הכירו את אילן עמיר
לפני כשבוע השתחרר אילן עמיר (36) מיהוד, נשוי ואב לשלושה, משירות המילואים שאליו גויס ב־7 באוקטובר. עמיר, רס"ל בגדוד 226 של הצנחנים, הוא הבעלים של החנות "יין בכרם", שנמצאת בפינת הרחובות נחלת בנימין וגרוזנברג בתל־אביב. "במשך חודש שלם העסק היה סגור", הוא מספר. "כל כולי הייתי בתוך המשימה הצבאית־לאומית. גם חלק מהעובדים גויסו למילואים. לא היה מענה ללקוחות, והמכירות ירדו. זו השנה הראשונה שלא נמכרה שמפניה בסילבסטר. לאנשים לא היה מצב רוח לשתות, בגלל המלחמה".
2 צפייה בגלריה
 אילן עמיר
 אילן עמיר
אילן עמיר בחנות שלו. "רוצים שהלקוחות יחזרו"
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
אילן עמיר
אילן עמיר
עמיר במילואים. "העסק היה סגור חודש שלם"
יותר מ-1,000 סוגי יין יש בחנות, ואחוז גבוה מהם מגיע מיקבים ישראליים. המקום מלא בדרך כלל בשעות הערב, אבל בהחלט אפשר להגיע אליו גם ביום.
עמיר הוא גם הבעלים של "קפה בכרם" הסמוך. "אני אוהב קפה, ותמיד רציתי לפתוח בית קפה. כשהלקוחות של 'יין בכרם' ביקשו קפה, החלטתי לפתוח עסק שמרכז את שתי האהבות שלי - קפה בבוקר ויין בערב". הפולים נטחנים במקום ומוגשים כמשקאות קפה חמים וקרים לצד כריכים, סלטים ומאפים מתוקים. בין העובדים יש ישראלים שפונו מביתם עם פרוץ המלחמה. "אנחנו מנסים לתת יד לכולם ומנסים לחזור למקום שהיינו בו לפני 7 באוקטובר", אומר עמיר. "כל מה שאנחנו רוצים זה שהלקוחות יחזרו".
כתובת: נחלת בנימין 29, תל־אביב
טלפון: 054-5879300
אינסטגרם: wine.bakerem