רס"ר אריאל פיג'ו, אבא של דביר (11), לביא (9), יהל (6) ואורי חנה (3) ממודיעין, יצא מבית הוריה של אשתו בשומרון בבוקר ה-7 באוקטובר, והצטרף לכוחות המילואים בגזרה הצפונית. מאז הוא שירת במשך חמישה חודשים רצופים, ובשבוע שעבר שוחרר להפוגה בתקווה לחגוג עם משפחתו את ראש השנה.
"הילדה בספר היא כמו אחות שלי, מחכה שאבא יחזור ויחבק אותה", סיפר יהל אחרי שקרא את הספר "כולם מחלקים חיבוקים" שקיבל במסגרת מיזם עמותת "העוגן למשפחות המילואים". "גם בספר שקראנו הדודים באים הרבה, כמו שדודה מירי באה אלינו", הוסיפה אורי חנה.
3 צפייה בגלריה
יהל ואורי-חנה עם הספרים שקיבלו מהעמותה
יהל ואורי-חנה עם הספרים שקיבלו מהעמותה
יהל ואורי-חנה. מרגישים גיבורים כמו הילדים מהספרים
(צילום: באדיבות המשפחה)
העמותה חילקה לילדי משפחות משרתי המילואים ספרים שפורסמו זמן קצר מפרוץ המלחמה, ועוסקים בהתמודדות עם הגעגוע ועם החששות בעקבות המתיחות הביטחונית, ומעודדים חשיבה אופטימית.
כבר כמעט שנה שלמה שחיה, אשתו של אריאל ואימם של ארבעת הילדים, מתמודדת עם המרחק מבעלה לצד ניהול משק הבית לבדה. "אני יודעת כמה מאתגר זה להחזיק את הבית לבד. ליבי יוצא אל משפחות הלוחמים שתפסו את הגזרה במקום הכוח של אריאל", היא אומרת, "אני שולחת להם חיזוק וחיבוק בתקווה שהתקופה תעבור בשקט ובבטחה".
3 צפייה בגלריה
יהל ואבא אריאל
יהל ואבא אריאל
יהל ואבא אריאל. "בכל ערב מחדש יש ציפייה שאולי היום הוא יחזור"
(צילום: באדיבות המשפחה)
איך הרגשתם כשקראתם את הספר? "הספר הראה לנו שאנחנו לא לבד, ונתן לגיטימציה לדברים שאנחנו חווים בבית - כמו הדודה שמגיעה לבקר הרבה או הציפייה של הילדים מדי ערב שאבא יחזור הביתה. הדבר המופלא בספרים האלה זה המקום שהם נותנים לרגש, לשיח ולשאלות. בזכות הספרים שקיבלנו מהעמותה, הילדים מרגישים שגם הם גיבורים כמו הילדים בספר".
3 צפייה בגלריה
כריכות הספרים
כריכות הספרים
חלק מהספרים שחולקו במסגרת המיזם
(צילום: באדיבות המשפחה)
מיזם "ספרים וערכים לילדים בעת מלחמה" איגד ארבע סופרות ילדים שתרמו את ספריהן שראו אור בצל המלחמה. הספרים "טל ומאיה יוצאות להרפתקה", מאת דר רבינוביץ'; "עם ובלי כוונה", מאת עדי רוזנולד-דנטס; "הכלניות ישובו לפרוח", מאת ליטל פאר; ו"כולם מחלקים חיבוקים", מאת דפנה רנבאום חולקו לילדים בכ-200 משפחות משרתי מילואים באזור השפלה וסובב ירושלים.
פורסם לראשונה: 00:00, 25.09.24