פורום "אחים לעורף", יוזמה חדשה שמאגדת מערך של יוזמות עצמאיות להתנדבות וסיוע בציבור החרדי, גובשה והושקה בימים אלה, על רקע המלחמה ומצב החירום הלאומי. מטרת המיזם החדש היא רתימת הקהילה החרדית כמערך תמיכה לאומי רחב.
מיד כשנודעו ממדי מתקפת הטרור והאסון הכבד, וכמו במגזר הכללי, נוצר בחברה החרדית גל התנדבות אזרחי עצום. על מנת לנצל ולרתום את רוח ההתנדבות, הוקם ארגון גג לתכלול ושכלול של היזמות החרדית, והצמדת כלים מקצועיים לארגונים, לשם הניצול המיטבי של ההון הפילנתרופי והאנושי שמושקע בכל יוזמה.
2 צפייה בגלריה
yk13629984
yk13629984
("לקחת את מה שאנחנו החרדים יכולים לתרום". ד"ר יפה)
להקמת ארגון הגג שזכה לשם "פורום אחים לעורף", חברו יזמים עסקיים וחברתיים, קבוצות תקשורת, מכוני מחקר חרדיים וקרנות פילנתרופיות.
הפורום תומך ומסייע בשלושה ערוצים בשלב זה: הקמה והפעלה של חמ"ל מתנדבים חרדים וחרדיות, מבית כיכר השבת וקרן תתיא. למשימה גויסו אלפי מתנדבים ומתנדבות, שמעניקים שירותי ביצוע לכל הצרכים של עמותות, עיריות, חמ"לי חירום ומפעלים חיוניים; משמר העם מבית ארגון "השומר החדש" - הכשרה מהירה לחרדים המעוניינים לסייע לביטחון קהילתי בעורף; ביסוס מערך סיוע למשפחות אבלות, בכל הנדרש לארגון הלוויות ומעמד שבעה בתקופת החירום.
ד"ר נחומי יפה, ממנהלות חמ"ל המתנדבים, שנמצאת בו 18 שעות ביממה עם שניים מילדיה, מספרת על העבודה הבלתי פוסקת: "התחושה שלי היא בעיקר חובה ואחריות. לעשות כל מה שאפשר. לקחת את מה שאנחנו, החרדים, יכולים לעשות ולתרום, ולתת מעצמנו מאה אחוז. אנחנו לא מתנדבים, אנחנו מתייצבים. זאת המדינה שלנו, אלו הבחורים והילדים שלנו שנרצחו, ושמגיעים לחזיתות. אנחנו מלווים אותם במה שאנחנו יכולים לתת".
השותפים בפורום "אחים לעורף": קרן תתיא, קרן וולפסון, קרן משפחת פלאי, כיכר השבת, משפחה, בחדרי חרדים, יעקב הלפרין, הרב אליהו אילני ראש ישיבת זיו, הרב אברהם גרינבוים ראש מוסדות נהורא, דני קליין, אפרת ברזל, אלון גולדשטיין סמנכ"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", חוה זמיר־טואף ואורי מנצור.
המעוניינים להצטרף מוזמנים לפנות טלפונית - 073-2800307
פורסם לראשונה: 00:00, 13.10.23