כשאור חזקיהו, בן 37 מרמת-גן, התגייס למילואים בדובדבן ב-7 באוקטובר ושירת בעזה כשלושה חודשים, הוא לא הותיר מאחור רק את אשתו ושני ילדיהם, אלא גם חווה בלב רמת-גן עם 320 בעלי חיים.
"החווה הייתה בשבילי אי של שפיות בתוך כל הטירוף הזה. חזרתי לכמה שעות הביתה מהמילואים, לחווה ולמשפחה, וזה היה מרחב של תקווה בתוך מציאות קשה", סיפר חזקיהו.
2 צפייה בגלריה
yk14067267
yk14067267
"החווה הייתה בשבילי אי של שפיות בתוך כל הטירוף הזה"
(צילום: דנה קופל)
את החווה הקים חזקיהו יחד עם תום קורדובה (34) מתל-אביב, חברה קרובה שלו כבר יותר מעשור. הם הכירו כשעבדו יחד בעמותת "אנוש" למען נפגעי נפש. "לפני קצת יותר משנתיים, שנינו בדיוק עזבנו מקומות עבודה ואמרנו שזו הזדמנות להקים את החווה", סיפרה קורדובה. "הרעיון היה להקים חווה שילדים ובני נוער יהיו שותפים בה, ולחשוף אותם ליכולת להביע אמפתיה כלפי החלש באמצעות הקשר עם בעלי החיים.
"האמפתיה והעזרה לחלש מאתגרים את הילדים", אומר חזקיהו. "בהתחלה הם שואלים אם אפשר ללטף, ואז אנחנו מלמדים אותם שהמטרה היא קודם כל להבין את צורכי החיה. זהו תהליך עומק שמתרחש אצל הילדים כשהם לומדים להכיר את בעלי החיים ומבינים איך ליצור קשר שמכבד את שני הצדדים".
2 צפייה בגלריה
חזקיהו. "האמפתיה והעזרה לחלש מאתגרים את הילדים"
חזקיהו. "האמפתיה והעזרה לחלש מאתגרים את הילדים"
חזקיהו. "האמפתיה והעזרה לחלש מאתגרים את הילדים"
(צילום: דנה קופל)
החווה, שבה שוהים מאות בעלי חיים שהגיעו ממקומות קשים כמו תעשיית המזון וניסויים בבעלי חיים, הפכה למקום שיקום הן עבור החיות והן עבור בני האדם שמטפלים בהן. בין בעלי החיים הנמצאים בחווה, ישנם חמורים שסחבו משאות כבדים ונפגעו ברגליהם ובגבם, גדיים שהיו מיועדים להקרבה בפסח האחרון והוחרמו על ידי המשטרה והשירות הווטרינרי, וכן מאות בעלי חיים מעוטף עזה ומהצפון הנטוש - שממשיכים להגיע מאז פרוץ המלחמה.
בנוסף לפעילות החינוכית והטיפולית בחווה, השניים מתמודדים גם עם אתגרים כלכליים. כעת, הם מקדמים קמפיין מימון המונים שמטרתו להרחיב את שטח החווה ולהקים מרפאה וטרינרית-חינוכית. "החווה ממשיכה לגדול ודרך קמפיין מימון ההמונים אנחנו מקווים להמשיך ולהציל חיות נוספות", משתפת קורדובה.
"במקביל, אנחנו רוצים להמשיך להעניק לילדים הזדמנות ללמוד איך לייצר קשרים בריאים יותר - גם עם בעלי החיים וגם עם עצמם, וכן לסייע להם בהקמת תנועת נוער שתפעל למען בעלי החיים ותעודד ילדים נוספים לפעול מתוך ערכים של דאגה לאחר", היא מסכמת.
פורסם לראשונה: 00:00, 08.09.24