עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון, מאגדת באתר אחד את מגוון אפשרויות ההתנדבות בישראל ועוזרת לכם למצוא התנדבות בהתאמה אישית. העמותה מחברת בין מתנדבים פרטיים ומתנדבים מחברות עסקיות לבין מקומות שזקוקים להם ונמצאת בקשר עם אלפי עמותות וכלל הרשויות המקומיות במטרה לעודד את ההתנדבות בישראל.

התנדבות בכל הארץ:

מי? עמותת "לקט ישראל" הנה ארגון גג המציל מזון ומעביר לעמותות המחלקות לנזקקים. בימים אלה בקשות הסיוע גדלות ויש צורך בסיוע רב באריזה וחלוקת חבילות בסיוען של עמותות שונות ברחבי הארץ.
איפה? בכל הארץ.
מה מחפשים? מתנדבים קבועים בגילאי 15+ לאריזה של פירות וירקות אשר יחולקו לנזקקים (מדובר בפעילות פיזית). האריזות מתקיימות בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
מתי? ההתנדבות מתקיימת בימים א'-ה' בין השעות 09:00-12:00 ובימי א'-ד', גם בין השעות 12:45-15:00. יש לתאם הגעה מול רכזת ההתנדבות.
למי לפנות? לאביטל: leket@leket.org

התנדבות באזור הצפון:

מי? חטיבת ההיסטוריה של השומר הצעיר בגבעת חביבה, מרכזת תחתיה 2 מכוני מחקר, ארכיון, הוצאה לאור ומחלקת חינוך.
איפה? גבעת חביבה.
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 18 ומעלה עם ידע בסיסי במחשב, יכולת לעשות עבודה מדויקת, לסיוע במגוון משימות משרדיות וטכניות. ההתנדבות כוללת: הדפסת חומרים, ניילון קבצים וסריקתם, הקלדות טקסטים וכדומה.
מתי? ההתנדבות מתקיימת אחת לשבוע לפחות בימים ראשון- חמישי בין השעות 08:00-16:00. לא נדרשת התחייבות, אך השאיפה היא שהמתנדבים יהפכו להיות חלק מהצוות במכון על כל המשתמע מכך.
למי לפנות? ליעקב: yaakova@givathaviva.org.il

התנדבות באזור השרון

מי? בית אבות גני גיל הזהב חדרה הינו בית אבות חדש ומודרני במרכז חדרה, המספק שירותים לדיירים סיעודיים ותשושי נפש.
איפה? חדרה.
מה מחפשים? מתנדבים שיגיעו אל בית האבות לטובת שיחה, יציאה לטיול קצר מחוץ לבית האבות, משחקי שולחן, סיפור, קריאת עיתונים עם הדיירים.
מתי? שעות וימי הפעילות הם: א'-ה' מ10:00 עד 12:00 ו15:30 עד 18:00. משך ותדירות ההתנדבות הינה לפי לפי רצון ויכולת המתנדבים.
למי לפנות? מיכאל: social@gghh.co.il

התנדבות באזור המרכז

מי? במקום בו פעל עד לא מזמן מועדון החשפנות ה"פוסיקט", הוקם המרחב החברתי בתל אביב- פרויקט ייחודי שמטרתו להגדיל ולעודד עשייה ומעורבות חברתית. מאז הקמתו, מבקרים בו בכל חודש מעל ל 4000 איש - תלמידים, צבא ומכינות, חברות עסקיות, ארגוני ממשל וקבוצות של תיירות חינוכית מהארץ ומהעולם.
איפה? תל אביב יפו.
מה מחפשים? מתנדבים ומתנדבות מגיל 22 ומעלה, עם ניסיון בהנחיית קבוצות, ערכיים, שבוער בהן.ם הצורך בשינוי והעלאת רמת השיח בחברה, לעיבוד סיור "פני האדם" המתקיימים במרחב. ההתנדבות כוללת ניהול שיח ודיון עם קבוצה (אופי הקבוצה משתנה) לאחר ביצוע הסיור ומתן הסבר על פעילות המרחב החברתי כיום.
מתי? ההתנדבות מתקיימת בימים ושעות משתנים ובתדירות משתנה בהתאם לל"וז העמותה והמתנדב. שעות פעילות המרחב בין הימים א'-ו' בשעות 08:00-21:00. ההתנדבות כוללת הכשרה שאורכה בין שניים לשלושה מפגשים, וכן השתתפות בהכשרות ומפגשי צוות המתקיימים אחת לארבעה חודשים.
למי לפנות? לשקד: shaked@socialspace.org.il

התנדבות באזור ירושלים:

מי? ארגון "אמיצים" הוא עמותה רשומה, שמטרתה לתמוך במשפחות צעירות שחוו פטירה של אחד מההורים בנסיבות אזרחיות (מחלות, תאונות, התאבדויות). בישראל יש 30,000 יתומים קטינים, שחוו אובדן כזה, וההתמודדות שלהם ושל ההורה השורד, שחווה את קשיי הפרנסה וגידול הילדים לבדו, לא זוכה למעטפת תומכת מהמדינה.
איפה? ירושלים.
מה מחפשים? מתנדבים לחניכה וליווי אישי של ילדים יתומים אשר איבדו את הוריהם. ההתנדבות כוללת יצירת קשר אישי, מתן אוזן קשבת וכתף תומכת ומתן סיוע לילד בהתאם לצרכיו הרגשיים והאישיים.
מתי? ההתנדבות מתקיימת אחת לשבוע בימי רביעי בשעות אחר הצהריים ודורשת מחויבות ארוכת טווח (שנה לפחות).
למי לפנות? לנשימה: jerusalem@amitsim.org

התנדבות באזור הדרום:

מי? יחידת החילוץ בערבה הדרומית - אילת ממוקמת באזורים בהם תנועה רבה של מטיילים המגיעים לנפוש ולטייל במרחבי המדבר, הערבה ואילת. אנשי יחידת החילוץ הינם מתנדבים מקרב אוכלוסיית יישובי דרום הערבה, יחידות החילוץ מאומנות ופועלות בהתנדבות, לאיתור, חילוץ והגשת טיפול רפואי ולפינוי מטיילים, אזרחים, תיירים וחיילים שאיבדו דרכם בתנאי שטח קשים, נקלעו לסכנות או נפגעו באסון / פגעי טבע בעת טיול או במהלך פעילות אחרת.
איפה? אילת.
מה מחפשים? מתנדבים בגילאי 25+, תושבי קבע בעיר, לסיוע בחילוצי שטח במגוון תחומים כגון - טיפוס, גלישה, איתור נעדרים, בקרת שטח ועזרה ראשונה לפצועים.
מתי? ההתנדבות מתקיימת בימים ושעות גמישים בהתאם לקריאות, וניתנת הכשרה למתנדבים. ההתחייבות לפרויקט הינה לשנה לפחות.
למי לפנות? לשרגא: shr2504@neto.net.il
לחיפוש התנדבות נוספת באזורכם היכנסו לאתר רוח טובה.