התמונה של טנק מספר שלוש עולה בלהבות, כשסביבו מחבלים צוהלים, הפכה לאחד הסמלים הגדולים ביותר של אירועי 7 באוקטובר. אחד מהחיילים שהיו באותו הטנק הוא החייל נמרוד כהן, שנחטף עם עומר נאוטרה, עוז דניאל ז"ל ושקד דהן ז"ל לעזה. בין הדברים היחידים ששרדו את אש המחבלים הייתה קובייה של נמרוד.
"בשנתיים האחרונות היה כמעט בלתי אפשרי לתפוס את נמרוד בלי הקובייה ההונגרית. הוא היה לוקח אותה איתו לכל מקום ומעביר שעות במשחק איתה", מספרת אימו ויקי, "בהתחלה הייתה לו קובייה רגילה (3*3), ובהמשך הוא עבר לקוביות מורכבות יותר בצורות שונות, כמו משולש ומגה מינקס".
2 צפייה בגלריה
נמרוד והקובייה בטנק
נמרוד והקובייה בטנק
נמרוד והקובייה בטנק. "היה כמעט בלתי אפשרי לתפוס אותו בלעדיה"
(צילום: באדיבות המשפחה)
הבוקר (ג') נפתחה אליפות ישראל ב"ספידקיובינג" בעירו של נמרוד, רחובות, בקריאה להשבתו של נמרוד ושל חבריו הביתה. בתחרות ייקחו חלק 300 משתתפים ב-16 מקצים - ובהם פתירה בעיניים עצומות או ביד אחת. המבקרים במקום יוכלו גם להשתתף בהכנת כרזת פסיפס בדמותו של נמרוד, שתהיה עשויה מ-1,450 קוביות הונגריות.
2 צפייה בגלריה
הקובייה של נמרוד שנמצאה בטנק השרוף
הקובייה של נמרוד שנמצאה בטנק השרוף
הקובייה של נמרוד שנמצאה בטנק השרוף
(צילום: באדיבות המשפחה)
אמיתי זיו, ממארגני התחרות: "בפעם האחרונה הקהילה שלנו עיצבה תמונה של אוהד מונדר מאלפי קוביות הונגריות, שבוע לאחר מכן אוהד חזר הביתה. הלוואי שהציבור יגיע בהמוניו, ומיד לאחר מכן נראה את נמרוד ואת שאר החטופים איתנו בבית".
התחרות מתקיימת עד 21 באוגוסט (רביעי) בהיכל הספורט קציר, רחובות.
פורסם לראשונה: 00:00, 20.08.24