מתקפת הפתע של 7 באוקטובר תפסה את ישראל לא ערוכה גם בחזית ההסברתית.
לאורך המלחמה נוכחנו לדעת שגיוס דעת הקהל הבינלאומית לטובתנו חשובה לא פחות מהגנה על גבולות הבית. מי שמתמודדים עם האתגר המורכב מיומה הראשון של המערכה יגיעו להשתתף בפאנל מרתק שיתקיים על בימת ועידת "האנשים של המדינה" של קבוצת "ידיעות אחרונות", שתיערך ב-8 במאי באקספו בתל-אביב. יחד, הם יספרו על פעילותם מאחורי הקלעים ועל ההתמודדות מול ה"פייק ניוז" על ישראל שמופץ ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
מימין יוסף חדאד,  משמאל אילון לוי
מימין יוסף חדאד,  משמאל אילון לוי
מימין לשמאל: יוסף חדאד, אשלי וקסמן בקשי ואילון לוי
(צילומים: טל עבודי, מארק ישראל סלם)
"אני עוסק בהסברה כבר שנים רבות, עוד כשהמילה 'הסברה' הייתה רחוקה מסדר היום, והיו כאלה שזילזלו בחשיבותה", מספר יוסף חדאד, מנכ"ל "ביחד ערבים זה לזה" ופעיל הסברה, "לעובדה שאני עושה את זה כאזרח ערבי יש אפקט משמעותי. אני רואה איך זה משפיע על אנשים בעולם ומשנה דעות. בחצי השנה האחרונה צילמתי מעל 500 סרטוני הסברה בחמש שפות שהגיעו יחד למאות מיליוני צפיות, התראיינתי בתקשורת מכל העולם ויצאתי למסעות הסברה. האתגר שלנו בזירה הזו ענק, ולכן אסור לרגע להוריד את הרגל מהגז".
לצידו ישתתף בפאנל גם אילון לוי, לשעבר דובר הממשלה לתקשורת בינלאומית. "במסגרת תפקידי כדובר ממשלה לתקשורת זרה במלחמת חרבות ברזל, לקחתי חלק בכ-280 ראיונות בתקשורת בינלאומית ומסיבות עיתונאים. בנוסף, ערכתי שני מסעות הסברה בלונדון וניו-יורק. עבודתי באה לידי ביטוי באופן בולט בראיונות עוינים וברשתות החברתיות, בהן היו מאות מיליוני חשיפות לתוכני ההסברה שלי", הוא מספר.
אליהם תצטרף גם יוצרת התוכן אשלי וקסמן בקשי, שבת דודתה, אגם ברגר, נחטפה ב-7 באוקטובר ועדיין שבויה בעזה. מאז אותה שבת שחורה היא פעילה בולטת במאבק להשבת החטופים, ואף לקחה חלק במספר משלחות שיצאו לחו"ל על מנת להפעיל לחץ בינלאומי על מקבלי החלטות. תכניה ברשתות החברתיות מופצים למיליוני אנשים ומסייעים בפעילות ההסברה הישראלית.
ועידת "האנשים של המדינה", שהפכה למסורת, תיערך השנה תחת הכותרת "בין כאב לתקווה", ותתמקד במטרה החשובה מכל: השבת כל החטופים והחטופות הביתה בהקדם.
בוועידה ישתתפו שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, דובר צה"ל דניאל הגרי, ח"כ חילי טרופר, עידן רייכל, איריס חיים, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, יו"ר ומייסד תנועת הביטחוניסטים תת-אלוף (מיל') אמיר אביבי, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד שאול שניידר, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, שבי שמר – סמנכ"לית ומנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות, ד"ר אורית שטיין רייזנר – מנהלת בית החולים השיקומי רעות תל-אביב, תומר זלצר – סגן מנהל חטיבה קמעונאית בבנק מזרחי טפחות, טל בסכס – מנכ"ל החברה למתנ"סים, מנכ"ל תלמ"א עידו מהצרי ועוד.
פורסם לראשונה: 00:00, 19.04.24