כבר 66 שנה שסוניה רוזנבלט מלמדת מתמטיקה. היא התחילה ללמד ב-1959 בתיכון בקייב שבאוקראינה, כיום היא מורה למתמטיקה בתיכון "אמית כפר בתיה" ברעננה, ולמרות 88 שנותיה אין לה שום כוונות להפסיק.
בעוד כארבעה חודשים, ב-1 בינואר 2025, רוזנבלט תחגוג 89. "אני עדיין זוכרת איך נכנסתי לכיתה בפעם הראשונה", היא אומרת במבט לאחור. "כשעליתי לארץ לפני למעלה מ-30 שנה, הרגשתי שמחה בלב שאני מלמדת ילדים מהעם שלי, במדינה שלי. בקייב היה כבוד גדול למורים, אבל פה אני מרגישה עטופה ואהובה. כשאני הולכת ברחוב, בוגרים שלי שנוסעים באוטובוס או במכונית צועקים לי מהחלון 'שלום המורה'".
1 צפייה בגלריה
yk14045255
yk14045255
מלמדת רצוף במשך 66 שנה. רוזנבלט
(צילום: אבישי בדולח)
המלחמה הייתה בשבילה אירוע מטלטל. "השנה הייתה מאוד קשה עבורי ועבור התלמידים. המצב נורא קשה גם בדרום וגם בצפון. אנחנו חיים בעולם שבו אף אחד לא אוהב אותנו ורק רוצים להרוג אותנו".
רוזנבלט אף שכלה אחד מתלמידיה, אלי אמסלם ז"ל, שנפל בקרבות בעזה. "לימדתי אותו לפני שלוש שנים. ישב מולי ילד נהדר, יפה תואר, שהחברים מאוד אהבו".
רוזנבלט: "חדר המורים כאן נהדר, המורים עוזרים לי, שלושה ימים בשבוע באים לקחת אותי וגם מחזירים אותי. אני מלמדת קבוצות קטנות של תלמידים לארבע וחמש יחידות"
המלחמה חיזקה אצל סוניה את ההחלטה להמשיך ללמד גם השנה מתוך רצון לתרום למדינה. "בגיל שלי מה שאני יכולה לעשות בשביל המדינה זה ללמד", היא אומרת, "אני אמשיך ללמד מכל הלב עבורה כמה שאני רק יכולה".
בתיכון שבו היא עובדת זוכה רוזנבלט, ניצולת שואה, ליחס מיוחד. "חדר המורים כאן נהדר, המורים עוזרים לי, שלושה ימים בשבוע באים לקחת אותי וגם מחזירים אותי. אני מלמדת קבוצות קטנות של תלמידים לארבע וחמש יחידות".
הרב יוני ברלין, מנהל "אמית כפר בתיה", אומר על סוניה כי היא, "מורה לחיים, אשת חינוך שכולה אהבה לתלמידים, אהבה למדינה ואהבת מתמטיקה. היא השראה".
פורסם לראשונה: 00:00, 20.08.24