אחרי השבת הארוה ההיא הצטרפו דניאלה, ג'וש וטליה לנבחרת מסבירים בעמותת TalkIsrael, שמכשירה צעירים מרחבי העולם לקדם את התדמית של ישראל דרך יצירת תכנים והפצתם ברשתות.
דניאלה קסטינה פלורה (24), נוצרייה מרומניה שביקורה הראשון בישראל היה במסגרת חילופי סטודנטים בשנת 2018. מאז היא הספיקה לבקר בארץ לא מעט, ולפני שלוש שנים עשתה עלייה והתמקמה בחיפה. את רוב זמנה ומרצה היא מקדישה ליצירת תכנים ש"מתמקדים בעיקר בישראלים, שהם בעיניי אנשים מדהימים. האופן שבו כל אחד מתייחס לשני נותן תחושה של משפחה אחת גדולה, ואני מאמינה שאנשים שנחשפים לזה משנים את דעתם על ישראל".
3 צפייה בגלריה
דניאלה
דניאלה
דניאלה. מתמקדת בעיקר בישראלים
(צילום: אלבום פרטי)
איזה תגובות את מקבלת על התוכן שאת מעלה? דניאלה: "הרבה מהתגובות נובעות מתוך סקרנות אמיתית לחיי היומיום פה. חלק מהמגיבים הם רומנים ממוצא יהודי ששוקלים לעלות לארץ, ומבקשים שאעלה עוד תכנים כדי שיוכלו להבין טוב יותר איך נראים החיים בישראל.
"לפעמים גם מתפתחים דיונים פוליטיים בתגובות. אנשים באמת מנסים להבין מה קורה בתקופה הזאת בארץ", היא מוסיפה. "אני מאמינה שבזכות התוצרים שאני מפרסמת, שבהם אני מציגה את הישראלים בדיוק כפי שהם - בלי מניפולציות או שטיקים - אנשים משנים את דעתם על הישראלים ועל המדינה בכלל".

"לצייר את הנרטיב היהודי-ישראלי מחדש"

בעקבות המלחמה החליטה טליה ראב (20) משיקגו להצטרף לאחיה דניאל, לוחם בצנחנים, ואחותה נינה שמתגוררת בתל-אביב.
"תמיד רציתי לעשות עלייה, אבל הגיוס של אחי למלחמה והיחס העוין שספגתי בקמפוס בפלורידה בו למדתי - היוו עבורי טריגר לעשות את זה עכשיו ולא להמתין עוד", היא מספרת. "כבר מ-7 באוקטובר התחילו הפגנות נגד ישראל בקמפוס, ואני הייתי הראשונה להתייצב מול המפגינים. הרגשתי מאוד לבד במאבק הזה, כאילו שזו אני מול כל השאר, והבנתי שהדרך הכי טובה שלי להצליח להשפיע היא אם אעלה את התכנים שלי מישראל".
3 צפייה בגלריה
טליה
טליה
טליה. "מקווה שצעירים נוספים יצטרפו להסברה"
(צילום: אלבום פרטי)
מאז שעלתה ארצה היא מייצרת תכנים לרשתות החברתיות, באמצעותם היא "מנסה לצייר את הנרטיב היהודי-ישראלי מחדש, לחזק את הקהילות היהודיות בארץ ובעולם ולהאיר את היופי שיש בישראל דרך נקודת המבט שלי - ישראלית צעירה ויהודייה גאה, דור שלישי לשואה, שעזבה את עיר הולדתה כדי לגור בארץ", היא מסבירה.
"כבר יותר ממיליון חשבונות בכל העולם - יהודים ולא יהודים, נחשפו לתכנים שאני מעלה, ואני מקווה שההצלחה שלי תעודד צעירים נוספים להשתמש ביכולות שלהם כדי להשפיע על הנרטיב השלילי על ישראל, שהתקבע בקרב קבוצות רבות בעולם מפרוץ המלחמה".

"בזכותי יש כאלה שמבינים יותר לעומק את המצב פה"

אחרי שג'וש בוכאלטר (29) מדרום-אפריקה גילה שסבו היה טייס שלחם במלחמת העצמאות, הוא החליט לעלות לישראל. "כשרק הגעתי לכאן בהתחלה הייתי לבד, ללא משפחה או חברים ובלי לדעת מילה בעברית", הוא משתף, "אחרי שוויזת הסטודנט שלי הסתיימה, הייתי צריך למצוא סיבה מספיק טובה כדי להישאר פה. ואז גיליתי את הסיפור על סבא, והוא זה שהוביל אותי להחלטה להישאר פה".
3 צפייה בגלריה
ג'וש
ג'וש
ג'וש. מנסה להעביר את התמונה השלמה
(צילום: אלבום פרטי)
בסרטונים שלו הוא מבקש להעביר את המסרים המורכבים שלא תמיד באים לידי ביטוי בתקשורת, "כדי שאנשים יראו את התמונה השלמה, בטח אלה שלא היו בישראל והמקורות שעליהם הם מתבססים אלו סרטוני טיק טוק שיצרו בלוגרים שמעולם לא ביקרו במזרח התיכון, אין להם שום קשר ליהדות ואין להם מושג מה מקור הסכסוך ההיסטורי", הוא מסביר. "יש אנשים שבזכותי מבינים יותר לעומק את המצב פה, ויש כאלו שלא משנה מה אעשה - לעולם לא אצליח לשנות את דעתם".
ארגון TalkIsrael מכשיר צעירות וצעירים ליצירת תכנים הקשורים לישראל, ועובד עם משפיענים שמגיעים למיליוני צופים ומאפשרים להם להכיר את ישראל מזוויות חדשות.
פורסם לראשונה: 00:00, 24.07.24