במלאת שנה למתקפה הרצחנית של ארגון חמאס על יישובי העוטף, התקיים טקס זיכרון מרגש לזכרה של ויויאן סילבר, פעילת שלום שאת כל חייה הקדישה למען שיתוף פעולה ודו-קיום בין יהודים וערבים.
סילבר (74), שנחשבה תחילה כנעדרת אולם בהמשך התברר כי נרצחה באכזריות ב-7 באוקטובר בביתה שבקיבוץ בארי, ייסדה בין היתר את תנועת "נשים עושות שלום" ואת הארגון הערבי-יהודי "אג'יק-מכון הנגב", ואף הייתה חברת הנהלה בארגון "בצלם".
3 צפייה בגלריה
ויויאן סילבר מבארי שנרצחה במתקפת הטרור של חמאס
ויויאן סילבר מבארי שנרצחה במתקפת הטרור של חמאס
ויויאן סילבר ז"ל. פעלה למען דו-קיום
באירוע לזכרה השתתפו בני נוער מהחברה הערבית והיהודית המשתתפים בתכנית "שנת קהילה" של "אג'יק", בשותפות שבטי הצופים מלוד, באר שבע וירוחם-רחמה, יחד עם צוות משותף של עובדי הארגון והוועד המנהל.
במהלך הטקס נחשפו המשתתפים לעדויות אישיות וחוויות מהעבודה לצידה של סילבר, ושותפים לדרכה סיפרו על חזונה יוצא הדופן בכל הקשור לעתיד האזור, הנחישות והאור שהביאה לחייהם של רבים כל-כך. בנוסף, קראו הדוברים להפסקת המלחמה ולהשבת כל החטופים לביתם.
3 צפייה בגלריה
בטקס לזכרה של סילבר. "הייתה אור בלתי נדלה"
בטקס לזכרה של סילבר. "הייתה אור בלתי נדלה"
בטקס לזכרה של סילבר. "הייתה אור בלתי נדלה"
(צילום: באדיבות ארגון "אג'יק - מכון הנגב")
האירוע נחתם עם השיר "אני ואתה נשנה את העולם" בעברית ובערבית, ובכתיבה של משאלות לעתיד משותף, אותן משתתפי הטקס תלו על שרשרת סמלית במשרדי "אג'יק" כסמל למחויבותם להמשך דרכה של סילבר.
"ויויאן סילבר הייתה אור בלתי נדלה בעבודתנו לקידום שלום ושוויון", מסר סלימאן אלעמור, מנכ"ל שותף ב"אג'יק - מכון הנגב". "היא הייתה דמות מרכזית בהקניית ערכים של כבוד האדם, סובלנות וחיים משותפים בין החברות, היהודית והערבית.
"אנו מחויבים להמשיך את מורשתה ולבנות עתיד שבו כל אדם יוכל לחיות בכבוד ובשוויון", מדגיש אלעמור. "החזון שלה לחברה משותפת ממשיך להנחות אותנו בכל צעד שאנו עושים".
3 צפייה בגלריה
יונתן זייגן בשכונת הזיתים בקיבוץ בארי שנפגעה קשה בטבח ה-7.10
יונתן זייגן בשכונת הזיתים בקיבוץ בארי שנפגעה קשה בטבח ה-7.10
יונתן זייגן, בנה של סילבר ז"ל, ליד ביתה השרוף של אמו בבארי
(צילום: גדי קבלו)
אילן עמית, מנכ"ל שותף ב"אג'יק-מכון הנגב": "הטקס היום היווה הזדמנות לכולנו להוקיר ולהודות על כך שגם לאור המציאות הקשה במיוחד בשנה החולפת, ב'אג'יק' אנחנו עדיין מאמינים בדרך בה הארגון צועד כבר למעלה משני עשורים. אותה הדרך שויויאן ז"ל התוותה, פעלה והאמינה בה.
"ויויאן לא רק הובילה מהלך של שלום, אלא גם חינכה אותנו לערכים של סולידריות, כבוד וקבלת האחר", מוסיף עמית. "אנחנו כאן כדי לזכור אותה ולהבטיח שדרכה לא תישכח, אלא תמשיך להנחות אותנו במאבק שלנו. החזון שלה לחיים משותפים שורשיים הוא בסיס להצלחות העתיד שלנו".