בשיתוף מפעל הפיס
סיסקו- "שווים בתעסוקה" מרחיבים את הפרויקט גם לחיילים שנפצעו ולמפונים מהדרום והצפון
(צילום: ליאור שרון)
איך אפשר, גם אחרי פגיעה קשה, להתחיל בדרך חדשה? השנה, בצל הלחימה, פרויקט "שווים בתעסוקה" של מפעל הפיס בשיתוף סיסקו ישראל והמרכז הרפואי איכילוב מוקדש השנה לסיוע לנפגעי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל בגוף ובנפש, חיילים ואזרחים. הפרויקט מציע הכשרות מקצועיות ייחודיות מתוך מטרה לסייע למשתתפים לצבור ידע, ליצור קשרים חדשים ולצאת לדרך מקצועית חדשה.
"אני ממצה יכולות שלא ידעתי שיש בי"
נתי קטלי, תושבת קיבוץ אור הנר שפונתה מביתה למשך חודשים רבים, המשתתפת בקורס 'דאטה אנליסט' אומרת "ה-7 באוקטובר תפס אותנו בשבת, בהכנות ליום כיף שלא הגיע. ב-8.10 התפנינו לטבריה, אחר כך לירושלים. אחר כך נתנו לנו אישור לחזור לאור הנר". באשר לקורס, אומרת קטלי כי "מדובר ביוזמה מבורכת ומעולה, היה ממש חסר בדרום".
3 צפייה בגלריה
קורס סיסקו - דאטה אנליסט - שווים בתעסוקה
קורס סיסקו - דאטה אנליסט - שווים בתעסוקה
נתי קטלי: "הקורס פותח לנו הזדמנויות לתעסוקה מקצועית"
(צילום: ליאור שרון)
יעקב קורץ, בן 64, משרת במילואים במערך הנפגעים, נחשף למראות לא פשוטים ונפצע בתאונת דרכים שהיה על מדים. קורץ משתתף בקורס 'דאטה אנליסט' ומספר על ההחלטה להירשם: "כשיש הזדמנות והדלת נפתחת, כדאי להיכנס. אני בן 64, אבל העתיד לפניי. על כן לקחתי קורס של דאטה אנליסט, אולי בתור מקצוע לעוד כמה שנים". קורץ משתף כי לתחושתו, "אני ממצה יכולות שעד היום לא השתמשתי בהן. אני חוזר קצת לתקופת הלימודים. הרגשה מאוד נעימה עם חבר'ה צעירים ושמחים".
קטלי מוסיפה כי "אני רואה את ההזדמנויות שהקורס הזה פותח לנו כהזדמנויות לתעסוקה יותר מקצועית, אולי יותר מכניסה, משהו שחסר מאוד בדרום".
שי לירז, מנהל אגף תדמית ומחקר במפעל הפיס, אומר כי "מדובר בפרויקט חשוב מאין כמותו, שהתאמנו לתקופה כדי לסייע לאוכלוסיות שנפגעו בחודשים האחרונים. אני מאחל המון בהצלחה למשתתפים בקורס, השתלבות חלקה בתעשייה, הגשמה עצמית ובעיקר בריאות"
3 צפייה בגלריה
קורס סיסקו - דאטה אנליסט - שווים בתעסוקה
קורס סיסקו - דאטה אנליסט - שווים בתעסוקה
שי לירז, מנהל אגף תדמית במפעל הפיס: "זה פרויקט חשוב מאין כמותו"
(צילום: ליאור שרון)
"החלטנו להכשיר ולהכווין משתקמים שנפגעו במלחמה, בעיקר בעולמות ההייטק"
עידן מוטולה, מייסד ומנכ"ל עמותת "שווי"ם, מספר כי "שווים בתעסוקה זה פרויקט שכבר רץ בסביבות 4 שנים. זאת הייתה יוזמה של מפעל הפיס, של היו"ר אביגדור יצחקי ויחד איתנו עמותת שווים. אנחנו למעשה עשינו הכשרות מקצועיות, בעיקר בתחומי התקשורת אבל לא רק לאנשים עם מוגבלות כשבסוף המטרה הייתה להביא אותם לשוק העבודה. החלטנו לקחת את הפרויקט הזה ולהביא אותו למשתקמים, נפגעי המלחמה. אנחנו באים ואומרים להם, ניתן להם הכשרות מקצועיות בעולמות ההייטק כי אלה העולמות שיש בהם הכי הרבה עבודה פנויה בישראל ובתום ההכשרות נוכל לסייע לכם במציאת עבודה".
נעמה ששון, מרצה בקורס 'דאטה אנליסט' מטעם cob, אומרת כי "אנחנו מכשירים חיילים ומפונים מהעוטף לתחומים של דאטה. הקורס עצמו הוא קורס 'ביזנס אנליסט'. אנחנו גם נותנים להם את ההסתכלות של איך ניגשים לראיונות עבודה, מלווים אותם, מכניסים אותם קצת לעולם העשייה, נותנים דוגמאות מהעולם התעסוקתי".
3 צפייה בגלריה
קורס סיסקו - דאטה אנליסט - שווים בתעסוקה
קורס סיסקו - דאטה אנליסט - שווים בתעסוקה
יעקב קורץ: "כשיש הזדמנות והדלת נפתחת, כדאי להיכנס"
(צילום: ליאור שרון)
אפשר ללמוד מכל מקום – גם ממחלקת השיקום באיכילוב
"אנחנו מביאים את הטכנולוגיה שלנו שמאפשרת להם ללמוד מכל מקום וללמוד בקבוצות קטנות ולשתף פעולה ביחד, מספרת זיקה אבצוק, סמנכ"לית פיתוח עסקי, סיסקו ישראל.
ד"ר נעמי לנדאו, סמנכ"לית פיתוח עסקי של cob, מוסיפה כי "סיסקו יצרו פה אפשרות לכיתות חכמות שבעצם יכולות להיות משודרות בכל מקום ובכל מחלקות השיקום".
ד"ר אלקסיס מיטלפונקט, מנהל שיקום יום בבית החולים 'בשביל"ם' במרכז הרפואי איכילוב, אומר כי "את התרומה שהפצועים נתנו בגוף ובנפש להגן עלינו, ננסה לתת להם בחזרה, הזדמנות באמת לצאת עם יתרון, עם כל הקושי שהם חווים".
לדברי אבצוק, "בית החולים יצר את הקשר עם הפצועים שמאושפזים באיכילוב ועם בתי חולים נוספים, כדי שנוכל לעזור לכל מי שמעוניין בכך".
"השאיפה שלי היא שלום וחיים שקטים. הקורס הוא אמצעי כדי להמשיך להתקדם בחיים"
קורץ מסכם ואומר כי "השאיפה שלי היא לגמור את הקורס עם הרבה ידע ועם הרבה יכולת, לעשות שינוי כיוון ולהגיע לתעשייה הזו".
במבט שלה אל העתיד, קטלי אומרת כי "השאיפה שלי לשלום ולחיים שקטים. הקורס הוא אמצעי כדי להמשיך להתקדם בחיים".
לדברי קורץ, "המיזם הזה גם נותן לנו וגם אנחנו נותנים הלאה למיזם הזה. אני חושב שאנשים פה מרגישים שהם חלק מקהילה חדשה. אנחנו חייבים תודה גדולה למפעל הפיס, לסיסקו, לאיכילוב ולכל מי שלוקח חלק מהפרויקט הזה".

נפגעתם במלחמה? אנחנו כאן עבורכם

במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה", אנחנו מזמינים אתכם להירשם לקורסי ההייטק החדשים של NESS ו-InfinityLabs R&D שמוצעים עכשיו ללא תשלום, במיוחד עבור נפגעי המלחמה בגוף ובנפש במסגרת הקורסים, המשתתפים יקבלו ליווי מקצועי וסיוע - עד להשמה.
בין הקורסים המוצעים: פיתוח תוכנה, דאופס, פיתוח אוטומציה ובדיקות ידניות ותמיכה טכנית. ההרשמה בעיצומה (מספר המשתתפים מוגבל):
חברות נוספות שרוצות לפתוח הכשרות ייעודיות במסגרת המיזם מוזמנות לפנות במייל מטה לאבישג אלבז הרוש:
Avishageh@gmail.com
פורסם לראשונה: 11:05, 18.07.24