כרמית פיזם. "שי היה רוצה שאקח את התפקיד"
(צילום: ישראל מושקוביץ)

שמונה חודשים אחרי ששכלה את בנה שי אוריאל פיזם ז"ל (23 במותו), לוחם מילואים בחטיבת שריון שנפל בקרבות בחאן-יונס, בחרה כרמית פיזם, אמו, להמשיך את דרכו החינוכית ולקבל את התפקיד המשמעותי של ריכוז כיתות ז' בבית הספר הרב-תחומי "עמל עמק חרוד".
פיזם, בת 50, חברת הקיבוץ הדתי עין הנצי"ב שבעמק המעיינות, היא מורה ותיקה ומוערכת לתנ"ך ומחשבת ישראל בתיכון בעמק חרוד. "כששי נהרג החלטתי שאני לא הופכת את השכול למקצוע", היא אומרת, "זה חלק ממי שאני, זה חלק מרכזי בחיי, אבל לא היחיד. הבת שלי אדווה מעידה שבבוקר שסיפרתי לה ששי נהרג אמרתי לה שנישאר משפחה שמחה".
2 צפייה בגלריה
כרמית פיזם
כרמית פיזם
כרמית פיזם. "החלטתי שאני לא הופכת את השכול למקצוע"
(צילום: ישראל מושקוביץ)
לפני כמה שבועות קיבלה פיזם פנייה ממנהלת התיכון לילך שטיין, עם הצעה לריכוז השכבה. "ביקשתי ממנה שבוע לתשובה", מספרת כרמית, "הגעתי הביתה, התייעצתי עם שמעון בעלי והוא שאל אותי: 'אם שי לא היה נהרג היית לוקחת את זה'? עניתי שכן, והוא אמר בתגובה: 'אז קחי את התפקיד'.
"שמעון הוא שותף מלא בקבלת ההחלטות שלי", היא מוסיפה, "הוא תומך בי ומשמש אוזן קשבת. גם כשחזרתי ללמד זמן קצר אחרי השבעה, הוא עודד אותי וגרם לי להרגיש שאני עושה את הדבר הנכון עבורי. ומהצד השני, גם התלמידים היו אמפתיים ורגישים מאוד".
במקביל לתפקידה החדש כרכזת שכבה, תמשיך פיזם להיות חברה בהתנדבות בהנהלת קהילת עין הנצי"ב ומרכזת ועדת הדת בקיבוץ.
2 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם ז"ל
רס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם ז"ל
רס"ל (במיל') שי אוריאל פיזם ז"ל. "שימש דוגמה אישית עבור הדור הצעיר"
איך שי היה מגיב לתפקיד החדש? "שי חלם להיות מנהל בית ספר. הוא היה דמות חינוכית משמעותית עבור התלמידים בישיבת 'הר עציון' שבה לימד, וברור לי שהוא היה רוצה שאקח את התפקיד הזה למרות כל ההשקעה והמאמץ שהוא דורש. אני מרגישה שאני מגשימה את החזון הפדגוגי שלו".
"הבחירה בכרמית כרכזת שנתון כיתות ז' נבעה מכישוריה ומעולם הערכים שלה", מסרה שטיין, מנהלת בית הספר. "במהלך החודשים האחרונים נחשפנו להספדים הרבים שנכתבו לזכרו של שי ז"ל, וגילינו איזה עולם חינוכי עשיר היה לו ואיזו יכולת מופלאה לראות את האחד הייתה לו. הוא שימש דוגמה אישית עבור צעירים רבים ותיעל את האנרגיות החיוביות שלו כדי להוביל אותם קדימה ולהטמיע בהם ערכים של נתינה וכבוד.
"כרמית ממשיכה את דרכו של בנה בצניעות ובמקצועיות רבה, כשלנגד עינייה ניצב הדור הצעיר והערכים שעליהם הוא יתחנך", מוסיפה שטיין. "אנחנו גאים בה ומוקירים אותה על הבחירה הלא מובנת מאליה לבחור בחיים".
לילך שטיין מנהלת בית הספר התיכון הרב תחומי עמק חרודלילך שטיין מנהלת התיכון הרב תחומי עמק חרוד
ד"ר סער הראל, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, הוסיף: "אנחנו מחזקים ומחבקים את כרמית ואת אנשי ונשות החינוך שבוחרים להמשיך במסירות ובעוז רוח בשליחות החינוכית, תוך שהם מתמודדים עם האובדן הכבד של יקיריהם".
פורסם לראשונה: 00:00, 27.08.24