בשיתוף LANCÔME
אייר זינגר (32), אמא לשתי קטנטנות מפתח-תקווה שעובדת כמורה לחינוך גופני ומחנכת, החליטה לפני כשלוש שנים לפתוח עסק כמאפרת כלות. "מגיל מאוד קטן אני מציירת ומאפרת את כולן – חברות ומשפחה", מספרת זינגר, "בקורונה החלטתי שאני רוצה להגשים חלום ישן ולעשות את זה באופן מקצועי. זו האהבה שלי".
3 צפייה בגלריה
yk13975716
yk13975716
(מימין: אריאלה יערי ואיה מונק מקבוצת לוריאל ישראל, ולצידן צופית גורדון ונטע שר מעמותת "יוזמות עתיד" | צילום: ניב מוסמן)
בעקבות מודעה באינסטגרם הגיעה זינגר אל עמותת "יוזמות עתיד", וביחד עם עשרות יזמיות נוספות השתתפה בתוכנית ייחודית לליווי נשים בהקמה וניהול עסק בתחומי הביוטי, שנעשה בשיתוף מותג הקוסמטיקה והטיפוח LANCÔME.
המטרה המוצהרת של התוכנית החדשה היא להעצים נשים ולסייע להן להגיע לעצמאות, להישגים ולהגשמה עצמית באמצעות חינוך והכשרה מקצועית. היזמיות שהשתתפו בה, נשים בגילים 20-45 שרובן מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל, עוסקות בתחומי הביוטי השונים: איפור, טיפולי פנים, ציורי פנים וגוף ועוד. הן זכו להכשרה שניתנה על ידי מנטורים ומנטוריות עסקיים אשר כללה סדנאות בתחומי שיווק דיגיטלי ויצירת תוכן, כלים לבניית תוכנית עסקית, תמחור וניהול תזרים – והרשימה עוד ארוכה.
3 צפייה בגלריה
yk13975715
yk13975715
אייר זינגר | צילום מהאלבום הפרטי
"התוכנית הזאת שינתה לי את החיים לגמרי", היא אומרת בהתרגשות, "לפני הכל בחשיבה: באמונה שלי בעסק ובאמונה שלי כלפי עצמי. היא ניפצה לי הרבה מחסומים ואמונות מגבילות כלפי עצמי. קיבלתי הרבה כלים ופתאום הכל נראה אפשרי. התחלתי ליישם את הכלים ולממש אותם בעסק".
בעקבות התוכנית, מתכננת זינגר להקפיץ את העסק שלב קדימה ולהפוך את החלום לתחום עיסוקה המרכזי. "מעבר להסרת המחסומים המגבילים, התוכנית נתנה לי הרבה כלים פרקטיים כמו איך לנהל נכון, איך לשווק את העסק, איך להסתכל על הלקוחות שלי, מודלים שונים של תמחור ותזרים", היא מסבירה, ומוסיפה: "כבעלת עסק וכאמא, לפעמים זה מרתיע להפוך משכירה עם משכורת קבועה ותנאים ברורים, לעצמאית. חוץ מהתשוקה שלי והמקצועיות צריך המון דברים כדי שעסק חדש יעמוד יציב וכדי שאפשר יהיה להתפרנס ממנו – ואני מרגישה שהקורס נתן לי את הכלים האלה. מכאן זה רק לעבוד, ליישם ולראות קדימה".
דנה דוידובסקי, אמא לשלושה ילדים קטנים מרחובות, צעדה לכאורה במסלול קריירה ברור. "הייתי בדרך לדוקטורט בביולוגיה", היא מספרת, "אבל עם הזמן הרגשתי שזה לא בשבילי. הייתי בתהליך של חיפוש עצמי, ובחתונה שלי נפל האסימון. ביליתי בעצם את היום עם המאפרת שלי וראיתי כמה זה מדהים להיות עם מישהי ביום הכי חשוב שלה, לתת לה את השקט ולהיות חלק מהקסם הזה של איחוד בין שני אנשים שאוהבים אחד את השני. הלכתי ללמוד איפור, ממש אהבתי את זה, אבל במקביל סיימתי את הדוקטורט, ומאחר שהתחתנתי עם מדען נסענו לפוסט-דוקטורט שלו בטקסס. עבדתי שם באיפור, בשנה האחרונה התמקצעתי גם בשיער, וכשחזרנו החלטתי להקים עסק".
3 צפייה בגלריה
yk13975717
yk13975717
דנה דוידובסקי | צילום: שחר ליבני
התזמון היה מאתגר, בלשון המעטה: היא מצאה את עצמה בתחילת המלחמה עם עסק קטן בתחילת דרכו שעדיין לא עמד על הרגליים. "הכל נעצר", היא מספרת, "גם המאפרות הגדולות נפגעו ומאפרות קטנות בטח ובטח שנפגעו". בעקבות המלצה חמה מחברה, הגיעה דנה אל התוכנית של LANCÔME ו"יוזמות עתיד". "הרגשתי שאני צריכה מיקוד ועזרה בניהול סדרי העדיפויות שלי", אומרת דוידובסקי, "הפלוסים הגדולים מבחינתי היו שזאת תוכנית של גוף עם ניסיון, הם מאגדים המון תחומים בתוכנית אחת ויש דגש על מקצועות הביוטי. זה היה בול בשבילי. למרות שזו הייתה תוכנית קבוצתית, היא גם הייתה מאוד אישית. המנחה ידעה ללמוד אותנו ולקלוע בדיוק לצרכים של כל אחת מאיתנו".
מעבר לידע הטכני על שיווק וכלים פיננסיים, מציינת דוידובסקי את הנטוורקינג – שנתן לה הרבה. "הצלחתי למקד את קהל היעד שלי, למצוא את הבידול שלי לעומת מאפרות אחרות, והחברותא עם נשים שהצליחו ופרצו נתנה לי הרבה מוטיבציה וביטחון עצמי. בעיניי זה מטורף שאישה בת 40, עם ילדים קטנים, מצליחה לנהל עסק מצליח. זה לא טריוויאלי. לראות שזה יכול לקרות, לקבל השראה ורעיונות וגם לתת את הערך המוסף שלי ולהרגיש תורמת – זה בוסטר מוטיבציה מאוד גדול, שעזר לי להבין למה אני יכולה ומסוגלת".
"LANCÔME מחויבת מאז ומעולם להעצים נשים, לסייע להן לבטא את יכולותיהן ולמצות את הפוטנציאל שלהן. להיות אלה הכותבות את סיפור חייהן", אומרת איה מונק, מנכ"לית חטיבת מוצרי היוקרה בקבוצת לוריאל ישראל, "זוהי המטרה המרכזית של התוכנית החברתית הגלובלית ש'לנקום' מובילה – Write your future. החיבור עם עמותת 'יוזמות עתיד' במטרה לקדם נשים יזמיות בישראל היה צעד משמעותי ביותר. אני גאה בשותפות הזאת, שמאפשרת לנו להעניק למשתתפות בתוכנית את הכלים, הידע, המיומנויות והטכניקות שיאפשרו להן להגשים את החלומות העסקיים שלהן ולבסס עצמאות כלכלית, במיוחד בעת הזו".   
צופית גורדון, מנכ"לית "יוזמות עתיד": "אנחנו שמחות על החיבור ל-LANCÔME. זאת אחת התקופות המאתגרות ביותר עבור נשים בעלות עסקים קטנים, ושיתוף הפעולה מאפשר להן התנעה בטוחה יותר של העסק. אנחנו רואות את הקשר בין שני הגופים כחיבור ארוך טווח, אשר יוביל לכך שנשים נוספות יוכלו ליהנות מההזדמנות הזאת". 
"מורגש שהקורס היה תפור למידותינו", מסכמת זינגר, ומציינת שהמשתתפות נבחרו בקפידה, "כולנו מאותו תחום והתכנים היו ספציפיים ומותאמים לצרכים שלנו. ברור שכל עסק צריך יסודות איתנים כדי להצליח, אבל כאן הרגשנו את הנגיעה האישית בתחומים שלנו, קיבלנו טיפים אישיים ונקודתיים, וזה היה מאוד מורגש – גם באנשי המקצוע שהעבירו לנו את התכנים בתוכנית".
דוידובסקי מוסיפה: "אני מציעה לכל אחת שנמצאת בשלבי פתיחת עסק למצוא את הנטווריקנג המקצועי שלה כדי לצמוח, למצוא מעטפת מחבקת. הרגשתי ששיעורי הבית שקיבלנו עזרו לי למקד את עצמי יותר. הקורס נתן לנו מסגרת טובה ומרימה, שזה דבר קריטי לעסק מתחיל בעולם משוגע כמו שלנו".

מתפרסם בשיתוף LANCÔME