כבר חודשים ארוכים שתלמידים ומורים רבים מפונים מבתיהם ומתמודדים עם שורה של אתגרים לימודיים, חברתיים ורגשיים. הם מתגעגעים למקום המוכר והאהוב, לחברים ולפינה השקטה.
1 צפייה בגלריה
רביעייה: ענאן פארס,  הילה קופרמן, ליהיא שושן, חן אותמזגין,
רביעייה: ענאן פארס,  הילה קופרמן, ליהיא שושן, חן אותמזגין,
מימין לשמאל: ענאן פארס, הילה קופרמן, ליהיא שושן וחן אותמזגין
בפאנל מיוחד שייערך בוועידת החינוך של קבוצת "ידיעות אחרונות" יספרו שלושה תלמידים ומורה על השגרה שהתהפכה ועל איך, אם בכלל, אפשר לייצור עוגן בטוח כששום דבר מסביב איננו ודאי. הוועידה תיערך ב-8 ביולי, יום שני הקרוב, ותועבר בשידור חי באתר ynet. את הפאנל ינחה כתב "ידיעות אחרונות" ו-ynet איתן גליקמן.
הילה קופרמן מקיבוץ ארז, תלמידת כיתה י"א מבית ספר שער הנגב, משתפת בשנה שעברה עליה: "התפזרנו לבתי ספר שונים והתמודדנו עם אתגרים לימודיים וחברתיים חדשים, הניתוק מהבית והמצב הרגיש הפכו את תהליך הלמידה לכמעט בלתי אפשרי. רק בזכות העקשנות שלנו ושל אנשי הצוות המשכנו ללכת ללימודים ונלחמנו על שנת הלימודים שנראתה לרגעים אבודה לגמרי".
ליהיא שושן, תלמידת כיתה י"ב בבית הספר אורט דנציגר קריית-שמונה, מוסיפה: "עברנו שנה לא פשוטה שבה הייתי צריכה להסתגל ללמידה עצמאית לבגרויות, כשאין מסביב את החברים והסביבה המוכרת. אני מקווה ששנה הבאה נחזור לבית שלנו והוא יהיה עבורנו שוב מקום בטוח, כמו שראוי שיהיה".
חן אותמזגין, מחנכת בחטיבת ביניים ורכזת מנהיגות ומחוננים, מספרת על המצב מהעיניים של הצוות החינוכי: "מלבד אתגר הלמידה בצל המלחמה, שמציפה הרבה חששות וחרדה אצל התלמידים – התמודדנו עם מקרים אישיים של תלמידים שאיבדו בן משפחה, אחים או ילדים למשרתים במילואים וכאלו שפונו מבתיהם. בתור מחנכת ורכזת שמכירה כל סיפור של תלמיד ותלמידה מקרוב – חשוב שהם יידעו שתמיד יש למי לפנות, לשתף ולבקש סיוע כשצריך".
עוד בין משתתפי הוועידה יהיו: שר החינוך יואב קיש, מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, ראש תחום חדשנות באקדמית גורדון נועה איצקוביץ, מנכ"ל אשמורת ארי שטיינברג, מנכ"ל בנק מסד גבי טייטל, רועי קריב, מנכ"ל ובעלים של "רועי קריב" המרכז להוראה פרטית, מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן, ד"ר אלון הסגל, ראש התוכנית למערכות מידע B.Sc, המכללה האקדמית רמת-גן, מחברת רב-המכר "אמא מאמנת" אפרת לקט ועוד.
הוועידה תתקיים ב-8 ביולי 2024 באולפן ynet, תשודר בשידור חי ב-ynet ותסוקר בכל המדיות של קבוצת "ידיעות אחרונות". לפרטים נוספים לחצו כאן
פורסם לראשונה: 00:00, 05.07.24