אנה סוואי, גם היא בקטגוריה, כמו גם הזמרת ליי-ווי האיסלנדית והרפאר-שחקן האמריקני וינס סטייפלס.
בקטגוריית ה"מנהיגים" נבחרו לארה טראמפ, כלתו של דונלד, כ"אחת הכוכבות העולות של המפלגה הרפובליקנית". וגם האמירתי עומר אל-עלמה, השר הראשון בעולם לאינטליגנציה מלאכותית.
יותר ממחצית מהרשימה השנה הן נשים. המגזין מתאר את הרשימה שלו כ"הרחבה של רשימת הדגל שלנו, 'טיים 100', המדגישה 100 מנהיגים מתפתחים המעצבים את העתיד". הרשימה מחולקת לחמש קטגוריות: אמנים (Artists), פנומנים (Phenoms), מנהיגים (Leaders), פעילים (Advocates) וחדשנים (Innovators). לרוב נימוקי הבחירה נכתבים על ידי אישים שהופיעו בעבר ברשימות ה"טיים". בשנת 2019 הופיע ברשימה חבר הכנסת איימן עודה, ובשנת 2021 הופיעה בו השחקנית שירה האס.