ועידת "האנשים של המדינה", שתתקיים בירושלים ביום שני 21 במרץ, בדיוק בעוד שבוע, תארח את הדמויות המשפיעות והבולטות ביותר בישראל: מנשיא המדינה ועד ראש הממשלה, מאנשי רוח ומדע ועד אלופים אולימפיים וכוכבי תרבות — כולם יהיו על במה אחת. את הוועידה יפתח האמן והיוצר עידן רייכל.
5 צפייה בגלריה
עידן רייכל
עידן רייכל
עידן רייכל
(צילום: גבריאל בהרליה)
"אני שמח להשתתף בוועידת 'האנשים של המדינה'", אמר רייכל, "זו אחת הוועידות החשובות והמשפיעות בחברה המגוונת שלנו, ואני מצפה לפגוש את כל המשתתפים על הבמה ולסכם את השנה האחרונה".
רייכל, מהאמנים המצליחים והבולטים ביותר בישראל, כתב והלחין עשרות להיטי ענק. את חלקם ביצע בעצמו וחלקם בוצעו על ידי חברי ההרכב הייחודי שהקים ואיתו פרץ לתודעה הישראלית, "הפרויקט של עידן רייכל". משיריו הבולטים: "בואי", "ממעמקים", "אם תלך", "מכל האהבות", "יש בי עוד כוח", "שאריות של החיים", "לפני שייגמר", "אם תבואי אליי", "אהבה כזו", וכמובן "שבט אחים ואחיות" שאותו יצר ושרו מיטב אמני ישראל – זו רשימה חלקית ביותר של יצירתו, שהפכה לחלק בלתי נפרד מפסקול חיינו.
5 צפייה בגלריה
רה"מ בנט והנשיא הרצוג
רה"מ בנט והנשיא הרצוג
ישתתפו בוועידה. רה"מ בנט והנשיא הרצוג
( צילום: מארק ניימן, לע״מ)
5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ואיילת שקד לאירוע גיבוש של הקואלציה לקראת אישור התקציב
יאיר לפיד ואיילת שקד לאירוע גיבוש של הקואלציה לקראת אישור התקציב
גם לפיד ושקד ישתתפו
הוועידה תתקיים בבנייני האומה, וישתתפו בה נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט. דיונים מיוחדים יוקדשו לסוגיית החינוך הבוערת בעידן שאחרי הקורונה. על הבמה יהיו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, תלמידים ובהמשך גם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. גם אנשי רוח וחינוך כמו כלת פרס ישראל מרים פרץ ופרופ' עליאן אלקרינאוי ייקחו חלק בוועידה.
שר החוץ יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הביטחון בני גנץ, שרת הפנים איילת שקד, חברי כנסת ובהם מירי רגב מהליכוד ובצלאל סמוטריץ' יו"ר הציונות הדתית — כולם יהיו על הבמה.
מלבד רייכל, בתוכנית האמנותית צפוי גם מופע מחווה למלכת הזמר שושנה דמארי ז"ל. על הבמה יוצגו קטעים מההצגה "אור" של התיאטרון העברי שמוקדשת לסיפור חייה וליצירתה. בנוסף יציג התיאטרון, בניהולו של גדי צדקה, גם קטעים מהמחזה המיתולוגי "איש חסיד היה".

5 צפייה בגלריה
אביב אלוש ורותם ישראל
אביב אלוש ורותם ישראל
מנחי הוועידה: אביב אלוש ורותם ישראל
(צילום: סלי בן אריה, טל שחר)
בוועידה ישתתפו גם איש העסקים והפילנטרופ סילבן אדמס, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל פרופ' ציון חגי, מנכ"ל פיסנטרה (רב-קו אונליין) מוטי מימון, מנכ"ל תוכנית החינוך הלאומית תלמ"א אלון פוטרמן, מנכ"לית רשת התיכונים של הרב-תחומי עמל עו"ד רוית דום־עיני, ומנהל זרוע משכנתאות בנק מזרחי-טפחות דרור פלדמן.
את הוועידה ינחו השנה השחקן אביב אלוש והמגישה והשדרנית רותם ישראל והיא תועבר בשידור חי וישיר ב-ynet. רכישת הכרטיסים כבר בעיצומה — באמצעות אתר הוועידה או ב-ynet, ומספר המקומות מוגבל. למנויי "ידיעות אחרונות" מחכה הטבה מיוחדת ברכישת הכרטיסים.