ביתם ההרוס של מעין ויובל בר ז"ל בקיבוץ בארי

אם יש תמונת ניצחון קטנה, שנותנת תקווה לעתיד בתוך ההרס והכאב בקיבוץ בארי - זה ביתם של יובל ומעין בר ז"ל, שנרצחו בפלישת המחבלים לקיבוץ. ילדיהם הפכו את הבית למתחם קירוב לבבות בין ישראלים שמגיעים לסייר באזור.
על קירות המבנה, בין חורי הכדורים, תלויות תמונות שמחות של המשפחה, של הנכדים ושל שני לוחמי צה"ל שנפלו בקרב על הבית. ברקודים שמודבקים על הקירות מפנים לסרטונים של המשפחה מימים טובים יותר. בפינת יצירה מוצב שלט: "מוזמנים לאסוף שבר וליצור עליו חיים ותקווה, או רק געגוע לאהוב או אהובה".
3 צפייה בגלריה
מימין: נעם, עפרה(לקס), נויה ותמרה יובל התינוקת, מורן (בר) , יניב וליאת (אוחנה)
מימין: נעם, עפרה(לקס), נויה ותמרה יובל התינוקת, מורן (בר) , יניב וליאת (אוחנה)
מימין: נעם ועפרה לקס, נויה תמרה, יובל התינוקת ומורן בר, ויניב וליאת אוחנה
3 צפייה בגלריה
הבית של יובל ומעיין בר ז"ל אחרי הטבח
הבית של יובל ומעיין בר ז"ל אחרי הטבח
הבית של יובל ומעיין בר ז"ל אחרי הטבח
כולם מוזמנים לבית. יש רק כלל אחד, והשלט בכניסה מבהיר מה הוא: "הבית הזה הוא מרחב לשיח של קירוב לבבות ונחת. לכן נבקש ונאמר: אין כניסה לפוליטיקאים, לא חשוב מאיזה צד. מספיק הרסתם. תודה, המשפחה".
הבית נמצא בנקודה אסטרטגית בקיבוץ. לכן, לאחר שהמחבלים רצחו את יובל ומעין הם הפכו אותו למפקדה שבה התרכזו המחבלים, וממנה יצאו למסעות הרצח וההרס בקיבוץ. הם גם השתלטו על גג המבנה וצלפו ממנו על הסביבה. במהלך הניסיונות של צה"ל להשתלט על הבית, נפלו שני חיילים: לוחם סיירת מטכ"ל נווה לקס ז"ל ולוחם חטיבת הצנחנים אריאל אוחנה ז"ל.
3 צפייה בגלריה
יובל ומעיין בר ז"ל
יובל ומעיין בר ז"ל
יובל ומעיין בר ז"ל. "חשוב לנו שיזכרו שההורים שלנו היו אנשים מדהימים"
הבית שניזוק ייהרס כנראה באוקטובר. "ביחד עם הורי החיילים שנפלו כאן, יניב וליאת אוחנה ונועם ועפרה לקס, החלטנו להפוך אותו באופן זמני למרחב שמייצר חיבור בין אנשים, מקום שבו הלבבות נפתחים", מספרת נויה בר (35) הבת של מעין ויובל.
"הרבה מאוד אנשים מסיירים בבארי, שומעים את סיפור הקרב ורואים את ההריסות. רצינו שדווקא בבית של ההורים שלי תהיה להם חוויה אחרת, שתצמח שם אנרגיה טובה בין אנשים", היא מסבירה. "בנוסף, זו דרך לספר את הסיפור של ההורים שלי. הם היו אנשים מדהימים וחשוב לי שיזכרו אותם ככה".
פורסם לראשונה: 00:00, 18.07.24