הילה גונן-ברזילי, מנהלת מרכז החוסן של שדרות, לא נחה לרגע. מאז 7 באוקטובר היא והצוותים בחוסן עובדים סביב השעון ומטפלים באלפי נפגעי חרדה ותושבים שסובלים מפוסט-טראומה. אלא שמעכשיו גונן-ברזילי עולה בדרגה: ביום חמישי האחרון (23 באוגוסט), בגיל 48, לראשונה בחייה היא התגייסה לצה"ל. השלב הבא: טירונות. מיד לאחר מכן תשתלב במערך חדש בתחום בריאות הנפש בצה"ל.
גיוסה של גונן-ברזילי נעשה בעקבות אירועי 7 באוקטובר. בצה"ל הבינו שהם זקוקים לאנשי מקצוע בתחום חוסן, מוכנות לחירום והתמודדות עם מצבי לחץ ומשבר, ובימים אלו מקים הצבא לראשונה מרכזי טיפול ותמיכה דומים, על בסיס המודל של עוטף עזה.
1 צפייה בגלריה
yk14050213
yk14050213
החיילת הטרייה. גונן-ברזילי מתגייסת
"בצעירותי עשיתי שנתיים שירות לאומי מדהים ומשמעותי, אבל תמיד ליוותה אותי תחושת החמצה שלא עשיתי צבא", סיפרה גונן-ברזילי. "30 שנה מאוחר יותר אני עושה את זה, אבל מגיעה עם הרבה ידע, ניסיון חיים אישי ומקצועי בניהול צוות באירועי חירום, טיפול באוכלוסייה שחווה משבר, וכמובן אחרי אירועי 7 באוקטובר ששידרגו את היכולות והמיומנויות. ארבעת הבנים שלי שירתו בצה"ל, אז סוף-סוף אני לא אהיה היחידה במשפחה שלא הייתה בצבא".
בשבוע שעבר נפתח בצה"ל מרכז "פעימה" - מרכז חדש שיאפשר גישה רב-תחומית לנושא בריאות הנפש וחיזוק ובניית החוסן הצה"לי של כלל משרתי ויחידות צה"ל, ושם תשרת גונן-ברזילי.
המרכז הוקם במרכז הארץ, ויפעל בשיתוף פעולה מקצועי של חיל הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה עם מערך מדעי ההתנהגות באגף כוח האדם, בתמיכת ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) ובסיוע האגודה למען החייל.
פורסם לראשונה: 00:00, 25.08.24