רס"ם (במיל') עקיבא יסינסקי ז"ל, לוחם בגדוד ההנדסה 8173 מחטיבת עציוני, נפל בעזה בחודש ינואר במחנה הפליטים אל-בורייג', כתוצאה מפיצוץ חומר נפץ.
חבריו הסטודנטים מבית הספר להנדסה מכנית באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל-אביב, שבו עקיבא סיים תואר מהנדס מכונות השנה, נרתמו לבקשת המשפחה שציינה את יום הולדתו השבוע - ובהובלת מרכז החדשנות והיזמות באפקה הם יצרו, באמצעות מדפסת תלת-ממד, דגם מדויק של האמר שאהב והטביעו עליו את המילה "עקיבוש". ההדפסות הוכנו גם באוניברסיטת  בר-אילן.
3 צפייה בגלריה
yk13973720
yk13973720
עקיבא יסינסקי ז"ל. "ההאמר שלו היה תמיד הכי מתוחזק ונקי" (צילום: דובר צה"ל)
יסינסקי נפל כשחומר נפץ, שככל הנראה יועד עבור מנהרה אסטרטגית, התלקח והתפוצץ. איתו נהרגו עוד חמישה לוחמים ונפצעו לוחמים נוספים, ביניהם חברו עידן עמדי.
"הייתה לו אהבה עצומה לטכנולוגיה. הוא אהב הדפסות תלת-ממד וחלם להתפתח כמהנדס", מספרת אולגה יסינסקי, אשתו של עקיבא ז"ל. "חבריו ליחידה מספרים שההאמר של עקיבא היה תמיד הכי מתוחזק ונקי. הוא אהב את ההאמר שלו והרבה לדבר עליו. אז אחרי כל כך הרבה ימי אבל, בחרתי ביום ההולדת שלו כמועד הראשון שבו ניתן קצת לחגוג.
3 צפייה בגלריה
ההאמר של עקיבא
ההאמר של עקיבא
ההאמר של עקיבוש. חיבור טבעי
((צילומים: טטיאנה טטאורו, קיריל דרוקר. קטיה דמיאנצ'וק, באדיבות המשפחה))
"סגרתי אולם, הזמנתי את כל החברים והמשפחה, וחיפשתי דרך להנציח אותו. משהו שאוכל לתת למשתתפים באירוע, ויזכיר את עקיבא לנצח", היא מוסיפה. "פניתי לרזיאל שלמד איתו, והוא כבר רתם את מרכז החדשנות במכללה - שעשו חיבור טבעי בין האהבה של עקיבא להאמר - לבין האהבה שלו להנדסה, ואין מחווה מרגשת יותר עבורנו ממה שהצלחנו לקבל מהם".
3 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: גלינה יסינסקי, אמו של עקיבא; אנה דמיאנצ'וק, אחותו של עקיב; אלכסנדר יסינסקי, אביו של עקיבא וקויה דמיאנצ'וק, האחיינית
מימין לשמאל: גלינה יסינסקי, אמו של עקיבא; אנה דמיאנצ'וק, אחותו של עקיב; אלכסנדר יסינסקי, אביו של עקיבא וקויה דמיאנצ'וק, האחיינית
באירוע לזכרו של עקיבא ז"ל. מימין לשמאל: אמו, גלינה יסינסקי; אחותו, אנה דמיאנצ'וק; אביו, אלכסנדר יסינסקי ואחייניתו, קויה דמיאנצ'וק
מאז נפילתו מלווה מכללת אפקה את משפחתו של עקיבא, שנהרג רגע לפני קבלת תעודת הבוגר על סיום לימודי ההנדסה שלו. לדברי יעל דנאי מנוחין, מנהלת מרכז החדשנות והיזמות של אופק - מרכזים לפיתוח מיומנויות: "מדובר במחווה מרגשת וערכית, תרומה צנועה של אפקה לבקשת משפחה יקרה שקרובה לליבנו, עימה אנו חולקים כאב וגעגוע".
צילומים: טטיאנה טטאורו, קיריל דרוקר. קטיה דמיאנצ'וק, באדיבות המשפחה
פורסם לראשונה: 00:00, 24.06.24