בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון
זה התחיל כפרויקט בית-ספרי של דאגה לקשישים, אבל הפך מהר מאוד לקשר אישי וחם, המתקיים גם כיום, כשליאת ויובל הורדי, תאומות בנות 20 ממזכרת בתיה, הן כבר חיילות המשרתות בחיל האוויר.
"הכל התחיל כשהיינו תלמידות בכיתה י'", מספרת יובל. "במסגרת שעות מחויבות אישית בחרנו להתנדב בפרויקט שנקרא 'מדור לדור', שבו נפגשים תלמידי בית הספר לפחות פעם בשבוע עם אדם מבוגר. הקשר שנוצר בינינו לבין סול בן-עזרא בת ה-‭,77‬ שגרה ביישוב שלנו, היה מדהים וגלש מהר מאוד מעבר לשעות שלהן התחייבנו".
בפעם הראשונה שהתאומות נפגשו עם סול התלוותה אליהן נציגה מהמועצה. "הפגישה הייתה מאוד מיוחדת", מספרת ליאת, "היא הכינה לנו כוסות תה, כל אחת סיפרה על עצמה, ואחר כך היא הראתה לנו את התמונות שלה מהאלבומים הישנים ושיחקנו יחד קלפים. היה ממש נחמד, ומהר מאוד התחלנו להגיע אליה בתדירות גבוהה".
1 צפייה בגלריה
מימין: יובל, סול וליאת. "אנחנו קוראות לה סבתא סולי"
מימין: יובל, סול וליאת. "אנחנו קוראות לה סבתא סולי"
מימין: יובל, סול וליאת. "אנחנו קוראות לה סבתא סולי"
(צילום: אלבום פרטי)
עם השנים התרחב הקשר בין סול לצמד הצעירות גם למשפחות המורחבות והוריהן של ליאת ויובל הכירו את בניה ובנותיה של סול. "אנחנו מתארחות אצלה מדי פעם בארוחות שישי, ולפעמים היא מגיעה לבית שלנו לארוחת שישי", הן מספרות, "גם אמא שלנו הולכת לבקר אותה לא מעט".
איך היא עברה את תקופת הקורונה?
"היא הייתה ממש הרבה זמן לבד בבית, אז היא רצתה שנהיה איתה כמה שיותר והלכנו לישון אצלה פעמים רבות. למען האמת, היא הכי אוהבת שאנחנו נשארות לישון אצלה וקוראת לזה מסיבת פיג'מות".
איך שמרתן על הקשר מאז הגיוס?
"בשיחות טלפון ווידיאו כמעט מדי יום, וכשאנחנו נמצאות בסופי שבוע בבית אנחנו הולכות לבקר אותה. הסבתות שלנו משני הצדדים נפטרו כך שמבחינתנו היא סוג של סבתא. גם היא מתייחסת אלינו כמו לנכדות שלה. אנחנו קוראות לה סבתא סולי".
"יובל וליאת ממש הכניסו לי אור לחיים", מספרת סול, "הן כל כך חמודות. הילדים שלי גרים רחוק, אז הקשר הזה תורם לי המון. כשהן למדו בתיכון ועבדו בערבים הייתי מחכה שהן יחזרו מהעבודה, היינו אוכלות ארוחת ערב יחד והן היו ישנות אצלי. אנחנו כמו משפחה אחת גדולה – וזה מדהים".

רוצים גם אתם לעשות טוב?

מעשים טובים קורים בכל מקום וזמן ויום מעשים טובים חוזר ב-29 במרץ, עם כל הדרכים לעשות טוב וגם השנה יתקיים בסימן FAMING# ממשיכים להאיר את הטוב, כשהמטרה היא לשמש "קונטרה" לתופעת השיימינג שהפכה שכיחה ברשתות החברתיות. היכנסו לאתר, הצטרפו לאתגר ה-FAMING# תנו במה לסיפורים טובים ויחד נמשיך לשנות את השיח. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון