כבדי הראייה שמרכיבים אבזמים לשכפ"צים וחגורות של לוחמים
(צילום: נחום סגל )

"אני מרגיש שחזרתי לחיים מאז שאני כאן. כרגע אני מרכיב אבזמים לצבא ואני בא בשמחה לעבודה", מספר יוסף חסן (52) מכפר משהד שליד נצרת. עד גיל 35 הוא עבד כפועל בניין, אולם בשלב מסוים חלה וכתוצאה מכך ראייתו נפגעה. בימים אלו, חסן עובד במחלקת העיוורים וכבדי הראייה במפעל "המשקם" בנוף הגליל, הפועל כבר 40 שנה ומעסיק כ-150 עובדים.
יחד עם חסן עובדים במחלקה עשרות עיוורים וכבדי ראייה נוספים, שבארבעת החודשים האחרונים מגויסים להרכבת אבזמים על ציוד טקטי לצה"ל שמשמש את הלוחמים בחזית. "העובדים שלנו כולם עם מוגבלות - חלקם מתמודדים עם ניוון שרירים, אחרים כבדי ראייה או שמיעה ויש גם כאלו שמתניידים רק בכיסאות", מספר מנהל המפעל אביחי קעשה.
"כולם בעלי מוטיבציה גבוהה לעבוד, להתפרנס ולהיות עצמאיים", הוא מוסיף, "העבודה במפעל מאוד חשובה ומסייעת להם להשתלב בחברה, להרגיש יצרניים ולא פחות חשוב מכך - לצאת מהבית ולא להיות כלואים בין ארבע קירות כל היום".
2 צפייה בגלריה
yk14054852
yk14054852
"חשים סיפוק מהעבודה ומהיכולת לתרום למאמץ המלחמתי"
(צילום: נחום סגל)
לפני ארבעה חודשים זכה המפעל בחוזה לחצי שנה להרכבת אבזמים על שכפצים וציוד טקטי ללחימה, מקבלן של משרד הביטחון. "העובדים מבצעים את העבודה בצורה מקצועית, איכותית ומדויקת", מספרת ילנה גגלוייב, מנהלת המחלקה שבה עובד חסן. "הם חשים סיפוק גבוה מהעבודה, ושמחים שיש באפשרותם לסייע לחיילים באספקת ציוד חשוב כל-כך".
מיום פתיחתו של המפעל פועלת בו מתפרה ייעודית למדי צה"ל, ומתחילת המלחמה כמות ההזמנות גדלה באופן משמעותי - ובהתאם לכך גם גדלה העבודה במתפרה. בימים שבשגרה עובדי מחלקת העיוורים לא עוסקים בתחום תפירת המדים, אולם הצורך בידיים נוספות אפשר, כאמור, את שילובם בתחום ההרכבות.
2 צפייה בגלריה
yk14054850
yk14054850
"באים בשמחה לעבודה". העובדים במפעל
(צילום: נחום סגל)
"זה מעודד ומחמם את הלב שהעובדים שלנו יכולים לתרום ולהיות חלק מהמאמץ המלחמתי בימים אלו", אומר עקשה. "תחושת השייכות שהפעילות הזו מעניקה להם והרצון לסייע ללוחמים בחזית, מעניקה להם תמריץ לא להתפשר על האיכות ולהיות הכי מדויקים שאפשר".
רונן פלוט, ראש העיר נוף הגליל, הוסיף כי "עיריית נוף הגליל, בשיתוף אגף הרווחה, גאה להיות שותפה במיזם חשוב ומרגש זה".
פורסם לראשונה: 00:00, 28.08.24