יגב בוכשטב ז"ל ציין את יום הולדתו ה-35 בשבי חמאס. עבור משפחתו היה זה רגע מכונן ועצוב במיוחד.
"הבנו שאנחנו לא מסוגלים לעשות אירוע בלעדיו", סיפרה אסתר, אימו של יגב. "עלה לי רעיון לבקש עוגות יום הולדת מחברים ומשפחה, לחלק אותן לעמותות שיגב היה מתחבר אליהן ולבקש שיצטרפו אלינו בתפילה שהוא יחזור".
3 צפייה בגלריה
יגב בוכשטב ז"ל ורימון קירשט
יגב בוכשטב ז"ל ורימון קירשט
יגב בוכשטב ז"ל וזוגותו רימון בוכשטב-קירשט, ששוחררה מהשבי בעזה בנובמבר
(צילום: באדיבות המשפחה)
לאחר המבצע הראשון, המשיכה המשפחה בעוד פעילויות לאור חזונו של יגב: הם אירגנו בכיכר החטופים ימי אימוץ לכלבים וחתולים, ובישלו וחילקו בערב פסח 600 מנות של אוכל חם. "יהיו לנו הרבה שנים להתאבל, אבל כרגע אנחנו עסוקים בחטופים", אמרה אסתר. "אז גם בעוגות שאנחנו אוספים עכשיו הסרט הוא צהוב, המדבקה קוראת להחזיר אותם הביתה, וצירפנו שיר שנופר (אחותו של יגב ז"ל - י"צ') מצאה בפייסבוק של יגב, שהוא שיתף לפני שנה בדיוק. שיר של אמילי דיקנסון ובו היא כותבת: 'אם הקלתי על כאב, חיי לא היו לשווא', זה התחבר לנו כל כך, ואומר הכול".
בימים אלו, לקראת ראש השנה, אספה המשפחה עוגות שאותן תחלק בעמותות שונות לכבוד החג.
3 צפייה בגלריה
עוגת לחג לזכרו של יגב בוכשטב
עוגת לחג לזכרו של יגב בוכשטב
אסתר בוכשטב, אמו של יגב ז"ל. מחלקים את העוגות לעמותות שיגב התחבר אליהן
(צילום: יאיר שגיא)
יגב (35) נחטף בבוקר 7 באוקטובר מקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון בוכשטב-קירשט (36), ששוחררה בסוף נובמבר בעסקת החטופים הראשונה לאחר 53 ימים בשבי. הקשר עם הוריו של יגב, שמתגוררים בסמוך לבני הזוג, נותק בשעות הבוקר של 7 באוקטובר בעודם מסתתרים בממ"ד. כעבור כמה שעות, כשאביו של יגב הגיע לדירת בנו וכלתו בליווי כוחות צבא, הוא מצא אותה ריקה עם קליעים על הרצפה. גם חמשת הכלבים וארבעת החתולים שהם גידלו לא נמצאו.
ב-20 באוגוסט גופתו של יגב חולצה ממנהרה בחאן יונס, ולמחרת הוא הובא למנוחות בבית העלמין בנירים.
3 צפייה בגלריה
רימון בוכשטב אשתו של יגב בוכשטב ז"ל בהלוויתו בקיבוץ נירים
רימון בוכשטב אשתו של יגב בוכשטב ז"ל בהלוויתו בקיבוץ נירים
רימון בהלוויתו של יגב ז"ל בקיבוץ נירים
(צילום: הרצל יוסף)
בוועדה לטיפול בשורדי שואה שנערכה בכנסת ב-9 בספטמבר אמרה אסתר, אמו של יגב, כי קיבלה את דוח הנתיחה של בנה, שקבע כי הוא הוצא להורג. "הבן שלי נחטף חי. הוא היה צריך לחזור חי, והוא חזר מת. נרצח. תבינו מה עובר על משפחה שמקבלת את הדוח וההודעה, שקבעו כי הוא הוצא להורג".
היא סיפרה כי "הצבא הגיע קרוב לאזור המנהרה, והם הוצאו להורג. זה מה שקורה בלחץ הצבאי. הלחץ הצבאי לא מחזיר חטופים בחיים, הוא הורג אותם. אני לא חושבת שהצבא אשם בזה, זו מדיניות הממשלה".
פורסם לראשונה: 00:00, 27.09.24