המציאות שאליה נקלענו מאז 7 באוקטובר מתעלה על כל דמיון ומציבה את מערכת החינוך הישראלית תחת שורה של אתגרים מהקשים והמורכבים ביותר שהיו כאן. תלמידים שכבר חודשים ארוכים מפונים מבתיהם ולומדים במסגרות חלופיות ומורים וילדים שחוו אובדן קשה מנשוא ומתמודדים עם מגוון קשיים רגשיים וחרדות. בתוך תחושת אי-הוודאות, פועלים צוותי ההוראה ואנשי חינוך לילות כימים על מנת לספק עוגן של שפיות וחוסן לילדינו.
מלבד המציאות המורכבת, מערכת החינוך הישראלית מתמודדת גם עם מחסור מתמיד בצוותי הוראה, תקציבים מוגבלים שמקשים על שיפור התשתיות ואיכות הלמידה, פערים בין מרכז לפריפריה ועוד. לצד אלו, קיימים גם לא מעט הישגים פורצי דרך שמאחוריהם עומדים שורה של מורים ומורות, מנהלים ומנהלות מסורים למקצוע שרואים במקצוע החינוך שליחות של ממש.
עם סיום שנת הלימודים ורגע לפני 1 בספטמבר, עורכת קבוצת "ידיעות אחרונות" ועידת חינוך מיוחדת תחת הכותרת: בונים את העתיד. הוועידה תיערך ב-8 ביולי ותועבר בשידור חי באתר ynet. את הוועידה תנחה מגישת אולפן ynet אלכסנדרה לוקש וישתתפו בה נציגי ממשלה ובכירים במשרד החינוך, מומחים, אנשי מקצוע, וכמובן האנשים שבשטח: מנהלים ומנהלות, מורים ומורות ותלמידים ותלמידות.
בין משתתפי הוועידה יהיו: שר החינוך, יואב קיש; מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני; מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד; יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' אריה צבן; נשיא תנועת פנימה ושר החינוך לשעבר, שי פירון; שרת החינוך לשעבר, לימור לבנת; ראש תחום חדשנות באקדמית גורדון, נועה איצקוביץ; מנכ"ל אשמורת, ארי שטיינברג; מנכ"ל בנק מסד, גבי טייטל; מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן; שרת החינוך לשעבר, ח"כ יפעת שאשא ביטון; ראש מועצת חורפיש, אנוור עמאר; שרת החינוך לשעבר ונשיאת המכללה בית ברל, פרופ' יולי תמיר; מחברת רב המכר "אמא מאמנת", אפרת לקט; ראש אגף הון אנושי ברשות החדשנות, איתי לבנון ועוד.
הוועידה תתקיים ב-8 ביולי 2024 באולפן ynet, תשודר בשידור חי ב-ynet ותסוקר בכל המדיות של קבוצת "ידיעות אחרונות". לפרטים נוספים לחצו כאן
פורסם לראשונה: 00:00, 21.06.24